Έχουμε δει ντίζελ Mercedes 30ετίας να ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα και Hyundai Elantra να φτάνουν τα 1,6 σε μόλις 5 χρόνια. Όμως, όσο εντυπωσιακοί αριθμοί κι αν είναι, κατά κάποιον τρόπο το περιμένεις. Τα ντίζελ -ειδικά τα παλιά- και τα καθημερινά αυτοκίνητα, αν συντηρούνται σωστά (και ανάλογα το μοντέλο, βέβαια), μπορούν να γράψουν απροβλημάτιστα πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα. Τα sportscars, όμως, είναι διαφορετική ιστορία. Εκτός κι αν μιλάμε για την BMW M5 E39.
Tα μοντέλα επιδόσεων γενικά δεν φημίζονται για την μακροζωΐα τους. Λίγο τα πουσαρισμένα μοτέρ και οι περιορισμένες ανοχές των μηχανικών μερών, περισσότερο ότι το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους περνάει στα όρια, καθιστούν τις πολλές χιλιάδες χιλιομέτρων εξαιρετικά σπάνιο θέαμα. Βάλτε και την βελτίωση, που είναι πολύ συχνό φαινόμενο στα αυτοκίνητα του είδους. Μια M5 E39 στις Η.Π.Α., ωστόσο, έχει βαλθεί να διαλύσει τα στερεότυπα.
Δείτε ακόμα: Πωλείται Mercedes CLK 200 Kompressor με 931.000 χλμ!
Κατά πολλούς, η E39 είναι η καλύτερη M5 όλων των εποχών. Κατά αρκετούς ακόμα, η Σειρά 5 της εποχής πρόκειται για ένα από τα πιο καλοφτιαγμένα αυτοκίνητα της Ιστορίας. Με λίγα λόγια, η βάση είναι γερή. Η μαύρη Βαυαρή που βλέπουμε στις φωτογραφίες είναι φρεσκοαγορασμένη, με τον τωρινό ιδιοκτήτη να είναι ο τέταρτος. Το οδόμετρο αναγράφει 658.000 χιλιόμετρα και περιόρισε το κόστος αγοράς στις 8.000 δολάρια. Η ανάρτηση είναι ρυθμιζόμενη καθ’ύψος και οι τροχοί 19αρηδες, με το γερμανικό υπερ-σεντάν να είναι τακτικός θαμώνας σε trackdays.
O Alex Palmeri την αγόρασε και περίμενε τα χειρότερα. Τα οποία, μέχρι στιγμής, λάμπουν δια της απουσίας τους. Τα μόνα ζητήματα που έχει αντιμετωπίσει είναι κάποιες άστοχες εμφανίσεις λυχνίας στον πίνακα οργάνων (για τα φώτα φρένων και τον αερόσακο συνοδηγού), οι οποίες προήλθαν από προχειροδουλειά ηλεκτρολόγου σε τοποθέτηση aftermarket LED. Το δερμάτινο σαλόνι παρουσιάζει τις τυπικές φθορές σε επενδύσεις του είδους (κοινώς «σπάσιμο») και το μόνο εξάρτημα που χρήζει αντικατάστασης, είναι το μπλοκέ διαφορικό, το οποίο μετά από 19 χρόνια διαχείρισης 400 ίππων και 500 Nm ροπής του 5λιτρου V8 S62, έχει αρχίσει να παράγει έντονους θορύβους.
Διαβάστε επίσης: Lada έκανε 562.000 χλμ. σε 3 χρόνια χωρίς βλάβη!
Να αναφέρουμε πως η M5 3ης γενιάς ήθελε 5,2 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, με την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.