Δοκιμή Ford Fiesta ST200

Το Ford Fiesta ST200 αποτελεί την κορυφαία έκδοση στην γκάμα του Fiesta και είναι περιορισμένης παραγωγής. Όπως είναι φυσικό ο γενετικός του κώδικας είναι σε μεγάλο βαθμό όμοιος με αυτόν του Ford Fiesta ST (διαβάστε εδώ την δοκιμή του Ford Fiesta ST), μόνο που υπάρχουν κάποιες αλλαγές οι οποίες είναι εκεί για να δικαιολογούν την διαφορετικότητά του τόσο όσον αφορά στην εμφάνισή του όσο και στις επιδόσεις του. Και αυτό γιατί όπως λέει και η ονομασία του, το Fiesta ST200 αποδίδει 200 ίππους με την ιπποδύναμή του να φτάνει τους 215 ίππους στη λειτουργία overboost και για διάρκεια 20 δλ. Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τις αλλαγές του τόσο εμφανισιακό όσο και σε μηχανικό επίπεδο.   


Μοναδική εμφάνιση

Το Ford Fiesta ST200 είναι πραγματικά μοναδικό, καθώς διατίθεται αποκλειστικά στο χρώμα Storm Grey (το γκρι που βλέπουμε στις εικόνες διατίθεται μόνο στο Fiesta ST200). Φυσικά, δεν είναι αυτή η μοναδική διαφορά του καθώς διαθέτει εντυπωσιακό body kit που περιλαμβάνει μεγάλη πίσω αεροτομή και διπλή εξάτμιση με χρωμιωμένο φινίρισμα. Το διακριτικό λογότυπο ST200 διατίθεται στην πίσω πόρτα και στην κεντρική κονσόλα. Το χρώμα του αμαξώματος τονίζεται με μαύρες ματ ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών.

Δείτε όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Διακριτικές αλλαγές στο εσωτερικό

Το εσωτερικό του Ford Fiesta ST200 δεν έχει να επιδείξει κάποια μοναδικότητα… συγκρινόμενο με αυτό του… απλού ST. Και εδώ η καμπίνα του αυτοκινήτου διαθέτει σπορ καθίσματα Recaro με το λογότυπο ST, τα οποία είναι ημι-δερμάτινα με διακριτικές ραφές, ταπέτα δαπέδου εμπρός και πίσω με το λογότυπο ST και σκούρα, πλεκτή επένδυση οροφής και φωτιζόμενο μασπιέ με το λογότυπο ST. Το τιμόνι είναι δερμάτινο και έχει το σήμα ST. Τις αλλαγές αυτές τις συναντάμε και στο Ford Fiesta ST, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του. Έτσι, το μόνο σημείο στο οποίο διαφέρουν οι δύο εκδόσεις είναι στην κεντρική κονσόλα και στο σήμα ST200 που φιγουράρει εκεί. Πάντως είναι καλοεξοπλισμένο καθώς διαθέτει προηγμένο σύστημα πολυμέσων με αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενώ περιλαμβάνεται ο αυτόματος κλιματισμός, το cruise control και η υποβοήθηση παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας. Συνολικά, η καμπίνα του Fiesta ST200 ικανοποιεί με τα ποιοτικά υλικά και το αξιόλογο φινίρισμα. Σε επίπεδο χώρων, τα ογκώδη εμπρός bucket «κλέβουν» λίγο χώρο από τα γόνατα των πίσω επιβατών, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως το διαθέσιμο περιθώριο δεν είναι αρκετό για τα γόνατα ενηλίκων κανονικού αναστήματος. Με όγκο 290 λίτρων και με αρκετά εκμεταλλεύσιμο σχήμα, το πορτμπαγκάζ κρίνεται ευρύχωρο και πρακτικό.

