Ο όρος «μαύρος χρυσός» που χρησιμοποιείται για τα ελαστικά, δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύστοχος. Αντίστοιχης ευστοχίας με τον ανάλογο του πετρελαίου, με το οποίο μοιράζεται τον χαρακτηρισμό. Εξάλλου, μιλάμε για το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το οδόστρωμα.
Από μόνο του το γεγονός αυτό καταδεικνύει την σημασία της σωστής επιλογής, του κατάλληλου ελαστικού για το εκάστοτε αυτοκίνητο. Η Skoda είναι ιδιαίτερα σχολαστική με τα «πατούμενα» που τοποθετεί στα αυτοκίνητά της, μια διαδικασία που προκύπτει έπειτα από ενδελεχή μελέτη και εκτεταμένες δοκιμές. Όπως δηλώνει ο Ladislav Havlíček, επικεφαλής εξέλιξης πλαισίων της τσέχικης εταιρίας, «ο κόσμος νομίζει πως η κατασκευή των ελαστικών είναι σαν να φτιάχνεις πίτα: πετάς ένα μείγμα στο φούρνο και περιμένεις να βγει. Μόνο που στα λάστιχα συναντάμε έως και 12 διαφορετικά μίγματα, καθώς εκτός από το καουτσούκ έχουμε επίσης ατσάλινα σύρματα, λινά και ένα σωρό ακόμα υλικά».
Δείτε ακόμα: Αέρας ή άζωτο στα ελαστικά; Τι είναι καλύτερο;
Ίδιος αριθμός χαρακτηρίζει και τις παραμέτρους που εξετάζει ο Havlicek και το επιτελείο του, κάθε φορά που καλούνται να εξοπλίσουν ένα νέο Skoda. Θόρυβος κύλισης, επιφάνεια διεπαφής με το οδόστρωμα, δυνατότητα αποβολής νερού και φυσικά παρεχόμενη πρόσφυση, είναι μερικοί μόνο από τους «πονοκεφάλους» που ταλαιπωρούν τους τεχνικούς. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται στο ιδιόκτητο πεδίο δοκιμών, στην Μλάντα-Μπόλεσλαβ, αλλά και στο Nürburgring. Όπως τονίζει ο τεχνικός των Τσέχων, Jan Ševčík,«μπορούμε να φανταστούμε το σύνολο των απαιτήσεων σαν ένα πλέγμα, με τις ιδιότητες του ελαστικού στις άκρες: αν τραβήξεις σε ένα σημείο, αρχίζει να ξηλώνεται σε κάποιο άλλο. Αν, για παράδειγμα, δώσεις έμφαση στην βελτίωση της ποιότητας κύλισης, θα αυξήσεις την απόσταση ακινητοποίησης. Αν μεγιστοποιήσεις το κράτημα, θα χειροτερεύσεις την κατανάλωση. Οι ισορροπίες είναι πολύ λεπτές – όπως οι ίνες στο εσωτερικό του ελαστικού».
Διαβάστε επίσης: Πότε πρέπει να αλλάζονται τα λάστιχα του αυτοκινήτου;
Η Skoda στέλνει την λίστα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές σε μια σειρά προμηθευτών, όπως τη Michelin, την Goodyear, την Continental και την Bridgestone. Οι κατασκευαστές ελαστικών με την σειρά τους, αποστέλλουν δείγματα προς δοκιμή. Όποιο προϊόν ταιριάξει σε κάθε μοντέλο, επιλέγεται για την προμήθεια της γραμμής παραγωγής. Κάθε αυτοκίνητο δοκιμάζεται και εξοπλίζεται με τα ελαστικά που είναι κατάλληλα για το ίδιο. Κάτι που σημαίνει πως τα Scala, Kodiaq, Karoq και οι Fabia – Octavia, διαθέτουν ελαστικά που είναι εξελιγμένα σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Για τον λόγο αυτό, δεν υπάρχει αποκλειστική προμήθεια. Τα Kodiaq και Karoq, δηλαδή, μπορεί να διαθέτουν ελαστικά της Michelin, η Fabia της Goodyear, η Octavia της Continental και ούτω καθεξής.