Η Audi ανανέωσε το μικρομεσαίο χάτσμπακ μοντέλο της A3 μετά από 4 χρόνια καριέρας, ενώ για πρώτη φορά το παρουσίασε με crossover χαρακτηριστικά στην έκδοση allstreet. Έτσι διευρύνει τις επιλογές των αγοραστών που θέλουν ένα A3 με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για να πατάει πιο εύκολα και σε χωματόδρομους και να έχει τη χαρακτηριστική off road εμφάνιση. Το Audi A3 allstreet διατίθεται προς το παρόν αποκλειστικά στην έκδοση 35 TFSI με τον ήπια υβριδικό κινητήρα 1.5 TFSI των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, στην τιμή των 33.980 ευρώ. Θα ακολουθήσουν δύο ακόμα εκδόσεις, μία plug-in hybrid με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων και μία με κινητήρα δίλιτρο, TFSI, απόδοσης 204 ίππων και τετρακίνηση.
Crossover με τα όλα του
Το Audi A3 allstreet ξεχωρίζει αμέσως από τις υπόλοιπες εκδόσεις του και παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον γιατί διαθέτει πιο περιπετειώδη εμφάνιση, χωρίς όμως να χάσει ούτε στο ελάχιστο το δυναμισμό και τον premium χαρακτήρα του χάτσμπακ -το αντίθετο θα λέγαμε. Ειδικά το εικονιζόμενο με το εξωτερικό μεταλλικό χρώμα κίτρινο Python (868 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α και Τέλος Ταξινόμησης) αναδεικνύει περεταίρω το crossover αμάξωμα με τα σκουρόχρωμα και ασημί προστατευτικά στοιχεία στους προφυλακτήρες, στους θόλους των τροχών και στα μαρσπιέ. Παράλληλα διαθέτει περισσότερο αέρα από το έδαφος κατά 30 χλστ. (15 χλστ. από την ανάρτηση και άλλα 15 χλστ. από τους τροχούς), βελτιώνοντας την πρακτικότητα, την ορατότητα και κάνοντας πιο άνετη την επιβίβαση και αποβίβαση. Πρόσθετα η κάθετη οκταγωνική μάσκα Singleframe σε μαύρο ματ χρώμα με την κυψελοειδή δομή παραπέμπει στα SUV Audi της σειράς Q. Οι ζάντες είναι στάνταρ 17 ιντσών (205/55 R17), όμως υπάρχουν και 18 ιντσών (225/45 R18) όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής ή 19 ιντσών (235/40 R19). Το δυναμισμό αλλά και την ορατότητα ενισχύουν οι έξτρα προβολείς Matrix LED με φώτα ημέρας που ρυθμίζονται σε διαφορετικά μοτίβα μέσω του infotainment, αλλά στοιχίζουν αρκετά χρήματα (1.823 ευρώ με Φ.Π.Α χωρίς Τέλος Ταξινόμησης).
Σπορτίφ εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου A3 και του allstreet στην συγκεκριμένη περίπτωση, εντοπίζονται κάποιες μικρές αλλαγές. Η πιο κύρια αφορά το νέο και πρακτικό επιλογέα των ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου S tronic με την επίπεδη σχεδίαση στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Εκεί φιλοξενούνται το μπουτόν του Engine Start Stop και το χειριστήριο για ρυθμίσεις του ραδιοφώνου και τον άβολο χειρισμό της έντασης του ήχου (θα προτιμούσαμε περιστροφικό). Νέος είναι ο σχεδιασμός των πτερυγίων των αεραγωγών με φινίρισμα χρωμίου στην εξωτερική τους επιφάνεια. Νέες είναι και οι υφασμάτινες επενδύσεις, ενώ ο βασικός εξοπλισμός έχει εμπλουτισθεί και εκτός από το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με έλεγχο πολλαπλών λειτουργιών περιλαμβάνει κλιματισμό, το πακέτο φωτισμού καμπίνας και το εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB+ και την οθόνη αφής των 10,1 ιντσών μαζί με το Audi virtual cockpit και μία ασύρματη θέση φόρτισης smartphone. Εκτός από τις δύο θύρες φόρτισης USB-C που βρίσκονται μπροστά στην κεντρική κονσόλα, στάνταρ είναι και οι δύο επιπλέον πίσω. Αρνητικό στοιχείο που δεν ταιριάζει με την τιμή και την πολυτέλεια του αυτοκινήτου, είναι η έλλειψη της κάμερας οπισθοπορείας, καθώς χρεώνεται εξτρά (471 χωρίς Τέλος Ταξινόμησης).
Το ταμπλό του A3 Sportback είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό, ο οποίος βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση. Να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το εσωτερικό «S» με σπορ καθίσματα (σχετικά σκληρά αλλά με πολύ καλή πλευρική στήριξη) σε συνδυασμό υφάσματος κόκκινης απόχρωσης με μαύρη δερματίνη και κόκκινες ραφές που του ταιριάζουν πάρα πολύ. Η οθόνη του infotainment είναι εύκολη στη χρήση και ενσωματωμένη στο ταμπλό αντί να προεξέχει και να μοιάζει παράταιρη, ενώ τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού διευκολύνουν τον χρήστη, αντί να ψάχνει σε μενού-υπομενού. Από πλευράς κατασκευής του εσωτερικού ολόκληρο το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από αφρώδες υλικό, ενώ η στιβαρή συναρμογή και το πολυτελές φινίρισμα ενισχύουν την συμπαγή και premium αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο. Αρκετά καλοί είναι οι χώροι, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Το πορτ μπαγκάζ παρέμεινε στα 380 λίτρα και έχει πλήρως αξιοποιήσιμο τετραγωνισμένο σχήμα.
