Είναι γεγονός πως πλέον, τα σύγχρονα αυτοκίνητα και ειδικά αυτά που έχουν ισχυρά μοτέρ αρχίζουν σιγά σιγά να εγκαταλείπουν τα χειροκίνητα κιβώτια. Γιατί όμως γίνεται αυτό σε μία εποχή που ακόμη και οι Αμερικάνοι, που παραδοσιακά επιλέγουν αυτόματα αυτοκίνητα έχουν αυξημένο ενδιαφέρον πλέον για τα χειροκίνητα;
Δείτε ακόμη: Πόσες ταχύτητες χρειαζόμαστε τελικά στο κιβώτιο;
Την απάντηση την έχει ο Jost Capito άλλοτε τεχνικός γκουρού της Ford και πλέον διευθυντής του R Division της Volkswagen. Ο κύριος Capito λοιπόν λέει πως ο λόγος που τα χειροκίνητα κιβώτια θα μειωθούν μελλοντικά και ειδικά στα σπορ μοντέλα θα πάψουν να διατίθενται είναι τεχνικός και οικονομικός.
Συγκεκριμένα, δήλωσε στο αγγλικό περιοδικό «Autocar» πως η αυξημένη ισχύς και ροπή των σύγχρονων κινητήρων δυσκολεύει τα χειροκίνητα κιβώτια και σε πολλές περιπτώσεις κάνει αναγκαία την εξέλιξη νέου κιβωτίου. Το κόστος όμως της εξέλιξης ενός νέου κιβωτίου είναι τέτοιο που δεν συμφέρει τις εταιρείες, οι οποίες στρέφονται έτσι στην οικονομικότερη, ταχύτερη και ευκολότερη λύση που είναι τα αυτόματα κιβώτια.
Αν λοιπόν η απόδοση των μοτέρ φτάσει μελλοντικά σε τέτοιο σημείο που να μην είναι διαχειρίσιμη από χειροκίνητο κιβώτιο, καμία εταιρεία δεν θα αναπτύσσει νέα χειροκίνητα κιβώτια και έτσι αυτά θα αναπόφευκτα θα εκλείψουν… Εξάλλου δεν είναι μόνο το κόστος εξέλιξης και κατασκευής του κιβωτίου αλλά και η μετέπειτα ανάγκη συντήρησής του αλλά και το κόστος επιδιόρθωσης εντός εγγύησης και η αξιοπιστία σε μακροχρόνια χρήση, που μπορεί να βλάψει την υστεροφημία της εκάστοτε εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Έτσι δουλεύει το κλασσικό αυτόματο κιβώτιο (+video)
Εξάλλου στο μακρινό μέλλον της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης τα χειροκίνητα κιβώτια δεν έχουν θέση στα αυτοκίνητα και θα δώσουν τη θέση τους στα αυτόματα.