Η «γέννηση» μιας κατηγορίας μπορεί να έχει πολλούς «πατεράδες» στο πέρασμα των ετών. Πολλοί θα θελήσουν να καρπωθούν τα εύσημα για την πρωτοπορία, άλλοι θα σπεύσουν να να δηλώσουν πως ουσιαστικά τους αντέγραψαν και η κουβέντα θα συνεχιστεί εις τους αιώνας των αιώνων. Τα crossover είναι από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Δείτε ακόμα: VW Jetta του 1984 είναι σχεδόν ανέγγιχτο
Η τεράστια εμπορική απήχηση των σύγχρονων μοντέλων, αποδίδεται εν πολλοίς στο πρώτο Nissan Qashqai. Το μοντέλο που ουσιαστικά «ψήλωσε» τα μικρομεσαία και έφερε τα SUV στην κατηγορία των VW Golf, Ford Focus κλπ. Όμως υπάρχει ένα μοντέλο από τα μέσα της δεκαετίας του 80, που άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί προπομπός των μικρομεσαίων crossover. Το VW Golf, ως GTI, φέρει τον χαρακτηρισμό «γεννήτορας των hot hatches». Κατά πολλούς, θα πρέπει να του αποδίδονται τα εύσημα και για τη μικρομεσαία κατηγορία (βέβαια το Toyota Corolla υπάρχει από το 1966 και το Honda Civic από το ’72, οπότε το εν λόγω επιχείρημα για το Golf MK1 του ’74 μάλλον χλωμιάζει).
To Syncro Country είναι μια αναλογικά άγνωστη έκδοση. Έμεινε στην παραγωγή από το 1986 μέχρι το 1991 και αποτελούσε την περιπετειώδη εκδοχή του γερμανικού χάτσμπακ. Οι επεμβάσεις, όμως, πήγαιναν πολύ πέρα από μια μικρή αύξηση στη διαδρομή της ανάρτησης και πλαστικά προστατευτικά. Το Country διέθετε νέα ανάρτηση, που έστελνε το πάτωμα του αυτοκινήτου στα 21 εκατοστά από το έδαφος. Προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω φρόντιζαν για την προστασία των μηχανικών μερών, υπήρχαν «σιδεριές» στο εμπρός μέρος και τα πίσω φωτιστικά σώματα, φαρδύτερο αμάξωμα κατά 120 χλστ., 15άρες ζάντες της Speedline σε ελαστικά 195/60, ρεζέρβα στην πίσω πόρτα και τα ανάλογα αυτοκόλλητα. Συνολικά, περισσότερες από 438 αλλαγές χώριζαν τα Country από τα απλά Golf Synchro.
Διαβάστε επίσης: Αρχοντικό VW Phaeton W12 σε τιμή βασικού Polo
Το σύστημα τετρακίνησης της Magna Steyr αναλάμβανε να αξιοποιήσει πλήρως τα 98 άλογα και 145 Nm του 1.800άρη κινητήρα, τα οποία περνούσαν από ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Συνολικά 7.735 Golf Syncro κατασκευάστηκαν, με αυτό που βλέπουμε σήμερα να είναι εκ των καλύτερα διατηρημένων. Είναι μοντέλο του 1990 και το κοντέρ αναγράφει 111.464 χλμ. Είναι βαμμένο στο -αποκλειστικό για το μοντέλο- Montana Green χρώμα και ο Ολλανδός ιδιοκτήτης του ζητάει 9.950 ευρώ για να το αποχωριστεί. Τα δίνατε;