Η Hyundai με το νέο, τρίτης γενιάς i30 προσφέρει ένα πλήρες σε κάθε επίπεδο και ανταγωνιστικό μικρομεσαίο χάτσμπακ, το οποίο διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές.
Μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις αποτελεί και το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, το οποίο εφοδιάζεται με το μεσαίο σε απόδοση 1.600άρη ντίζελ κινητήρα των 110 ίππων (υπάρχει με 95 και 136 ίππους) και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο. Οι τιμές του νέου i30 1.6 diesel Auto 7 DCT ξεκινούν από τις 20.590 ευρώ (με την έκπτωση των 600 ευρώ), ενώ το ίδιο μοντέλο με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πωλείται από 18.790 ευρώ.
Ο εξοπλισμός από την αρχική έκδοση Active περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, το πακέτο προηγμένων τεχνολογιών ενεργητικής ασφαλείας S-10, air condition, cruise control, κεντρική οθόνη 5 ιντσών, αυτόματο άναμμα φώτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κ.λπ. Επιπλέον, όπως όλα τα Hyundai, έτσι και στο i30 δίνεται 5ετής εργοστασιακή εγγύηση, 5 χρόνια δωρεάν βοήθεια και πολλές ακόμα δωρεάν after sales παροχές.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Hyundai i30 1.6 diesel 136 PS
Πολιτισμένος ο 1.6 diesel – πολύ καλό το αυτόματο κιβώτιο
Όπως αναφέραμε παραπάνω, ο μεσαίος 1.600άρης κινητήρας πετρελαίου του νέου Hyundai i30 αποδίδει 110 ίππους, ενώ η ροπή των 280 Nm είναι ίδια σε όλες τις εκδόσεις (μόνο στο 1.6 λτ. 136 PS 7 DCT είναι 300 Nm). Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 DCT, εξασφαλίζοντας σβέλτες επιταχύνσεις, ομαλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και ακόμα πιο ξεκούραστη οδήγηση. Ο 1.6 CRDi κερδίζει από την αρχή τις εντυπώσεις με την πολιτισμένη του λειτουργία, αφού ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς. Επιπλέον, η ισχύς αποδίδεται γραμμικά χωρίς κενά ισχύος, ενώ οι εναλλαγές των ταχυτήτων τόσο στην αυτόματη λειτουργία όσο και στη χειροκίνητη (μέσω και των στάνταρ paddles στο τιμόνι) γίνεται άμεσα και με ομαλό τρόπο. Η κατανάλωση είναι μόνο λίγο «τσιμπημένη», αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.
Άνετο στο δρόμο και ασφαλές
Η άνεση είναι το πρώτο κυρίαρχο χαρακτηριστικό που εισπράττει ο οδηγός του i30 1.6 diesel 110 PS Auto 7 DCT, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο να δείχνει «πλαδαρό». Η σωστά ρυθμισμένη ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση και το πλαίσιο με την αυξημένη κατά 22% στρεπτική ακαμψία, συμβάλλουν στην πολύ καλή σταθερότητα που επιδεικνύει το μικρομεσαίο Hyundai σε κάθε διαδρομή. Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται αποτελεσματικά, ενώ το αυτοκίνητο είναι εύκολο στους χειρισμούς, ειδικά με την συνδρομή και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Κινούμενο στις ευθείες σε ρυθμούς ταξιδιού, το αμάξωμα του νέου i30 παραμένει σταθερό ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές, οι κλίσεις που εμφανίζει είναι λογικές και η συμπεριφορά του ουδέτερη και ελεγχόμενη ακόμα και σε απότομες αλλαγές φορτίου. Αποτελεσματικά με την σειρά τους είναι και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς, ενώ το αισθητά βελτιωμένο τιμόνι κάποιες φορές βαραίνει χωρίς να χρειάζεται σε ελιγμούς εντός πόλεως.
Δείτε ακόμη: Hyundai με 5ετή εγγύηση και δωρεάν παροχές
Ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό
Την πολύ καλή συνολικά εικόνα του νέου i30 ενισχύει με την σειρά του και το μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό. Το μαλακό πλαστικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε ένα μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, τα συμπαγή επιμέρους σκληρά πλαστικά και η στιβαρή συναρμογή, συνθέτουν ένα προσεγμένο σύνολο. Ο οδηγός του νέου i30 θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων και με το μενού του συστήματος πολυμέσων με την οθόνη αφής των 8 ιντσών (στάνταρ στις εκδόσεις Style Navi και Premium Navi). Εδώ να σημειώσουμε ότι το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης περιλαμβάνει και 7 χρόνια δωρεάν συνδρομή. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, το νέο i30 τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας και είναι σε θέση να καλύψει χωρίς πρόβλημα τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας (πορτ μπαγκάζ 395 λίτρων).
Δείτε ακόμη: Πότε έρχονται τα νέα Hyundai i30Ν και i30 Fastback
(+) Πλήρης στάνταρ εξοπλισμός, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα χωρίς κραδασμούς, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, φιλικότητα στην οδήγηση, οδική συμπεριφορά
(-) Τεχνητό σφίξιμο τιμονιού, «τσιμπημένη» κατανάλωση