Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 TwinPower Turbo 136 hp

Τo MINI για πρώτη φορά στην μακρόχρονη ιστορία του λανσάρεται σε 5θυρη έκδοση και εμπλουτίζει έτσι ουσιαστικά και όχι για τον εντυπωσιασμό, την γκάμα του. Το 5θυρο MINI είναι ένα μεγαλύτερο και πιο πρακτικό MINI που διατηρεί την φινέτσα, το οδηγικό ταπεραμέντο και την ποιότητα που χαρακτηρίζει το 3θυρο αδελφάκι του. Η τιμή του ξεκινά από τα 16.490 ευρώ για την έκδοση One (δείτε εδώ τη δοκιμή) ενώ στην έκδοση Cooper της δοκιμής που εφοδιάζεται με κινητήρα 1.5 λίτρων TwinPower Turbo απόδοσης 136 ίππων, κοστίζει από 19.696 ευρώ. Το 5θυρο MINI είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 161 χλστ., ψηλότερο κατά 11 χλστ. και διαθέτει κατά 72 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο από τo 3θυρο.


Αισθητικά το 5θυρο MINI διατηρεί την στρογγυλή σιλουέτα του 3θυρου με το μυώδες εμπρός τμήμα να είναι και το πιο χαρακτηριστικό σχεδιαστικά, ενώ ως 5θυρο χάνει λίγο από την ελκυστική εικόνα του πιο κόμπακτ τρίθυρου, χωρίς αυτό να σημαίνει ωστόσο ότι είναι αδιάφορο. Το πίσω μέρος προέρχεται και εκείνο αυτούσιο από το 3θυρο MINI και χαρακτηρίζεται από τα μεγάλα οβάλ φωτιστικά σώματα και το καμπύλο και σε εκείνο το σημείο σχήμα.

Ποιοτικό, ευχάριστο και για πρώτη φορά ευρύχωρο εσωτερικό σε MINI

Ξεχωριστό παραμένει και στο 5θυρο MINI το εσωτερικό αφού δε διαφοροποιείται αισθητικά από το αντίστοιχο του 3θυρου μοντέλου, με τα στρογγυλά όργανα να αποτελούν για άλλη μια φορά το κυρίαρχο χαρακτηριστικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία και ελαφρώς αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν, ενώ πολύ καλό είναι και το φινίρισμα. Η εργονομία θα μπορούσε να είναι καλύτερη, με την θέση του  περιστροφικού χειριστηρίου ΜΙΝΙ Controller να είναι δύσβατη (αρκετά πίσω από τον επιλογέα). Επίσης, όλα τα επιμέρους συστήματα που εκείνο διαχειρίζεται και εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη, απαιτούν αρκετό χρόνο εκμάθησης. Αισθητικά το μόνο που δείχνει εκτός κλίματος είναι η ένδειξη καυσίμου που έχει μετακομίσει σε ξεχωριστό τμήμα εκτός πίνακα οργάνων. Η θέση οδήγησης για άλλη μια φορά είναι εξαιρετική και δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για να γευτεί ο οδηγός τις οδηγικές αρετές του MINI. Οι χώροι σαφέστατα είναι μεγαλύτεροι και εξυπηρετούν τις ανάγκες 4 μέσου ύψους επιβατών με την εταιρεία να αναφέρει πως προσφέρει 72 χλστ. μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια πίσω, 15 χλστ. πιο μεγάλο ύψος και 61 χλστ. περισσότερο πλάτος στο ύψος των ώμων. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του είναι κατά 67 λίτρα μεγαλύτερος φτάνοντας τα 278 λίτρα.

Πολύ καλός ο 1.5 λίτρων τρικύλινδρος turbo κινητήρας

Τo MINI Cooper στην βενζινοκίνητη έκδοση τροφοδοτείται από τον νέο turbo τρικύλινδρο κινητήρα της BMW τεχνολογίας TwinPower Turbo και αποδίδει 136 ίππους και 220 Nm ροπής (230 με overboost). Στην πράξη ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει κάποια κομπιάσματα στις πολύ χαμηλές στροφές λειτουργίας και βρίσκεται στα φόρτε του στις μεσαίες στροφές, ενώ η απόδοσή του πέφτει αισθητά στις υψηλές. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και το 6τάχυτο κιβώτιο έχει αραιή σχετικά κλιμάκωση και καλή αίσθηση, όμως το κούμπωμα δεν είναι κορυφαίο. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται μεταξύ 8,5 και 8,8 λτ./100 χλμ. στην πόλη και εκτός αυτής μπορεί να πέσει και 1,5 λίτρο πιο κάτω. Τέλος, ιδιαίτερα ευχάριστος είναι αρχικά ο ήχος που παράγει το μοτέρ σε συνδυασμό με το ελαφρύ μπάσο της εξάτμισης, ενώ απουσιάζουν και οι κραδασμοί που συνήθως παρουσιάζουν 3κύλινδρα σύνολα.

Ευχάριστο στην οδήγηση και με πολύ καλή συμπεριφορά

Η νέα πλατφόρμα UKL της BMW που χτίστηκε το νέο MINI, του προσδίδει σε όλες τις εκδόσεις του πιο ραφιναρισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά, καθιστώντας το πιο ευχάριστο και προβλέψιμο για τον μέσο οδηγό, όμως ίσως απογοητεύσει τους παλαιούς κατόχους μέσω της συμπεριφοράς του. Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω παρουσιάζει πιο καλή απορροφητικότητα μέσω της ρύθμισης αμορτισέρ ελατηρίων, αλλά και πάλι είναι σφιχτή κάτι που οφείλεται και στα ελαστικά runflat. Η αίσθηση μπορεί να είναι ελαφρώς αποστειρωμένη κυρίως από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ωστόσο παραμένει καλή με τον οδηγό να έχει τον έλεγχο σε κάθε περίπτωση. Πιο συγκεκριμένα το νέο ΜΙΝΙ και δη σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης σε στριφτερές διαδρομές, παρουσιάζει πλέον ελαφρά υποστροφικές τάσεις στην είσοδο με το μπροστινό να μην έχει την αμεσότητα των προκατόχων του. Από την άλλη απέκτησε ακόμα πιο ευχάριστο πίσω μέρος που συμμετέχει ενεργά και ελεγχόμενα στην όλη διαδικασία εφόσον το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας είναι απενεργοποιημένο. Η υποστήριξη του DSC ναι μεν θα στερήσει τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του πίσω μέρους (που σαφώς υπάρχει πάλι σε μορφή ελαφρώματος), όμως θα το βοηθήσει να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια σε κάθε είδους δρόμο. Τα φρένα είναι ικανά για την ακινητοποίησή του με την αίσθηση από το σχετικό πεντάλ να είναι κορυφαία.

(+) Σχεδίαση, απόδοση κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, χώροι, οδική συμπεριφορά

(-) Κούμπωμα επιλογέα ταχυτήτων στις γρήγορες εναλλαγές, σφιχτή ανάρτηση σε συνδυασμό με runflatελαστικά, τιμή, κατανάλωση, εργονομία


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.250-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
207
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
98,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.982
Πλάτος (χλστ.)
1.727
Ύψος (χλστ.)
1.425
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.567
Βάρος (κιλά)
1.145
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
278
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
73%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.696
Get it on Google Play Download on the App Store