Η Citroen είχε μακρόχρονη ιστορία στη μεσαία κατηγορία και πάντοτε διέθετε ξεχωριστά αυτοκίνητα, τα οποία δεν ακολουθούσαν τα κλασικά πρότυπα της εποχής. Ένα από τα δημοφιλέστερα, και στην ελληνική αγορά, υπήρξε το BX. Ο προπομπός της Xantia, που έμεινε στην παραγωγή για 12 χρόνια (1982-1994) και πούλησε πάνω από 2,3 εκατομμύρια αντίτυπα.
Η επιτυχία του εξασφαλίστηκε σε μεγάλο βαθμό, από την ευρύτατη γκάμα κινητήρων και εκδόσεων. Οι Γάλλοι προσέφεραν ένα BX για κάθε γούστο: από οικονομικά 1.100άρια και 1.400άρια μέχρι γρήγορα GT/GTi 1.9 λίτρων και χιλιομετροφάγα ντίζελ 1.7 & 1.9 λίτρων. Πάνω από όλα, όμως, τοποθετείτο ένα από τα πιο σπάνια και ιδιαίτερα Citroen όλων των εποχών: το BX 4TC. Τo homologation special του αγωνιστικού BX 4TC Evolution, που φιλοδοξούσε να κάνει καριέρα στο Group B. Για τις ανάγκες έγκρισης τύπου χρειαζόταν η κατασκευή έως 200 κομματιών της έκδοσης παραγωγής, όμως τελικά φημολογείται πως συναρμολογήθηκαν μόνο 105 BX 4TC, λόγω της ακύρωσης του Group B. Από αυτά κατάφεραν να βρουν αγοραστή τα 62, εκ των οποίων λέγεται ότι σήμερα διασώζονται λιγότερα από 30.
Ένα εξ αυτών εμφανίστηκε στις αγγελίες μεταχειρισμένων και, όπως ήταν αναμενόμενο, μόνο φθηνό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. To Citroen των φωτογραφιών είναι μοντέλο του 1984 και το οδόμετρό του αναγράφει μόλις 2.800 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι οι δυο προηγούμενοι ιδιοκτήτες το είχαν μόνο για να το κοιτάνε. Προκειμένου να υπάρξει τρίτος, απαιτούνται χρήματα που ξεπερνούν ακόμα και εκείνα για την αγορά μιας ολοκαίνουργιας BMW M5! Από τις 151.000 ευρώ ξεκινά στη χώρα μας η «Μπέμπα» των 727 ίππων, στις 169.900 ευρώ ορίζεται η τιμή του συγκεκριμένου Γάλλου.
Την κίνηση του BX 4TC με την αγωνιστική εμφάνιση και γονίδια, αναλαμβάνει ένα 2.2 λτ. (2.148 κ.εκ. συγκεκριμένα) υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο, απόδοσης 200 ίππων στις 5.250 σ.α.λ. και με ροπή 294 Nm στις 2.750 σ.α.λ. Η δύναμη περνάει μέσω ενός 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου σε όλους τους τροχούς και με μπλοκέ διαφορικά και στους δύο άξονες. Η υδροπνευματική ανάρτηση διαθέτει διπλά ψαλίδια εμπρός – πίσω, το τιμόνι με την υδραυλική υποβοήθηση έχει 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη και τα φρένα αποτελούνται από 4πίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους και στους τέσσερις τροχούς. Το μήκους 4,5 μ. αμάξωμα και βάρους 1.280 κιλών διαθέτει εντυπωσιακές επιδόσεις, αφού επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα.