Δοκιμή Nissan Juke 1.2 DIG-T 135 PS

H Nissan Sport Team της ΝΙΚ. Ι. Θεοχαράκης έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν πως δεν διστάζει να βάλει χέρι στις εργοστασιακές εκδόσεις των μοντέλων Nissan και καλά κάνει, αφού το αποτέλεσμα την δικαιώνει.


Αυτή τη φορά λοιπόν, μετά το αναβαθμισμένο Qashqai (την δοκιμή του οποίου μπορείτε να διαβάστε εδώ), σειρά στις δοκιμές μας παίρνει το Nissan Juke 1.2 DIG-T το οποίο πλέον αποδίδει 135 από 115 ίππους (+20 ίπποι) χωρίς μάλιστα να χάσει την εργοστασιακή του εγγύηση. Αυτή η αναβάθμιση κοστίζει περίπου στα 500 ευρώ. Είναι όμως αισθητές οι αλλαγές για τον οδηγό; Δικαιολογείται το ποσό που ζητά η ελληνική αντιπροσωπεία για την μετατροπή αυτή; Αυτές οι ερωτήσεις μας απασχολούσαν και εμάς και για αυτό το  λόγο πήραμε το αυτοκίνητο για δοκιμή. Φυσικά η πείρα της Nissan Sport Team της ΝΙΚ. Ι. Θεοχαράκης σε τέτοιου είδους εγχειρήματα δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, το κάθε αυτοκίνητο όμως έχει τον δικό του χαρακτήρα. 

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Nissan

20 άλογα σε… 20 λεπτά

Πως όμως καταφέρνει η Nissan Sport Team της ΝΙΚ. Ι. Θεοχαράκης να αυξήσει την ιπποδύναμη του Juke 1.2 λτ. DIG-T κατά 20 ίππους, χωρίς μάλιστα να επηρεάζεται η εγγύηση του αυτοκινήτου; Οι Έλληνες μηχανικοί λοιπόν κατέληξαν στη χρήση παράλληλου εγκεφάλου. Και το κόστος του παράλληλου εγκεφάλου είναι ουσιαστικά και το κόστος της μετατροπής, καθώς ανέρχεται περίπου στα 500 ευρώ. Η τοποθέτηση μπορεί να γίνει σε οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο συνεργάτη της ΝΙΚ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ ενώ η διάρκεια της εργασίας είναι στα 20 λεπτά. Αυτή είναι και η μοναδική μετατροπή που γίνεται στο αυτοκίνητο, καθώς οι μηχανικοί έκριναν πως δεν είναι απαραίτητη κάποια περαιτέρω αλλαγή στο στήσιμο του αυτοκινήτου, στην ανάρτησή του, τα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης ή την κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου. Οι 20 επιπλέον ίπποι και τα 12 παραπάνω Nm ροπής αποδίδονται στις 5.100 σ.α.λ. και στις 3.800 σ.α.λ. αντίστοιχα, χωρίς πάντως να αλλοιώνουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα. Όσον αφορά στην μέση κατανάλωσή του, θα πρέπει να περιμένετε μία ελαφρά αύξηση της τάξης του 0,3 λίτρα/100 χλμ. που στην πράξη σημαίνει 8,0 λίτρα/100 χλμ. Δυστυχώς η ελληνική αντιπροσωπεία δεν ανακοινώνει τιμές επιδόσεων έτσι θα πρέπει να σταθούμε σε αυτές της απλής έκδοσης των 115 ίππων που κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. και έχει τελική ταχύτητα στα 178 χλμ./ώρα. Στην πράξη πάντως το μοτέρ είναι αισθητά πιο ζωηρό.

Καμία αλλαγή στο μοντέρνο εσωτερικό

Το ευχάριστο σε διάκοσμο και με μοντέρνο σχεδιασμό εσωτερικό του Juke δεν έχει να επιδείξει κάποιες αλλαγές στην συγκεκριμένη έκδοση. Τα πλαστικά αν και σκληρά στο σύνολό τους είναι ποιοτικά και ικανοποιούν τόσο με την υφή τους όσο και με το φινίρισμα και τη συναρμογή. Η θέση οδήγησης είναι επίσης πολύ καλή, παρά το ότι τι τιμόνι δε διαθέτει τηλεσκοπική ρύθμιση, με τον οδηγό να κάθεται ψηλά και να έχει σε σωστή θέση τα χειριστήρια. Αρνητικό του στοιχείο αποτελεί η κακή ορατότητα προς τα πίσω. Φυσικά και πάλι συναντάμε το Nissan Dynamic Control, όπου μέσω των μπουτόν «Climate» και «D-Mode» στην κονσόλα γίνεται ο χειρισμός του κλιματισμού και των επιλογών οδήγησης -Normal, Sport ή Eco, το οποίο συνοδεύεται από το σύστημα πολυμέσων Nissan Connect με την οθόνη αφής των 5,8 ιντσών. Στον τομέα των χώρων το πορτμπαγκάζ είναι στα 354 λίτρα. Για τους επιβάτες οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για δύο άτομα.

Οδική συμπεριφορά με έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά

Όπως προείπαμε το βελτιωμένο από ελληνικά χέρια Nissan Juke δεν έχει αλλαγές που να διαφοροποιούν την οδική του συμπεριφορά. Το Nissan Juke και στην βελτιωμένη εκδοχή του, κερδίζει τον οδηγό του με την ευχάριστη αίσθηση που προσφέρει, αφαιρώντας πάντως λίγο από την άνεση σε συνδυασμό με τους τροχούς 225/45 R18 που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η ανάρτηση είναι σφιχτά ρυθμισμένη, δίνοντας προτεραιότητα στα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μεν σχετικά τονισμένες υπό πίεση, ωστόσο το Juke παραμένει ουδέτερο και με ελεγχόμενη υποστροφή. Το τιμόνι διαθέτει σωστό βάρος και καλή αίσθηση, ενώ με την επιλογή «Sport» μέσω του D-Mode το σύστημα διεύθυνσης βαραίνει περισσότερο και η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι πιο άμεση. Οι επιδόσεις του από την άλλη είναι αισθητά βελτιωμένες, τόσο στις επιταχύνσεις από στάση όσο και εν κινήσει.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Αν σκοπεύετε να αγοράσετε το Nissan Juke με τον βενζινοκινητήρα 1.2 DIG-T και διαθέτετε 500 ευρώ για επιπλέον εξοπλισμό, τότε σκεφτείτε σοβαρά αυτή την μετατροπή. Δίνει πολλά για τα λεφτά της. Αν πάλι έχετε ήδη το αυτοκίνητο και ενδιαφέρεστε για μία αξιόπιστη μετατροπή που δεν θα επηρεάσει την εγγύησή του, τότε αυτή η επιλογή είναι μονόδρομος.

(+) Ξεχωριστή εμφάνιση, απόδοση κινητήρα, επιδόσεις, δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά, εξοπλισμός, τιμή μετατροπής

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, χώροι πίσω επιβατών, απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης τιμονιού


Καύσιμο
Βενζίνιη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
135/5.100
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
202/3.100
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
-
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
-
Αστική (λτ./100 χλμ.)
-
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
-
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
-
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
-
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
-
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.135
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.530
Βάρος (κιλά)
1.236
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
354
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
41%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.450
Get it on Google Play Download on the App Store