Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Sports Activity Vehicle (SAV) στρώνει το έδαφος για τα BMW i4 και iNEXT, που θα συνθέσουν την εμπλουτισμένη ηλεκτρική γκάμα των Βαυαρών. Το BMW iX3 είναι ένα καινοτόμο, αποδοτικό όχημα μηδενικών ρύπων, που δεν αρνείται την κάλυψη των αναγκών καθημερινών μετακινήσεων.
Ο ηλεκτροκινητήρας του iX3 αποδίδει 286 ίππους και 400 Nm ροπής, ισχύς που μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Καινοτομία για το iX3, και γενικότερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνιστά η μέθοδος παραγωγής που καταργεί την ανάγκη για χρήση υλικών προερχόμενων από σπάνιες γαίες. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μετάδοση φιλοξενούνται στο ίδιο κέλυφος ως μια ολοκληρωμένη μονάδα. Ως αποτέλεσμα, ο απαιτούμενος χώρος εγκατάστασης του συστήματος κίνησης και το βάρος του μειώνονται σημαντικά. Η σχέση ισχύος/βάρους του συστήματος κίνησης βελτιώνεται κατά 30% περίπου συγκριτικά με της προηγούμενης γενιάς.
Δείτε ακόμα: Αυτό το BMW i3 κάνει Αθήνα – Ξάνθη με ένα «γέμισμα»
Η μπαταρία της ηλεκτρικής X3 αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της 5ης γενιάς eDrive και βασίζεται στην τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας NMC-811 πρισματικής σχεδίασης. Οι πρώτες ύλες, κοβάλτιο και λίθιο, για πρώτη φορά αγοράζονται απευθείας από τον κατασκευαστή και μετά παραδίδονται σε αυτόν των κυψελών. Επιπλέον, οι δυνατότητες κλιμάκωσης (προσαρμογής) και η συμπαγής σχεδίαση της μπαταρίας έχουν βελτιστοποιηθεί περαιτέρω. Οι κυψέλες ταξινομούνται σε μονάδες σε ειδικές εγκαταστάσεις παραγωγής της BMW και στο τέλος συναρμολογούνται ως μονάδες μπαταριών υψηλής τάσης προσαρμοσμένες για το κάθε μοντέλο. Η μονάδα μπαταρίας υψηλής τάσης του BMW iX3 είναι εγκατεστημένη σε επίπεδη θέση στο πάτωμα του οχήματος. Χάρη σε αυτή τη διάταξη, δεν θυσιάζεται χώρος για επιβάτες και αποσκευές συγκριτικά με τις συμβατικές X3.
Η συστοιχία των 74 kWh εξασφαλίζει αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 440 χιλιόμετρα, βάσει κύκλου WLTP, και να προσφέρει κατανάλωση που δεν ξεπερνά τις 20 kWh/100 χλμ.
Μια από τις βασικότερες ενστάσεις περί ηλεκτρικών, αφορά το πόσο οικολογικός είναι ο κύκλος παραγωγής και τροφοδοσίας ενέργειας – ειδικά σε αγορές που εξακολουθούν να έχουν χαμηλό ποσοστό πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο ηλεκτρισμού. Το iX3, βάσει προμήθειας πρώτων υλών, αξιακής αλυσίδας, παραγωγής, χρήσης και ανακύκλωσης, παρουσιάζει πολύ καλύτερο οικολογικό αποτύπωμα σε σχέση με το συμβατικό μοντέλο. Για το BMW iX3 το σχετικό πλεονέκτημα είναι πάνω από 30% συγκριτικά με μία BMW X3 sDrive 20d. Εάν μάλιστα το αυτοκίνητο φορτίζει με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια (ανεμογεννήτριες και ηλιακά πάνελ, για παράδειγμα), το πλεονέκτημα είναι περίπου 60%.
Διαβάστε επίσης: Toyota: Αντι-οικολογικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
H ηλεκτρική X3 παράγεται για την παγκόσμια αγορά από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive στο Σενγιάνγκ, στην Κίνα.