Οι γερμανικοί αυτοκινητόδρομοι είναι πιθανό να αποκτήσουν όριο ταχύτητας στο σύνολό τους, προκειμένου να μειωθούν οι ρύποι, κάτι το οποίο θα οδηγηθεί προς συζήτηση και ψήφιση στο γερμανικό κοινοβούλιο.
Στις 18 Οκτωβρίου στην Γερμανική βουλή θα τεθεί υπό ψήφιση το αναγκαστικό όριο των 130 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ το όριο εντός πόλης προτείνεται να οριστεί στα 30 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Honda Integra Type R «γαζώνει» με 9.000 σ.α.λ. στην autobahn (+video)
Πίσω από αυτό το νέο σχέδιο νόμου, βρίσκεται το κόμμα των Πράσινων του γερμανικού κοινοβουλίου, που πιέζει για τη μείωση των ορίων ταχύτητας, ως μέρος μιας δέσμης νέων μέτρων, που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Όπως δήλωσε άλλωστε κι ο Cem Özdemir, μέλος του κόμματος των Πράσινων, η επιβολή ενός ορίου 130 χλμ./ώρα θα μείωνε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της Γερμανίας κατά ένα έως τρία εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Το 2018, η Γερμανία παρήγαγε 725,7 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Κάτι που η λέσχη αυτοκινήτου ADAC δεν το υποστηρίζει, μιας κι αναφέρει ότι τα καταλυτικά συστήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων δουλεύουν καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες, άρα ιδανικά πρέπει τα αυτοκίνητα να έχουν ένα σημείο άνευ ορίου ταχύτητας. Επί του θέματος τοποθετήθηκαν ακόμα δυο γερμανικές λέσχες, η Mobil και η AVD, οι οποίες επικαλέστηκαν μελέτες, λέγοντας: Το να μειωθεί το όριο στα 120 χλμ./ώρα θα προσέφερε μείωση στις εκπομπές ρύπων κατά 0,27%, ενώ αν το όριο τεθεί στα 130 χλμ./ώρα, απλά δεν θα κάνουμε τίποτε, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο πρόεδρος της Mobil.
Διαβάστε επίσης: Ford Mustang Bullitt πάει τάπα στην Autobahn (+video)
Σύμφωνα με τους παραπάνω οργανισμούς, οι autobahn χωρίς όριο, όχι μόνο δεν μειώνουν την ασφάλεια αλλά την αυξάνουν. Κι αυτό γιατί ο καθένας μπορεί να αποφασίσει ποιος είναι ο σωστός ρυθμός για αυτόν και να τον προσαρμόσει σε όλες τις συνθήκες, έχοντας έτσι περισσότερο στραμμένη την προσοχή του στο δρόμο. Αν η παραπάνω πρόταση περάσει από τη γερμανική βουλή και «σκοτώσει» τα απεριόριστα όρια ταχύτητας των Autobahn, τότε θα είναι η αρχή του τέλους των αυτοκινητοδρόμων χωρίς όριο παγκοσμίως.