Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε στην Ολλανδία, όταν άντρες του πυροσβεστικού σώματος κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν ένα BMW i8 που έβγαζε καπνούς σε αντιπροσωπεία της βαυαρικής φίρμας.
Το υβριδικό sportscar της BMW διαθέτει έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων απόδοσης 231 ίππων και 320 Nm ροπής, που αναλαμβάνει την κίνηση των πίσω τροχών. Οι μπροστά είναι ευθύνη ενός ηλεκτρικού μοτέρ ισχύος 143 ίππων και 250 Nm, με την συνδυαστική ιπποδύναμη του plug-in κουπέ να ανέρχεται στους 374 ίππους. Κύριο ρόλο διαδραματίζει η μπαταρία των 11,6 kWh, η οποία ήταν και η αιτία που το λευκό i8 των φωτογραφιών εξαναγκάστηκε σε…μακροβούτι.
Δείτε ακόμα: Γυναίκα προσγείωσε BMW i8 σε σπίτι! (+video)
Οι υπεύθυνοι της ολλανδικής αντιπροσωπείας παρατήρησαν καπνούς να βγαίνουν από το i8, καλώντας αμέσως την Πυροσβεστική. Δυο οχήματα (μια αντλία κι ένα γερανοφόρο) κατέφθασαν τάχιστα, όμως αντί να ψεκάσουν με νερό το αυτοκίνητο οι πυροσβέστες γέμισαν με νερό και επιβραδυντικό αφρό ένα κοντέινερ, σήκωσαν το καπνίζον BMW και το βούτηξαν μέσα! Μάλιστα, το άφησαν εκεί για 24 ώρες.
Αν σας προξενεί εντύπωση η μεθοδολογία, θα πρέπει να την αποδώσετε στην φύση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η χημική σύσταση των μπαταριών ιόντων-λιθίου είναι τέτοια που απαιτεί συνεχή ρίψη νερού, ώστε να αποτρέπεται η υπερθέρμανση. Δεν είναι, δηλαδή, σαν τα κανονικά αυτοκίνητα όπου βλέπεις την φωτιά, ρίχνεις νερό, την σβήνεις και τέλος. Στα ηλεκτρικά, οι μπαταρίες που έχουν υπερθερμανθεί ή δυσλειτουργούν μπορούν ανά πάσα στιγμή να προκαλέσουν πυρκαγιά, ακόμα κι αν φαινομενικά το αυτοκίνητο φαίνεται σαν να μην κινδυνεύει. Χαρακτηριστικά, η Tesla ενημερώνει πως σε περίπτωση αστοχίας οι μπαταρίες των αυτοκινήτων της απαιτούν την ρίψη τουλάχιστον 11.000 λίτρων νερού ώστε να εξασφαλιστεί ότι δεν θα εκδηλωθεί πυρκαγιά!
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο πήρε φωτιά «από το πουθενά» (+video)
Οπότε οι Ολλανδοί πυροσβέστες πρωτοτύπησαν («επιδείξαμε εφευρετικότητα», δήλωσε σχετικά ο αξιωματικός υπηρεσίας) και αντί να αναλωθούν σε πολύωρο και δαπανηρό ψεκασμό νερού, γέμισαν μια δεξαμενή και άφησαν το i8 να σβήσει «τον πόνο του». Ουδείς γνωρίζει τι θα απογίνει το αυτοκίνητο, καθώς σε μία τόσο πολύπλοκη κατασκευή 24 ώρες στο νερό ισοδυναμούν με ηλεκτρονικό αποδεκατισμό.