Η Hyundai ανέπτυξε την πρώτη στον κόσμο τεχνολογία Continuously Variable Valve Duration (CVVD), ελληνιστί, Συνεχώς Μεταβαλλόμενη Διάρκεια των Βαλβίδων, η οποία θα εξοπλίζει τα μελλοντικά μοντέλα της Hyundai και της Κia. Η πρώτη γνωριμία με το νέο αυτό σύστημα θα γίνει μέσω του νέου κινητήρα, Smartsteam G1.6 Τ-GDi.
Δείτε ακόμα: Νέο ηλεκτρικό SUV από τη Hyundai
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της κορεάτικης μάρκας, η εν λόγω τεχνολογία αναμένεται να βελτιστοποιήσει τόσο την απόδοση του κινητήρα όσο και την κατανάλωση, διατηρώντας παράλληλα χαμηλά τους ρύπους. Το πρωτοποριακό σύστημα CVVD, ανάλογα με τις ανάγκες φορτίου του κινητήρα, ρυθμίζει τη διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων κάτι που επιφέρει αύξηση της απόδοσης κατά 4%, μείωση στην κατανάλωση κατά 5% και κατά 12% μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Οι τυπικές τεχνολογίες μεταβλητού ελέγχου βαλβίδων διαχειρίζονται το χρονισμό του ανοίγματος και του κλεισίματος της βαλβίδας (όπως στο συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων – CVVT) ή ελέγχουν την εισερχόμενη ποσότητα αέρα ρυθμίζοντας το βάθος του ανοίγματος (Συνεχής μεταβλητή ανύψωση βαλβίδας – CVVL). Οι προηγούμενες τεχνολογίες μεταβλητού ελέγχου βαλβίδων δεν μπορούσαν να ρυθμίσουν τη διάρκεια της βαλβίδας, καθώς ο χρονισμός κλεισίματος της βαλβίδας ήταν υποκείμενος στο χρονικό άνοιγμα και δεν μπορούσε να ανταποκριθεί σε διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης. Το CVVD παίρνει την τεχνολογία σε μια νέα κατεύθυνση ρυθμίζοντας τη διάρκεια που είναι ανοιχτή μια βαλβίδα.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Hyundai i30 Fastback N
Ποια η φιλοσοφία λειτουργίας του CVVD; Όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή και σταθερή ταχύτητα κι ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, η CVVD, αφήνει τις βαλβίδες ανοικτές από το μέσο έως και το τέλος του κύκλου συμπίεσης, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η οικονομία καυσίμου, αφού μειώνονται οι αντιστάσεις κατά την διαδικασία της συμπίεσης. Για τον τομέα της απόδοσης τώρα, όταν ο οδηγός «δουλεύει» ψηλά το μοτέρ και κινείται με υψηλές ταχύτητες, οι βαλβίδες εισόδου κλείνουν στην αρχή του κύκλου συμπίεσης, κάτι που μεγιστοποιεί τον όγκο του αέρα στο θάλαμο καύσης κατά τη διαδικασία παραγωγής ισχύος, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ροπής, προσφέροντας δυνατότερη επιτάχυνση.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία όπως προαναφέραμε θα ενσωματωθεί στον Smartstream G1.6 T-GDi. Μιλάμε για έναν κινητήρα βενζίνης, turbo φυσικά, με την ισχύ του να αγγίζει τους 180 ίππους και η ροπή τα 265 Nm. Πέρα από το πρωτοποριακό σύστημα CVVD, ο Smartstream ενσωματώνει το σύστημα Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation, για συντομία LP EGR, το οποίο βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές ρύπων επιστρέφοντας μέρος των καυσαερίων που παράγονται, πίσω στον θάλαμο καύσης. Η πίεση του ψεκασμού ανέβηκε στα 350 bar, από 250 bar στον προηγούμενο T-GDi κινητήρα. Τέλος, το Thermal Management αναλαμβάνει να φέρει τον κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας ή να τον ψύξει ταχύτερα, μειώνοντας την τριβή έως και κατά 34%.
Διαβάστε επίσης: Πρώτες οι Kia – Hyundai σε αξιοπιστία στις Η.Π.Α.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο: