Πριν από όχι πολλά χρόνια, τα μικρομεσαία χάτσμπακ έλυναν κι έδεναν στις πωλήσεις, παρόλα αυτά κάποια μοντέλα παραμένουν δημοφιλή. To i30 εν προκειμένω βρίσκεται σταθερά πρώτο σε ταξινομήσεις φέτος στα μικρομεσαία, εκμεταλλευόμενο την ανανέωση που δέχτηκε νωρίτερα στη χρονιά, τις ανταγωνιστικές του τιμές και τα πολύ καλά συνολικά χαρακτηριστικά του. Ο τιμοκατάλογος ανοίγει στις 20.590 ευρώ για τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη των 96 ίππων, ωστόσο και 23.590 ευρώ που απαιτούνται για το υπερτροφοδοτούμενο 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid συνιστούν ένα ασυναγώνιστο «value for γκάζι» πακέτο, προσφέροντας τα περισσότερα άλογα (140) σε αυτό το κόστος για μικρομεσαίο (κι όχι μόνο, βασικά).
Παράλληλα, από την πρώτη έκδοση Premium, το i30 είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα ασφαλείας, ανέσεων και διάφορα αξεσουάρ. Περιλαμβάνει τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, πλοήγηση, το Bluelink για λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως με smartphone, 6 αερόσακους και κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ είναι ακόμα οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, όλα οι ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου, πλήρη φώτα LED εμπρός και πίσω, προβολείς ομίχλης, κεντρικό υποβραχιόνιο κ.λπ.
Γνώριμη σχεδίαση με σύγχρονα στοιχεία
Η τρίτη γενιά του Hyundai i30 δέχτηκε ένα διακριτικό «λίφτινγκ» και διακρίνεται για την ελαφρώς διαφορετική μάσκα, η οποία τώρα εισέρχεται μέχρι τον προφυλακτήρα, μέσω της οριζόντιας γραμμής που σχηματίζει μαζί του πάνω από την κεντρική εισαγωγή. Οι αλλαγές στο εμπρός μέρος, και συγκεκριμένα τον προφυλακτήρα, συνεχίζονται στα φώτα ομίχλης που αλλάζουν σχήμα και θέση, ενώ τα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου δεν θα μπορούσαν να λείπουν, ούτε τα διαφορετικά γραφικά στα LED των φωτιστικών σωμάτων εμπρός-πίσω. Σε γενικές γραμμές οι παρεμβάσεις των σχεδιαστών κρατούν επίκαιρο το i30, διατηρώντας αναλλοίωτες τις διαστάσεις. Το μήκος δεν υπερβαίνει τα 4.340 χλστ., το πλάτος τα 1.795 χλστ. και το ύψος τα 1.432 χλστ., την ίδια στιγμή που το μεταξόνιο των 2.650 χλστ. εγγυάται την άνετη παραμονή των επιβατών στην αναβαθμισμένη καμπίνα.
Ακόμα καλύτερη ποιότητα και τεχνολογία, σταθερά καλοί χώροι
Το φρεσκάρισμα συνεχίζεται εντός του i30, με ακόμα πιο ποιοτικές και ευχάριστες στην αφή επενδύσεις, ενώ η κεντρική κονσόλα αναβαθμίζει το διάκοσμο με το gloss black φινίρισμα. Το ανανεωμένο i30 διακρίνεται και για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, χαρακτηριστικό που το αντιλαμβάνεται άμεσα κανείς με το που θα μπει στο εσωτερικό του. Μαλακά υλικά καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και των πάνελ των θυρών, ενώ η γεροδεμένη συναρμογή ενισχύει την στιβαρότητα που αποπνέει το αυτοκίνητο. Οι διακόπτες είναι σωστά τοποθετημένοι και συμβάλλουν στην πολύ καλή εργονομία, μαζί με την εύχρηστη και μεγαλύτερη στάνταρ οθόνη των 10,25 ιντσών για το infotainment.
Από πλευράς χώρων, τέσσερα ενήλικα άτομα με ύψος άνω του κανονικού θα χωρέσουν δίχως να κάνουν παραχωρήσεις, αλλά το πορτμπαγκάζ των 357 λίτρων (στο 48V Hybrid λόγω μπαταρίας, 395 λίτρα στο αμιγώς βενζίνης) κινείται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Τουλάχιστον έχει κανονικό σχήμα και σχετικά μεγάλο άνοιγμα, όμως το κατώφλι φόρτωσης εξακολουθεί να είναι ψηλότερα από όσο θα ήθελες.
Αποδοτικός και οικονομικός ο κινητήρας
Με μια πρώτη ανάγνωση στα τεχνικά χαρακτηριστικά μένει κανείς απόλυτα ικανοποιημένος από τον ήπια υβριδικό 1.5 T-GDI με τα 140 άλογα και την αρκετή ροπή των 253 Nm από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Το τράβηγμα είναι εντυπωσιακό από χαμηλά, με τη «γεμάτη» καμπύλη ροπής να συνοδεύει ιδανικά την κλιμάκωση του -πολύ καλού σε κλιμάκωση και αίσθηση- 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Αυτή είναι και η χρήση στην οποία διαπρέπει ο υπετροφοδοτούμενος 1.500άρης: πλήρης αξιοποίηση της ροπής, δίχως να πατάς τέρμα το γκάζι. Αν εξαντλήσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ έρχεσαι αντιμέτωπος με αξιοσέβαστες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., τελική 197 χλμ./ώρα), αλλά και με ανεβασμένα ντεσιμπέλ από το μηχανοστάσιο. Πρακτικά δεν υπάρχει λόγος να δουλεύεις τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, καθώς απλά ανεβάζεις αχρείαστα το θόρυβο και την κατανάλωση. Τομέα όπου το μοτέρ διαπρέπει, γράφοντας μια μέση τιμή 7,3 λίτρων/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Υπό πιο νορμάλ συνθήκες εύκολα ρίχνεις την ένδειξη του trip κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ., φλερτάροντας μέχρι τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Εδώ εξαργυρώνεις το 48βολτο υβριδικό σύστημα, με τη γεννήτρια-μίζα να συνδράμει έως 17 ίππους και να αποφορτίζει σημαντικά τον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές.
Άνετο και χαλαρωτικό στην οδήγηση
Προσοχή στο διαχωρισμό: «χαλαρωτικό», όχι «χαλαρό». Η ανάρτηση του i30 φιλτράρει με αξιοζήλευτη επιμονή τις αμέτρητες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, σαν να «σιδερώνει» την άσφαλτο – κι αυτό παρά τις 17άρες ζάντες και το 225άρι πέλμα (45 προφίλ). Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, premium επιλογή στην κατηγορία ακόμα και σήμερα, που συνδυάζουν σεμιναριακά την πρόσφυση και την απορρόφηση κραδασμών.
Στα ατού του i30 συγκαταλέγονται επίσης η ευκολία στους χειρισμούς, η φιλικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις και η σταθερότητα που επιδεικνύει. Στις ευθείες των εθνικών οδών ταξιδεύει με σιγουριά και καλύπτει εύκολα πολλά χιλιόμετρα. Με το τιμόνι υπό γωνία, οι τροχοί πατάνε πολύ καλά στο οδόστρωμα και δεν τίθεται θέμα να «παραστρατήσει» από την πορεία του. Εάν πάλι ο οδηγός ζωηρέψει, το αυτοκίνητο και πάλι εμφανίζει ουδετερότητα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές φορτίου. Τα αποτελεσματικά φρένα με τις τέσσερις δισκόπλακες (οι εμπρός αεριζόμενες) και το τιμόνι με τη θετική αμεσότητα αλλά και την κάπως τεχνητή αίσθηση, συμπληρώνουν το οδηγικό προφίλ του μικρομεσαίου δημοφιλούς Hyundai.