H σταθερή παρουσία των Hyundai-Kia στις πρώτες θέσεις των ερευνών αξιοπιστίας και αγοράς, μόνο τυχαία δεν είναι. Όμως διαφορετικό είναι να βλέπεις κάτι σε αριθμητική απεικόνιση, διαφορετικό να το βιώνεις.
Για αυτό και οι Γερμανοί του Auto Bild πήραν την κορυφαία έκδοση του Hyundai Tucson, εξοπλισμένη με τον 2λιτρο CRDi των 185 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής μεταξύ 1.750 και 2.750 σ.α.λ. Η ισχύς μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Το κορεατικό SUV υποβλήθηκε σε δοκιμή μακράς διαρκείας, με χιλιομετρικό ορίζοντα τις 100.000 χλμ. Φυσικά αυτά τα χιλιόμετρα είναι ελάχιστα για πετρελαιοκινητήρα, αλλά και οι συνθήκες της δοκιμής απείχαν παρασάγγας από την τυπική καθημερινή χρήση της πραγματικότητας.
Δείτε ακόμα: Νο1 σε αξιοπιστία το Hyundai i20 στη Γερμανία
Καταρχάς το Tucson δεν σταμάτησε να υποβάλλεται σε δοκιμασίες επιτάχυνσης. Σκοπός των δοκιμαστών ήταν να διαπιστώσουν αν με την πάροδο των χιλιομέτρων, ο κινητήρας ή η μετάδοση εμφανίζουν απώλειες. Στην αρχή της δοκιμής, τα 100 χλμ./ώρα από στάση μετρήθηκαν στα 9,5 δλ. (νούμερο που συμπίπτει με τις εργοστασιακές μετρήσεις). Εξυπακούεται ότι η μέτρηση επαναλαμβανόταν αρκετές φορές, σε κάθε περίπτωση. Στις 100.000 χλμ., και αφού το SUV της Hyundai είχε υποβληθεί σε αρκετά ακόμα «βάσανα», ο χρόνος επιτάχυνσης αυξήθηκε κατά 2 δέκατα. Μια αύξηση που -κατά τους δοκιμαστές- οφείλεται στα ελαστικά, τα οποία είχαν αρχίσει να εμφανίζουν αρκετή φθορά.
Οι επιταχύνσεις εν κινήσει, αντίθετα, βελτιώθηκαν! Το «άνοιγμα» του μοτέρ οδήγησε σε μείωση της τάξης των 3 δεκάτων στην επιτάχυνση 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Νέος κινητήρας Hyundai με μεταβαλλόμενη διάρκεια των βαλβίδων
Πέρα από το μοτέρ, το Tucson εν γένει αποδείχθηκε πολύ ανθεκτικό, εμφανίζοντας μηδαμινά προβλήματα. Οι μοναδικές αναφορές σημειώνουν μια καμένη λάμπα στα πίσω φωτιστικά σώματα, ελαφριά πτώση στην απόδοση του μοτέρ για το κλείσιμο του πορτμπαγκάζ και κάποιες αμυχές που εμφανίστηκαν στο ταμπλό. Παράλληλα, οι 19άρες ζάντες παρουσιάζονται ευπαθείς στις επαφές τους με λακκούβες και πεζοδρόμια. Στην γερμανική άσφαλτο κιόλας, φανταστείτε στους δικούς μας δρόμους. Πέραν αυτών, όμως, το Tucson δεν έκανε «τσικ».