Το όχημα δοκιμών «Power BEV» του BMW Group που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του #NEXTGen διερευνά τι είναι τεχνικά εφικτό και βασίζεται σε ένα τρέχον μοντέλο παραγωγής της BMW Σειράς 5. Εφοδιάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες πέμπτης γενιάς οι οποίοι αποδίδουν συνολική μέγιστη ισχύ πάνω από 720 ίππους. Η επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται αβίαστα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα! Να υπενθυμίσουμε ότι η BMW M5 Competition επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα.
Δείτε ακόμη: Σαγηνευτική η νέα BMW 8 Gran Coupe
Στόχος της ομάδας εξέλιξης ήταν να δημιουργήσει ένα μοντέλο που να εντυπωσιάζει όχι μόνο με τις διαμήκεις επιταχύνσεις του αλλά και με τις πλευρικές. Για να πετύχουν τις πολυπόθητες επιδόσεις, οι μηχανικοί πλαισίου συνεργάστηκαν με την ομάδα εξέλιξης συστημάτων κίνησης. Το μυστικό της δυναμικής συμπεριφοράς του είναι ο ανεξάρτητος έλεγχος των μοτέρ του πίσω άξονα. Έτσι καθίσταται εφικτή και η κατανομή ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών για μέγιστη ελκτική πρόσφυση σε δυναμικούς ελιγμούς οδήγησης.
Δείτε ακόμη: BMW M2 Competition «τσακίστηκε» στο Ring! (+video)
Συγκριτικά με ένα μπλοκέ διαφορικό, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ακρίβεια, καθώς επιτρέπεται η ενεργή προσαρμογή σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Αντίθετα, το μπλοκέ διαφορικό αντιδρά μόνο στη διαφορά ταχύτητας περιστροφής των κινητήριων τροχών.
Το σύστημα κίνησης αποτελείται από τρεις ηλεκτροκινητήρες πέμπτης γενιάς, καθένας από τους οποίους συνδυάζει ένα μοτέρ με τα σχετικά ηλεκτρονικά συστήματα και τη μονάδα εξόδου μηχανικής ισχύος σε ένα κέλυφος. Ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται στον εμπρός άξονα και δύο (μονάδα δύο συστημάτων κίνησης) στον πίσω άξονα. Ένα ακόμα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό αυτής της γενιάς, πέρα από την εντυπωσιακή ισχύ που παράγει, είναι ότι δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες. Ένας ηλεκτροκινητήρας του είδους θα κάνει το ντεμπούτο του στη μαζική παραγωγή στο BMW iX3. Απλά, το iX3 θα έχει μόνο ένα μοτέρ αντί τριών.
Δείτε ακόμη: «Μεταμόσχευση νεφρών» μεταξύ BMW E30 και X7 (+video)