Το νέο, τρίτης γενιάς Ford Focus RS είναι το 30o Ford που «φοράει» το λογότυπο RS και διαθέτει πολλά νέα χαρακτηριστικά που δεν είχαν τα προγενέστερα μοντέλα και ενισχύουν ακόμα πιο πολύ το δυναμισμό του στην οδήγηση. Εκτός από το ότι είναι το πιο ισχυρό και γρήγορο Focus RS από ποτέ, διαθέτει για πρώτη φορά τετρακίνηση, Launch Control και Drive Modes, μεταξύ των οποίων το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία Drift Mode.
Με πολεμική εμφάνιση εξωτερικά
Το νέο Ford Focus RS διαθέτει πολλές αισθητικές διαφορές σε σχέση με τις πιο απλές εκδόσεις και αποτελεί πόλο έλξης, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που γύριζε κεφάλια τις μέρες που το είχαμε για δοκιμή, ενώ κάποιοι έβγαζαν τα κινητά τηλέφωνα για να το φωτογραφίσουν. Το εμπρός του μέρος με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος έτοιμο να καταπιεί όποιον βρει στο πέρασμά του. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι ποδιές στα μαρσπιέ και οι (προαιρετικές) μαύρες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών (950 γρ. ελαφρύτερες), πίσω από τις οποίες διακρίνονται οι μπλε δαγκάνες. Άκρως «πολεμικό» είναι και το πίσω άκρο με το διαχύτη, τις δύο οβάλ εξατμίσεις και τη μεγάλη αεροτομή οροφής.
Σπορ διάθεση και στο εσωτερικό
Στην καμπίνα του Ford Focus RS υπάρχουν διάφορα στοιχεία που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αρχικά το βλέμμα πέφτει στα αγωνιστικού τύπου μπάκετ καθίσματα της Recaro (προαιρετικά), τα οποία συνδυάζουν ιδανικά την στήριξη του σώματος στις στροφές με την άνεση. Όμως βασικό μειονέκτημα αποτελεί η μη ύπαρξη δυνατότητας ρύθμισης του ψηλά τοποθετημένου καθίσματος του οδηγού. Νέας σχεδίασης είναι το τιμόνι με τις μπλε ραφές (συναντώνται και στις υπόλοιπες δερμάτινες επενδύσεις) και ο πίνακας οργάνων, ενώ διακρίνονται ακόμα τα αλουμινένια πεντάλ και τα οργανάκια στην κεντρική κονσόλα για την πίεση του turbo, τη θερμοκρασία και την πίεση λαδιού. Ποιοτικά, το Focus RS δε διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις και γενικά ικανοποιεί, όπως ισχύει και για τους χώρους των επιβατών, όχι όμως και για τις αποσκευές (260 λίτρα).
Κινητήρας με 350 ολοζώντανους ίππους
Ο 4κύλινδρος 2.3 λτ. EcoBoost κινητήρας που εφοδιάζει το νέο Focus RS είναι πανίσχυρος, ιδιαίτερα πολιτισμένος, αλλά και αναμενόμενα… λαίμαργος σε καύσιμο. Οι 350 ίπποι και τα 440 Nm ροπής (470 Nm για 15 δλ. μέσω overboost), σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και το Launch Control (επιλέγεται από το μενού) εκτοξεύουν το Focus RS στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 266 χλμ./ώρα. Εξαιρετικά γρήγορες είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ τα 200+ χλμ./ώρα τα φτάνει γρήγορα και τα κρατάει με μεγάλη άνεση (δείτε video με το 0-150 χλμ./ώρα). Εντύπωση προκαλεί και η ελαστικότητα του μοτέρ, αφού ακόμα με 5η ταχύτητα και 1.500 σ.α.λ. ο κινητήρας επιταχύνει γραμμικά χωρίς turbo lag και φτάνει χωρίς δισταγμούς τον κόφτη στις 6.800 σ.α.λ. Παράλληλα, ο μπάσος ήχος που παράγει ο 2.3 λτ. EcoBoost και τα σκασίματα από τις εξατμίσεις ανεβάζουν ακόμα πιο πολύ την αδρεναλίνη του οδηγού. Με την επιλογή Sport ο οδηγός νιώθει περισσότερο τη δύναμη του κινητήρα, ενώ η Normal προσφέρει πιο ξεκούραστη οδήγηση. Το μοναδικό ίσως στοιχείο που θα συγκρατήσει τις ορέξεις του οδηγού είναι η υψηλή κατανάλωση και η μικρή σχετικά αυτονομία, αφού με περισσότερο ήπια οδήγηση και λίγα ξεσπάσματα κυμαίνεται πάνω από τα 12 λτ./100 χλμ.
Φοβερά στημένο στο δρόμο
Οι μηχανικοί της Ford για ακόμα μία φορά έκαναν το θαύμα τους ως προς τα οδηγικά χαρακτηριστικά του Focus RS, το οποίο εντυπωσιάζει με τις ταχύτητες που μπορεί να κινηθεί στις στροφές, την φιλικότητά του και την αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό. Το Focus RS διαθέτει πιο σκληρά ελατήρια (+33% μπροστά και +38% πίσω από το Focus ST), πιο παχιές αντιστρεπτικές δοκούς, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ δύο προγραμμάτων με 40% πιο σκληρή ρύθμιση και 23% υψηλότερη στρεπτική ακαμψία από τα νορμάλ Focus.
Παρά την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το Focus RS με τις επιλογές Normal ή Sport δεν ενοχλεί ιδιαίτερα κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες των δρόμων, δεδομένου ότι δεν φτιάχτηκε για να είναι άνετο ή για να οδηγείται για τις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας. Στις ευθείες καταπίνει τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ στις στροφές ξεδιπλώνει τις τεράστιες δυνατότητές του. Εκεί, το Focus RS μπορεί να οδηγηθεί με γραμμές, να γλιστρήσει με τα τέσσερα ή να στρίψει σαν πισωκίνητο. Σε καλή άσφαλτο το αυτοκίνητο κολλάει στο δρόμο και από τα g της πλευρικής επιτάχυνσης (ξεπερνάει το 1 g) νιώθεις το αίμα να φεύγει από το κεφάλι σου και την αδρεναλίνη να ρέει άφθονη. Με περισσότερη πίεση του γκαζιού προς την έξοδο της στροφής, το Focus RS θα “πετάξει” την ουρά του ομαλά και ελεγχόμενα (και χωρίς την επιλογή Drift Mode), ενώ ο οδηγός έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο, αφού όλα εξελίσσονται προοδευτικά. Το τιμόνι ακολουθεί πιστά τις εντολές και μεταφέρει όλες τις πληροφορίες, όμως “κόβει” λίγο και δυσκολεύει στις μανούβρες. Πραγματικές άγκυρες είναι τα φρένα με τις αλουμινένιες 4πίστονες δαγκάνες Brembo (μπροστά), τα οποία στέκονται στο ύψος των περιστάσεων ανά πάσα στιγμή.
(+) Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, φρένα, στήσιμο ανάρτησης, τετρακίνηση, επιδόσεις, ελαστικότητα κινητήρα, εξωτερική εικόνα, φιλικότητα στην οδήγηση
(-) Απουσία ρύθμισης καθ’ύψος καθίσματος οδηγού, μικρό πορτ μπαγκάζ, κατανάλωση, τιμή