Το πρώτο Golf GTI υπήρξε σταθμός όχι μόνο για την VW, αλλά για το σύνολο της αυτοκίνησης. Οι Γερμανοί ήθελαν να σχεδιάσουν μια πιο σπιρτόζικη έκδοση του δημοφιλούς τους μικρομεσαίου. Τελικά, δημιούργησαν μια ολόκληρη κατηγορία που έμελλε να αναθρέψει γενιές και γενιές ενθουσιωδών οδηγών, συνδυάζοντας επιδόσεις, ευχρηστία, χαμηλό κόστος αγοράς, πρακτικότητα και δυναμικά χαρακτηριστικά.
Κατά πολλούς, τα GTI -που εν συνεχεία καθιερώθηκαν με την ονομασία hot hatches– είναι τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Ακριβώς για το γεγονός ότι καταφέρνουν να συνδυάσουν τόσα χαρακτηριστικά, σε ένα καθημερινό και χρηστικό πακέτο. Ο γεννήτορας του είδους, είχε δυο πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά να το διαφοροποιούν από τις απλές εκδόσεις (πέρα από τις μηχανικές και εξωτερικές μετατροπές): τις καρό ταπετσαρίες στα καθίσματα και την μπάλα του γκολφ στη λαβή του επιλογέα. Δυο εμβληματικά στοιχεία εξοπλισμού, που φέρουν ανεξίτηλο άρωμα γυναίκας!
Δείτε ακόμα: Απογείωση με VW Golf Mk1 1.000 ίππων! (+video)
Το 1964, η Gunhild Liljequist προσελήφθη στο τμήμα Υφασμάτων και Χρωμάτων της VW. Ούσα μοδίστρα και σχεδιάστρια περιτυλιγμάτων, η Liljequist ήξερε τα κατατόπια στους συνδυασμούς χρωμάτων και την επιλογή επενδύσεων, όμως οι ανώτεροι στο Βόλφσμπουργκ ζητούσαν εγκράτεια και χαμηλό προφίλ. Όταν της ζητήθηκε για πρώτη φορά να παρουσιάσει ένα προσχέδιο για το εσωτερικό του Golf GTI, σκέφτηκε να δημιουργήσει κάτι απλό. Ένα παραδοσιακό μοτίβο, με γνωστά χρώματα, ώστε να μην ξενίσει στα μάτια των αγοραστών (και των ανωτέρων της). Άντλησε έμπνευση από τα ταξίδια της στη Μεγάλη Βρετανία και ειδικά από τα σκωτζέζικα κιλτ. Η μπάλα του γκολφ προήλθε εντελώς αυθόρμητα: απλά της άρεσε, την δοκίμασε, διαπίστωσε ότι κούμπωνε πανεύκολα, οι δοκιμαστές είδαν ότι δεν υπήρχε πρόβλημα με τυχόν γλιστρήματα της λαβής και εγένετο παράδοση!
Διαβάστε επίσης: Συλλεκτικό VW Golf 16V G60 στα λεφτά καινούργιας Porsche Cayman
Η Γερμανίδα έμεινε στη VW μέχρι το 1991, όταν και συνταξιοδοτήθηκε. Ακόμα τώρα επισκέπτεται τον άλλοτε χώρο εργασίας της και ανταλλάσσει απόψεις με τους διαδόχους της, έχοντας ζήσει 3 Golf GTI (το MK3 οριακά, καθώς παρουσιάστηκε την χρονιά που σταμάτησε να κολλάει ένσημα) και βλέποντας την κληρονομιά της να συνεχίζει ακάθεκτη για 4 ακόμα εκδοχές – οσονούπω 8.