Από τις πιο άσχημες περιπτώσεις που απεύχεται κάθε οδηγός να μην του συμβεί, είναι να μπει λάθος καύσιμο στο ρεζερβουάρ ή νοθευμένο. Αν το κακό γίνει είτε από λάθος στην πρώτη περίπτωση ή εσκεμμένα στη δεύτερη, υπάρχουν τρόποι που μπορεί κανείς να προλάβει τα χειρότερα. Παράλληλα, πριν και μετά τον ανεφοδιασμό με καύσιμο πρέπει να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες για λόγους κυρίως ασφαλείας.
Στην περίπτωση που γίνει από λάθος ανεφοδιασμός με βενζίνη σε όχημα με ντίζελ κινητήρα ή το αντίστροφο, μην εκκινήσετε σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο, γιατί θα προκληθούν δαπανηρές ζημιές στον κινητήρα και στο σύστημα καυσίμου, οι οποίες δεν καλύπτονται από την εγγύηση.
Δείτε ακόμα: Πώς να ελέγξετε εάν το μεταχειρισμένο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα
Καλέστε άμεσα την οδική βοήθεια για να μεταφερθεί το αυτοκίνητο σε συνεργείο, για να αδειάσει το ρεζερβουάρ και να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες καθαρισμού. Στους κινητήρες βενζίνης το στόμιο πλήρωσης είναι στενό ώστε να μπορεί να εισχωρήσει μόνο το ακροφύσιο της αμόλυβδης. Πιθανότερο είναι να γεμίζει αυτοκίνητο ντίζελ με βενζίνη, αν και σύγχρονα αυτοκίνητα ντίζελ εφοδιάζονται με εκτροπέα καυσίμου που εμποδίσει την πλήρωση με βενζίνη.
Αν μετά τον ανεφοδιασμό καυσίμου παρατηρήσετε ότι μετά από λίγα μέτρα ο κινητήρας δεν έχει ομαλή λειτουργία, σκορτσάρει και ανεβάζει με δυσκολία στροφές, τότε αυτό μπορεί να οφείλεται σε κακή ποιότητα καυσίμου, που μπορεί να έχει νερό. Η ένδειξη «Check Engine» θα ανάψει αμέσως στον πίνακα οργάνων. Σε μια τέτοια περίπτωση μειώστε την ταχύτητα του οχήματος και οδηγείστε με μέτριες στροφές στον κινητήρα. Εφόσον συνεχίσει το πρόβλημα, καλό είναι να σβήσετε τον κινητήρα για να μην πάθει ζημιά και καλέσετε οδική βοήθεια για να μεταφέρει το αυτοκίνητο στο συνεργείο.
Δείτε ακόμα: Τι κάνω αν μείνω από καύσιμο σε ντίζελ αυτοκίνητο;
Πριν τον ανεφοδιασμό με καύσιμο απενεργοποιείτε πάντα τον κινητήρα και την ανάφλεξη για λόγους ασφαλείας. Το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες με το σύστημα Stop/Start. Φυσικά, απαγορεύεται η χρήση του κινητού τηλεφώνου, γιατί μέσω της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας μπορεί να δημιουργηθούν σπίθες, με αποτέλεσμα να εκδηλωθεί πυρκαγιά. Μην μπαίνετε και βγαίνετε συνεχώς από το όχημα κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, διότι κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει υπερβολικό στατικό ηλεκτρισμό.
Κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου, το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο μόλις η αυτόματη κάνουλα του πρατηρίου υγρών καυσίμων χτυπήσει για πρώτη φορά και διακόψει αυτόματα την παροχή καυσίμου. Καλό είναι να μη συνεχίσετε τον ανεφοδιασμό καυσίμου γιατί γεμίζει ο κενός χώρος διαστολής στο δοχείο καυσίμου και το καύσιμο μπορεί να υπερχειλίσει προκαλώντας ζημιά στα ελαστικά και στη βαφή του αμαξώματος. Ξεπλύνετε με άφθονο νερό και σαπούνι, αφού βιδώσετε την τάπα του ρεζερβουάρ για να μην εισχωρήσει νερό.
Σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, αρμοδιότητα για νοθευμένα καύσιμα ανά την Ελλάδα, έχει το Τμήμα Μετρολογίας της κατά τόπον αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας (πρώην Νομαρχία) και το ΣΔΟΕ. Στην Αττική τη νοθεία καυσίμων ελέγχει η Διεύθυνση Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΔΕΔΑΚ) καθώς και το ΣΔΟΕ.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε τι ισχύει για την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων;
Οι καταναλωτές για παράπονα – καταγγελίες μπορούν να απευθύνονται: Για θέματα ελέγχου ποιότητας που αφορούν την Αττική στην Διεύθυνση Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΔΕΔΑΚ) του ΥΠΕΚΑ Τηλ: 210 6969887 – 2106969891 – 210 6969749