Η 2η γενιά του Toyota Prius είναι από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κανείς, ανεξαρτήτως τεχνολογίας και χρονολογίας. Τα μόλις 3,5 λίτρα/100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης είναι ένα νούμερο παραπάνω από ενδεικτικό των δυνατοτήτων του υβριδικού Toyota, ειδικά αν αναλογιστούμε πως πρόκειται για μοντέλο 12ετίας. Αρωγός σε αυτή την εντυπωσιακή τιμή στέκεται η μελετημένη αεροδυναμική του αμαξώματος, το οποίο ανθίσταται στην ροή του αέρα με έναν συντελεστή οπισθέλκουσας που δεν ξεπερνά το Cd 0.26. Όμως ο κόσμος είναι άπληστος και πάντα ζητάει περισσότερα…
Δείτε ακόμα: Νέο Toyota Prius και με τετρακίνηση
Ένας Αμερικανός αποφάσισε πως τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου του δεν ανταποκρίνονται στα προσωπικά στάνταρ οικονομίας, οπότε πήρε την κατάσταση στα χέρια του. Με μία απίστευτη πατέντα -που περιλαμβάνει νάιλον, μεταλλική ιδιοκατασκευή, πλαστικά καλύμματα, καθρέπτες από μηχανάκι και κάτι σαν χάρτινες ποδιές στα πλαϊνά- αποφάσισε να βελτιώσει τον αεροδυναμικό συντελεστή του ιαπωνικού υβριδικού. Το αν τα κατάφερε, θα πρέπει να επικυρωθεί από αεροδυναμική σήραγγα. Ωστόσο, καθαρά εκ του οπτικού αποτελέσματος, το σύνολο φαίνεται έτοιμο να διαλυθεί – πόσο μάλλον να αντέξει την δοκιμασία της σήραγγας.
Οι καθρέπτες του Prius αντικαταστάθηκαν με αντίστοιχους από δίκυκλο, προκειμένου να μειωθεί η μετωπική επιφάνεια. Στην συνέχεια τοποθετήθηκαν καλύμματα στους τροχούς, που θυμίζουν αυτά που βάζουμε στα «μάτια» της κουζίνας, ενώ στους πίσω μπήκε επιπλέον νάιλον – όλα για μείωση της τυρβώδους ροής του αέρα. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται τα καλυμμένα πίσω παράθυρα και παρμπρίζ, προκειμένου να μην δημιουργούνται διαταραχές από τις εσοχές και τους αρμούς, ενώ αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής δεν είναι άλλος από την ιδιοκατασκευή στο πίσω μέρος. Οι παρατηρητικοί θα πρόσεξαν την ομοιότητα με τα κράνη των ποδηλατών ταχύτητας. Το αυτοσχέδιο πακέτο 2 φύλλα (εικάζουμε χάρτινα, δεν αποκλείεται να είναι αλουμινίου) στο ύψος των μαρσπιέ.
Διαβάστε επίσης: Toyota Prius και… τούμπανο και με κατανάλωση 1,0 λτ./100 χλμ.
Η αποδοτικότητα των παρεμβάσεων κρίνεται τουλάχιστον αμφίβολη. To μόνο σίγουρο είναι ότι η ορατότητα προς τα πίσω έχει εξανεμιστεί, ενώ θα έχει ενδιαφέρον να ακούγαμε το πόσο θόρυβο παράγουν τα νάιλον σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.