Η ολοκαίνουργια και νέα από άκρη σε άκρη Mercedes Α-Class αφήνει στο παρελθόν το ενός όγκου αμάξωμα, το τύπου σάντουιτς δάπεδο, τους παραβολικούς άξονες και τους… «ταράνδους» και κοιτάει απευθείας την ελίτ της μικρομεσαίας σπορτίφ κατηγορίας κλείνοντάς της το μάτι. Το πιο φρέσκο και εντυπωσιακό αμάξωμα της «κλάσης» αυτής βασίζεται στις κλασικές φόρμες των πεντάθυρων, χάτσμπακ ωστόσο η A-Class είναι δυναμική σχεδιαστικά χωρίς να χάνει τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα που αρμόζει σε μια Mercedes, επιδεικνύοντας άμεσα ότι πρόκειται για αυτοκίνητο αυτής. Από πλευράς τιμών, η νέα A-Class διατίθεται από 23.915 ευρώ στην αρχική βενζινοκίνητη έκδοση (122 ίπποι), ενώ η βασική έκδοση πετρελαίου (της δοκιμής) κοστίζει από 26.505 ευρώ και τοποθετείται στην καρδιά του ανταγωνισμού της.
Ποιοτικό εσωτερικό με σπορτίφ εικόνα
Η μικρότερη Mercedes δεν κάνει καμία παραχώρηση σε θέματα ποιότητας παραμένοντας καλοφτιαγμένη αλλά και πιο «νεανική» αισθητικά από τις υπόλοιπες προτάσεις της Mercedes κάτι που αντιμετωπίζεται θετικά για τα δεδομένα της κατηγορίας που ανήκει. Το ταμπλό βρίσκεται ψηλότερα από το συνηθισμένο και αυτό στην αρχή ξενίζει, ωστόσο προσθέτει πόντους στην συμπαγή και ξεχωριστή αίσθηση που δημιουργεί το εσωτερικό της. Η θέση οδήγησης είναι πάρα πολύ καλή αν και της λείπει η στήριξη στο σημείο των μηρών ενώ η εργονομία έχει και εκείνη τα «κουσούρια» της αφού για να πραγματοποιηθεί ακόμα και μια απλή διαδικασία απαιτείται χρόνος προσαρμογής. Ένα άλλο αρνητικό στο εσωτερικό της Mercedes A-Class είναι οι μικρές και άβολες θέσεις για μικροαντικείμενα. Σε επίπεδο χώρων μπορεί αυτή η Α-Class να υστερεί έναντι της προηγούμενης και να έχει χάσει σε πρακτικότητα, ωστόσο προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, με τον όγκο του χώρου αποσκευών να ανέρχεται στα 341 λίτρα.
Ακλόνητη στο δρόμο
Η νέα A-Class μπαίνει με αξιώσεις και στα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Η ανάρτηση είναι σφιχτή έως και «νευρική» πολλές φορές προσδίδοντας πολύ καλή οδηγική αίσθηση χωρίς μάλιστα να χάνει και σε απόσβεση με την Α-Class να χαρακτηρίζεται αρκετά άνετη με κορυφαία ποιότητα κύλισης. Η συμπεριφορά της στο όριο είναι ουδέτερη σε όλες τις περιπτώσεις και σπάνια θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής που και πάλι δεν θα εκδηλωθούν αφού το ESP θα φροντίσει γι’αυτό. Γενικότερα ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση και από το σύστημα διεύθυνσης ενώ έχει στη διάθεσή του ένα θετικό σε κούμπωμα επιλογέα (με «άβολη» όμως θέση της όπισθεν πατητή και αριστερά από τη 2η ταχύτητα) και το όλο σύνολο συμπληρώνεται από τα αποτελεσματικά φρένα.
Οικονομικός και ικανός ο κινητήρας, χάνει από το κιβώτιο
Ο κινητήρας των 1.5 λίτρων που εφοδιάζει την βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της A-Class είναι της Renault και όπως τον έχουμε «δει» και σε αυτοκίνητα των Nissan – Renault είναι πολύ ικανός. Και στην περίπτωση λοιπόν της A-Class το μοτέρ αυτό είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το βάρους 1.395 κιλών αμάξωμα έχοντας ροπή της τάξης των 260 Nm διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. και παρά την τιμή των 109 ίππων που φαντάζει μικρή. Στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά και είναι ελαστικό στη λειτουργία του σε όλο το φάσμα περιστροφής του, ωστόσο η 5η και η 6η ταχύτητα απέχουν ελάχιστα μεταξύ τους σε κλιμάκωση (η 5η θα μπορούσε να είναι πιο κοντή) και την 6η να έχει τον ρόλο της overdrive ταχύτητας για περιορισμό της κατανάλωσης. Όπως και να έχει πάντως ο κινητήρας αυτός επιτυγχάνει πολύ χαμηλή τιμή κατανάλωσης της τάξης των 3,8 λτ./100 χλμ. (σε πραγματικές συνθήκες γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ.) και με εκπομπές CO2 κάτω από 100 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Τέλος, το σύστημα start/stop που διαθέτει είναι πολύ καλό στην λειτουργία του και άμεσο, ενώ ο θόρυβος και οι κραδασμοί που παράγει ο ντίζελ κινητήρας φιλτράρονται αποτελεσματικά και δεν ενοχλούν τους επιβάτες.
(+) Κινητήρας, σχεδίαση μέσα – έξω, ποιότητα κατασκευής, τιμή (για Mercedes), οδική συμπεριφορά
(-) Εργονομία, χώροι για αντικείμενα, κλιμάκωση 5ης σχέσης, άβολη θέση όπισθεν