Πολύ καλά χαρακτηριστικά ο κινητήρας
Την κίνηση του νέου Audi A3 allstreet 35 TFSI MHEV S tronic αναλαμβάνει το γνωστό τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο 1.5 TFSI με την απενεργοποίηση των 2 κυλίνδρων και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Αποδίδει 150 ίππους στις 5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται αποκλειστικά με το shift by wire αυτόματο κιβώτιο S tronic των 7 ταχυτήτων. Το σύστημα MHEV (Mild Hybrid) αποτελείται από μια γεννήτρια με ιμάντα που τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, υποβοηθώντας τον TFSI κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση με έως 12 ίππους και 50 Nm ροπής. Όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει, ο βενζινοκινητήρας σβήνει στιγμιαία και τίθεται αμέσως σε λειτουργία όταν π.χ. πατηθεί το γκάζι ή το φρένο, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται το παραμικρό, παρά μόνο κοιτώντας το στροφόμετρο.
Όλα αυτά τα συστήματα λειτουργούν άρτια, με τον κινητήρα να παρέχει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ελαστικότητα και να ανεβάζει γρήγορα ρυθμούς σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, χάρη και στο άμεσο kickdown. Οι αλλαγές των ταχυτήτων στο αυτόματο πρόγραμμα και στο χειροκίνητο γίνονται γρήγορα και ομαλά, με την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,4 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 221 χλμ./ώρα. Σε συνθήκες ταξιδιού το μοτέρ λειτουργεί σε χαμηλές στροφές (130 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.) και είναι πανέτοιμο ανά πάσα στιγμή για παρέχει άμεση δύναμη. Όσον αφορά την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Ιδιαίτερα σταθερό σε κάθε διαδρομή
Θα περίμενε κανείς ότι το A3 allstreet μπορεί να χάνει έστω και στο ελάχιστο σε οδική συμπεριφορά λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος κατά 30 χιλιοστά, ή ότι θα είναι πιο άνετο λόγω των μεγαλύτερων διαδρομών των αναρτήσεων. Όμως δεν ισχύει τίποτε από αυτά, καθώς το πάτημά του είναι εξαιρετικό σε όποια διαδρομή και να βρεθεί, εκμεταλλευόμενο το σφιχτό στήσιμο των ανεξάρτητων αναρτήσεων και το στιβαρό του πλαίσιο. Το μόνο που λείπει είναι το drive select, το οποίο χρεώνεται εξτρά (174 ευρώ χωρίς Τ.Τ.) και συνδυάζεται κατάλληλα με το επίσης προαιρετικό προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (297 ευρώ χωρίς Τ.Τ.). Πληροφοριακά το Audi drive select περιλαμβάνει τις επιλογές auto, comfort, dynamic και individual, όπου αναλόγως αλλάζουν η απόκριση του κινητήρα, οι αλλαγές των ταχυτήτων, το βάρος του τιμονιού και η σκληρότητα των αμορτισέρ, για πιο άνετη ή σπορ οδήγηση.
Παρόλα αυτά το στάνταρ σετάρισμα κινητήρα – κιβωτίου – τιμονιού και αναρτήσεων βρίσκεται μεταξύ Normal και Sport, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο της καθημερινής οδήγησης, όσο και πιο πιεσμένους ρυθμούς. Το νέο A3 allstreet γεμίζει με σιγουριά τον οδηγό του, ο οποίος είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως, ανά πάσα ώρα και στιγμή τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα. Στις ευθείες κινείται με υποδειγματική σταθερότητα και καταπίνει χιλιόμετρα με γρήγορες ταχύτητες. Πολύ ισορροπημένο και με άφθονα περιθώρια πρόσφυσης παρουσιάζεται στις στροφές, όπου ακόμα και σε πολύ κλειστά κομμάτια με γεμάτο γκάζι, το Α3 allstreet εμφανίζει μικρές κλίσεις, γαντζώνει στην άσφαλτο και ακολουθεί με απόλυτη ακρίβεια την πορεία που χαράσσει ο οδηγός. Το ακριβές και άμεσο τιμόνι βοηθά με τη σειρά του, όπως και τα φρένα που αντέχουν στην παρατεταμένη χρήση. Εκεί που χάνει πόντους είναι στην άνεση, γιατί ο θόρυβος κύλισης είναι υπαρκτός, ενώ οι αναρτήσεις αντιδρούν με ξερό τρόπο κατά το πέρασμα από διάφορων «ειδών» ανωμαλιών του οδοστρώματος.
Οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, επιδόσεις, εμφάνιση μέσα – έξω
Άνεση ανάρτησης, προαιρετική κάμερα οπισθοπορείας και drive select