Στις αρχές Ιουνίου η BMW παρουσίασε την 4η γενιά της X5 και σήμερα ήρθε η μέρα να μπει «στην πρίζα». Η νέα xDrive45e έρχεται να αντικαταστήσει την προηγούμενη xDrive40e και διαθέτει ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης που αναπτύχθηκε από το μηδέν, προκειμένου να προσφέρει ανώτερη ισχύ και καλύτερη απόδοση.
Κάτω από το καπό της plug-in X5 υπάρχει ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 3.0 λίτρων και απόδοσης 285 ίππων, ο οποίος λειτουργεί σε συνέργεια με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 110 ίππων. H συνδυαστική ισχύς της xDrive45e αγγίζει τα 400 άλογα (395 συγκεκριμένα), ενώ η ροπή φτάνει στα 600 Nm. Ενδεικτικά, ο προκάτοχος παρήγαγε συνολικά 310 ίππους και «μόλις» 450 Nm ροπής.
Δείτε ακόμα: Τραγικός οδηγός BMW X5 «εξολοθρεύει» φορτηγό! (+video)
Εξίσου αξιοσημείωτη είναι η βελτίωση και στην ηλεκτρική αυτονομία. Το νέο plug-in SUV της BMW μπορεί να διανύσει μέχρι και 80 χιλιόμετρα δίχως να καταναλώσει σταγόνα βενζίνης, χάρις στην αποδοτικότερη λειτουργία της συστοιχίας μπαταριών ιόντων-λιθίου. Σύμφωνα με τη βαυαρική εταιρία ο αριθμός πηγάζει από τον νέο και πολύ αυστηρότερο κύκλο μετρήσεων WLTP, τη στιγμή που η προηγούμενη X5 xDrive40e μετά βίας έφτανε τα 50 χιλιόμετρα στον κύκλο NEDC.
Παρόλο που αναπτύχθηκε με γνώμονα την απόδοση και την οικονομία, η υβριδική X5 δεν θα διστάσει όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,6 δλ. μείωση που αντιστοιχεί σε περισσότερα από 1 δλ. σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Όχι μόνο αυτό, αλλά η τελική ταχύτητα σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία έχει αυξηθεί από τα 120 στα 140 χλμ./ώρα, με την μικτή κατανάλωση να ανακοινώνεται στο εξωπραγματικό -όχι μόνο για αυτοκίνητο 2 τόνων, αλλά ανεξαρτήτου κατηγορίας- 2,1 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 βρίσκονται εξίσου χαμηλά, μόλις στα 49 γρ./χλμ.
Διαβάστε επίσης: Πραγματικός πύραυλος η BMW X5 M των 750 ίππων της G-Power (+video)
Ακόμη και η βασική έκδοση διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό την αερανάρτηση, ενώ προαιρετικά διατίθεται και τετραδιεύθυνση. Το μόνο μειονέκτημα αυτής της έκδοσης εντοπίζεται στην χωρητικότητα του χώρου αποσκευών ο όγκος του φορτίου, ο οποίος μειώνεται κατά 150 λίτρα. Με όλα τα καθίσματα στη θέση τους το πορτμπαγκάζ μετράει 500 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω φτάνει στα 1.716 λίτρα.
Παρόλο που αποκαλύφθηκε σήμερα, η νέα BMW X5 xDrive45e δεν θα κυκλοφορήσει μέχρι το 2020.