Ισχυρό μοτέρ με έως και 215 ίππους

Σίγουρα σε κάθε έκδοση επιδόσεων ενός μοντέλου, τα φώτα πέφτουν επάνω στο μοτέρ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση λοιπόν, κάτω από το καπό του Ford Fiesta ST200 φιγουράρει ο 1.6 λτ. EcoBoost, που συναντάμε και στο Fiesta ST και συνδυάζει υπερσυμπίεση, σύστημα διπλού, ανεξάρτητου μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρου και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού καυσίμου. Μόνο που στην περίπτωση του ST200 δεν αποδίδει 182 ίππους όπως στο ST, αλλά 200 και με λειτουργία overboost φτάνει τους 215 ίππους για 20 δλ.  Όσον αφορά στην ροπή του, αυτή από τα 290 Nm αυξάνεται στα 320 Nm επίσης για 20 δλ. Και κάπως έτσι, το Ford Fiesta ST200 χρειάζεται 6,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Η Ford ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης στα 6,1 λτ./100 χλμ. Εμείς πάντως κατά την συμβίωσή μας μαζί του είδαμε 9,5 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο. Το μοτέρ στην πράξη δείχνει από χαμηλά τα δόντια του και είναι πρόθυμο σε κάθε βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού. Όσον αφορά στον ήχο του, αυτός όσο ανεβαίνουν οι στροφές τόσο πιο επιθετικός γίνεται χάρη και στο αντηχείο που έχει τοποθετήσει η Ford.

Δείτε όλες τις δοκιμές των αυτοκινήτων Ford

Απολαυστικό οδηγικά

Όπως και το Ford Fiesta ST έτσι και το ST200 είναι ένα απολαυστικό αυτοκίνητο οδηγικά. Οι ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση έχουν πιάσει τόπο και  έχουν κάνει το αυτοκίνητο άμεσο στις αντιδράσεις του, εξαλείφοντας τις όποιες κλίσεις, ακόμη και σε πιεσμένες καμπές. Πλέον, έχουμε κατά 27% πιο άκαμπτο πίσω άξονα, πιο παχιά εμπρός αντιστρεπτική και διαφορετικές ρυθμίσεις στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού σε σχέση με το Ford Fiesta ST. Τα ελατήρια είναι τα ίδια και χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά ενάμιση πόντο σε σχέση με τα υπόλοιπα Fiesta. Φυσικά το τίμημα είναι η σκληρή ανάρτηση να αφαιρεί πόντους από την άνεση με τους κραδασμούς να περνούν στην καμπίνα σε κάποιες περιπτώσεις. Παρόλα αυτά, εδώ μιλάμε για μία ειδική έκδοση του Fiesta ST επομένως δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι πιο… άνετο. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και στιβαρό, ενώ μέχρι τα 130 χλμ./ώρα ταξιδεύεις ήσυχα. Παρόλα αυτά το στοιχείο του είναι ο δρόμος με στροφές, όπου και μπορεί να ξεδιπλώσει το ταλέντο του αλλά και να διασκεδάσει τον οδηγό που ξέρει πώς να το πάει, καθώς είναι απολύτως ρυθμίσιμο και προβλέψιμο στο όριο. Η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση, τα φρένα προοδευτικά και με διάρκεια, το τιμόνι άμεσο και με καλή πληροφόρηση και το 6άρι κιβώτιο δεν διαμαρτύρεται ακόμη και σε βίαιες αλλαγές. Μάλιστα, το σύστημα torque vectoring φροντίζει να μοιράζει τη ροπή στους εμπρός τροχούς, σε μία προσπάθεια να εξαλείφει όποια υποστροφική προδιάθεση.

Το Ford Fiesta ST200 κοστίζει 21.419 ευρώ τη στιγμή που το… απλό Fiesta ST είναι στα 18.851 ευρώ. Μάλιστα η Ford τονίζει πως όποιος επιθυμεί να το κάνει δικό του καλό θα είναι να βιαστεί καθώς μιλάμε για ένα αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής, το οποίο μπορεί να εξαφανιστεί ανά πάσα στιγμή…

(+) Απόδοση κινητήρα, κράτημα, οδική συμπεριφορά, αίσθηση τιμονιού, φρένα, εμφάνιση, εξοπλισμός, επιδόσεις

(-) Άνεση ανάρτησης, αποκλειστικά σε ένα χρώμα αμαξώματος, εργονομία ηχοσυστήματος

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.596
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
200 (215)/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
290 (320)/2.500 – 4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
230
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
140
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
168
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.975
Πλάτος (χλστ.)
1.709
Ύψος (χλστ.)
1.456
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.489
Βάρος (κιλά)
1.163
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
290
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.419
Get it on Google Play Download on the App Store