Το καλό το πράγμα αργεί λέει ο σοφός λαός και όπως φαίνεται αυτή η λαϊκή ρήση βρίσκει ακόμη μία εφαρμογή στην περίπτωση του Hyundai KONA. Και αυτό γιατί το SUV της μάρκας ήρθε λίγο καθυστερημένα στη χώρα μας, καθώς χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος από την επίσημη παρουσίασή του στο εξωτερικό, μέχρι να πατήσει τους τροχούς του σε ελληνικό έδαφος. Το Autogreeknews ήταν φυσικά παρόν στην επίσημη ελληνική παρουσίασή του, η οποία έλαβε χώρα στο Grand Resort Lagonissi, ενώ είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και να διαπιστώσουμε από κοντά τις αρετές του.
Δείτε ακόμη: Οι τιμές του ανανεωμένου Hyundai i20 στην Ελλάδα
Με πρώτη και καλύτερη να είναι η τιμή του (δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές του), καθώς ξεκινά από τα 16.590 ευρώ για τη βασική έκδοση Style με το τούρμπο μοτέρ βενζίνης 1.0 λτ. των 120 ίππων και με εξοπλισμό που θα ζήλευαν ακόμη και πλούσιες εκδόσεις άλλων μοντέλων. Αυτός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, οκτώ αερόσακους, ABS, ΕSP (σύστημα ελέγχου της ευστάθειας) και το πακέτο τεχνολογίας Hyundai SmartSense, που απαρτίζεται από συστήματα διατήρησης πορείας και αλλαγής λωρίδας, start-stop, υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και προειδοποίηση επικείμενης πρόσκρουσης. Στον εξοπλισμό άνεσης δεν λείπουν τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, η τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού (σε ύψος και βάθος), το cruise control, το ηχοσύστημα με οθόνη TFT 4,0 ιντσών, ακόμα μία οθόνη 3,5 ιντσών για την παρακολούθηση των υπολοίπων λειτουργιών του αυτοκινήτου στον πίνακα οργάνων, αλλά και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Τολμηρό και με αυτοπεπείθηση
Το Hyundai KONA έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα των SUV της μάρκας, βαδίζοντας πλάι στα Tucson και Santa Fe, ενώ η διαφορετικότητά του είναι τόσο σημαντική που η ίδια η Hyundai την υπογραμμίζει αναφερόμενη στο μοντέλο ως KONA by Hyundai και όχι ο Hyundai KONA. Το εμπρός μέρος του είναι αρκετά επιθετικό, χάρη στα λεπτά LED φώτα και τη μεγάλη μάσκα, ενώ οι ενθέσεις μαύρων πλαστικών περιμετρικά τονίζουν τον SUV χαρακτήρα του. Θα λέγαμε πως το KONA είναι ένα μοντέλο τολμηρό σχεδιαστικά αλλά και γεμάτο αυτοπεποίθηση καθώς δεν φοβάται να ξεχωρίσει, ενώ λέει ένα μεγάλο ναι στην εξατομίκευση αφού μπορεί να κάνει τα γούστα του επίδοξου αγοραστή ακόμη και με διχρωμία στην οροφή. Όσον αφορά στα πιο… πρακτικά του πράγματος, τις διαστάσεις δηλαδή, το συνολικό του μήκος είναι στα 4.165 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.800 χλστ. και 1.550 χλστ. αντίστοιχα. Από την άλλη το μεταξόνιό του αυτό είναι στα 2.600 χλστ.
Ποιοτικό, εργονομικό και ευρύχωρο
Θα λέγαμε πως το εσωτερικό του Hyundai KONA είναι πολύ πιο ήπιων τόνων σχεδιαστικά, σε σχέση με το αμάξωμα. Και αυτό δεν είναι παράλογο, αφού οι σχεδιαστές της Hyundai θέλησαν να δώσουν προτεραιότητα στην εργονομία και όχι στο ντιζάιν. Και έχουν καταφέρει και με το παραπάνω να πετύχουν το στόχο τους. Η μοναδική σχεδιαστική έξαρση, αν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο, είναι η επιλογή χρώματος σε αεραγωγούς και σαλόνι. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλά σε ποιότητα και η συναρμογή τους σε πείθει για την απουσία τριγμών σε βάθος χρόνου. Από την άλλη, ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, η οθόνη αφής σε σωστό ύψος και τα χειριστήρια όλα βρίσκονται εκεί που περιμένεις. Σε πολύ καλό βαθμό βρίσκεται και η πρακτικότητα, με θήκες ευρύχωρες να βρίσκονται σε επίκαιρες θέσεις, ενώ άνω του μέσου όρου είναι η ευρυχωρία της καμπίνας. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 361 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.143 λίτρα.
Νέο πάτωμα, τετρακίνηση και μεγάλη γκάμα κινητήρων
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το Hyundai KONA και κάτω από το αμάξωμά του. Και αυτό γιατί μέσα του κρύβεται μία νέα πλατφόρμα, που κάνει χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής σε ποσοστό 51,8%, είναι πιο άκαμπτη και μπορεί να φιλοξενήσει και τετρακίνηση. Η τελευταία μπορεί να στείλει έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα. Υπό κανονικές συνθήκες το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον, ενώ πίσω στις δικίνητες εκδόσεις υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας και στις τετρακίνητες πολλαπλοί σύνδεσμοι. Παράλληλα διατίθενται τρία προγράμματα οδήγησης (Sports, Normal και Eco). Όσον αφορά στα μοτέρ του, υπάρχουν δύο κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου. Οι βενζίνης είναι τούρμπο 1.0 λτ. (τρικύλινδρος) και 1.6 λτ. και αποδίδουν 120 και 177 ίππους αντίστοιχα, με το μεγαλύτερο να συνοδεύεται από 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τετρακίνηση. Από την άλλη, η πετρελαιοκίνητη γκάμα απαρτίζεται από έναν πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. νέας γενιάς, προδιαγραφών Euro6d, σε δύο εκδόσεις με 115 και 136 ίππους. Στην περίπτωση των 136 ίππων, το αυτοκίνητο συνοδεύεται από 7άρι, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, ενώ μπορεί να το παραγγείλει κάποιος με ή χωρίς τετρακίνηση.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται υβριδικό ντίζελ Hyundai Tuscon
Ασφαλές και άνετο στο δρόμο
Οδηγικά το Hyundai KONA μένει πιστό στις αρχές της Hyundai. Όσοι είχαν στο παρελθόν επαφή με ένα από τα μοντέλα της σύγχρονης εποχής της μάρκας, θα νιώσουν πως οδηγούν κάτι γνώριμο στην εξελιγμένη του μορφή. Στιβαρό πάτημα, αρκετά καλή άνεση από την ανάρτηση και ποιοτική κύλιση είναι τα πρώτα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν. Φυσικά η επαφή μας με το αυτοκίνητο ήταν σύντομη και περισσότερα θα έχουμε να σας πούμε όταν μας παραχωρηθεί για δοκιμή. Παρόλα αυτά, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε τόσο στον ευκολοδήγητο χαρακτήρα του, όσο και στην άνεση με την οποία κινείται σε βατούς χωματόδρομους.