Ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού/κατόχου αυτοκινήτου, είναι να τρέχει στα συνεργεία γιατί το αμάξι του εμφανίζει βλάβες, από τις πιο μικρές που φτιάχνονται γρήγορα, έως τις μεγαλύτερες και πιο δαπανηρές. Ακόμα και να καλύπτονται από την εγγύηση, υφίσταται ταλαιπωρία και χάνει την εμπιστοσύνη που έχει στο αυτοκίνητό του.
Όσο πιο καινούργιο είναι, τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες εμφάνισης κάποιας δυσλειτουργίας. Ωστόσο, υπάρχουν οι εξαιρέσεις στον κανόνα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ετήσιων ελέγχων (πάνω από 10 εκατομμύρια) που ανακοίνωσε η TÜV Γερμανίας. Για παράδειγμα στα αυτοκίνητα ηλικίας από 3-4 ετών και 4-5 ετών το Tesla Model 3 βρέθηκε στην τελευταία θέση της κατάταξης, με μέσο όρο προβλημάτων 14,2% και 19,7%, πολύ πιο πάνω από το μέσο όρο του 6,4% και 9,1% αντίστοιχα.
Όμως δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα το ίδιο ζημιάρικα, όπως είναι μεταξύ αυτών και αρκετά δημοφιλή SUV που βρίσκονται στις πιο υψηλές θέσεις της κατάταξης ανά ηλικιακές ομάδες. Αναμενόμενα όσο παλιώνουν τα αμάξια, τόσο αυξάνεται και ο μέσος όρος των βλαβών, παρόλα αυτά κάποια μοντέλα είναι σε σαφώς καλύτερη μοίρα. Βέβαια, όπως έχουμε αναφέρει και άλλες φορές, μεγάλο ρόλο στην «υγεία» κάθε αυτοκινήτου παίζει ο τρόπος οδήγησης και φυσικά η συντήρηση και το πού γίνεται αυτή. Όσο για τη Γερμανία από όπου προέρχονται τα αποτελέσματα από τους ελέγχους, ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου οχημάτων έχει αυξηθεί στα 10,3 έτη, από 8,8 έτη που ήταν παλαιότερα. Βέβαια είναι πολύ πιο «καινούργια» από αυτά που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, όπου ο μέσος όρος ηλικίας τους φτάνει τα 17 έτη.
SUV 4-5 ετών (μ.o βλαβών 9,1%)
- VW T-Roc: ποσοστό βλαβών 4,0%
- Audi Q2: ποσοστό βλαβών 4,5%
- Mercedes GLC: ποσοστό βλαβών 5,0%
- Toyota RAV4: ποσοστό βλαβών 5,1%
- Skoda Karoq: ποσοστό βλαβών 5,3%
- Mitsubishi ASX: ποσοστό βλαβών 5,6%
- Mercedes GLE: ποσοστό βλαβών 5,7%
- Audi Q3: ποσοστό βλαβών 5,8%
- Suzuki Vitara: ποσοστό βλαβών 5,8%
- Renault Captur: ποσοστό βλαβών 6,0%
- Audi Q5: ποσοστό βλαβών 6,1%
- Skoda Kodiaq: ποσοστό βλαβών 6,1%
SUV 6-7 ετών (μ.o βλαβών 13,5%)
- VW T-Roc: ποσοστό βλαβών 6,0%
- Mazda CX-3: ποσοστό βλαβών 6,6%
- Audi Q2: ποσοστό βλαβών 7,7%
- SEAT Ateca: ποσοστό βλαβών 8,4%
- Mitsubishi ASX: ποσοστό βλαβών 9,2%
- Skoda Kodiaq: ποσοστό βλαβών 9,2%
- Suzuki Vitara: ποσοστό βλαβών 9,3%
- VW Tiguan: ποσοστό βλαβών 9,3%
- SEAT Arona: ποσοστό βλαβών 9,7%
- Toyota RAV4: ποσοστό βλαβών 10,1%
- Mazda CX-5: ποσοστό βλαβών 10,5%
- Audi Q3: ποσοστό βλαβών 10,7%
- Mercedes ML/GLE: ποσοστό βλαβών 10,7%
SUV 8-9 ετών (μ.o βλαβών 17,9%)
- Suzuki Vitara: ποσοστό βλαβών 11,0%
- Mercedes ML/GLE: ποσοστό βλαβών 11,8%
- Mitsubishi ASX: ποσοστό βλαβών 13,3%
- Volvo XC60: ποσοστό βλαβών 13,9%
- BMW X1: ποσοστό βλαβών 14,1%
- Toyota RAV4: ποσοστό βλαβών 14,7%
- Audi Q5: ποσοστό βλαβών 14,4%
- Mazda CX-5: ποσοστό βλαβών 14,5%
SUV 10-11 ετών (μ.o βλαβών 23,0%)
- VW Touareg: ποσοστό βλαβών 15,1%
- Mercedes ML/GLE: ποσοστό βλαβών 16,9%
- Mitsubishi ASX: ποσοστό βλαβών 17,1%
- Audi Q5: ποσοστό βλαβών 17,4%
- BMW X1: ποσοστό βλαβών 17,8%
- Volvo XC60: ποσοστό βλαβών 18,0%
- Audi Q3: ποσοστό βλαβών 18,8%