H Skoda έχει ισχυρή παρουσία και στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων εδώ και δύο δεκαετίες με την Fabia, η οποία από το 1999 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 4 εκατομμύρια οχήματα και αποτελεί το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας (μετά την Octavia). Στην νέα, 3η κατά σειρά γενιά της, η Fabia δέχτηκε το 2018 ανανέωση, ενώ για πρώτη φορά στην ελληνική διατίθεται στην σπορτίφ και πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Monte Carlo.
Δείτε ακόμη: Προσφορές service Skoda με όφελος έως 40%
H Fabia Monte Carlo πωλείται με τους 1.0 TSI κινητήρες των 95 και 110 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από 14.880 ευρώ και 15.980 ευρώ αντίστοιχα (16.980 ευρώ το 1.0 TSI 110 PS DSG). Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης εμπρός, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρονικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. Για όσους πάλι αναζητούν πιο οικονομική έκδοση υπάρχει η 1.0 TSI 95 PS Ambition (12.980 ευρώ) ή με το ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.0 MPI 75 PS (από 11.280 ευρώ).
Δυναμική εμφάνιση
Η ανανεωμένη Fabia διαθέτει ορισμένες διακριτικές σχεδιαστικές αλλαγές στους προφυλακτήρες και στη μάσκα. Στη Fabia Monte Carlo η πιο δυναμική εμφάνιση ενισχύεται από διάφορες στιλιστικές λεπτομέρειες, όπως είναι η μαύρη οροφή, το ίδιας απόχρωσης σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα, οι προσθήκες στα μαρσπιέ, οι εξωτερικοί καθρέπτες, ο διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα και οι βασικές ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών (προαιρετικά 17 ή 18 ιντσών). Επίσης ξεχωρίζουν τα λογότυπα Monte Carlo στις μεσαίες κολόνες, τα πίσω στάνταρ φώτα LED και το μοναδικό χρώμα Steel Grey του αυτοκινήτου της δοκιμής (υπάρχουν δέκα ακόμη χρώματα).
Πρακτικό και σπορτίφ εσωτερικό
Σπορτίφ στοιχεία συναντώνται και στο θάλαμο των επιβατών της Fabia Monte Carlo με τον σκουρόχρωμο διάκοσμο. Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί σε όλα τα πλαστικά, στην οροφή, τις κολόνες και την κεντρική κονσόλα. Ευχάριστη νότα αποτελούν οι κόκκινες ραφές στο δερμάτινο διάτρητο flat bottomed τιμόνι, στη βάση του επιλογέα των ταχυτήτων στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών και στο υποβραχιόνιο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Τα τελευταία διαθέτουν και αυτά κόκκινες ραφές καθώς και τονισμένη πλευρική ενίσχυση, παρέχοντας πολύ καλή στήριξη στο σώμα χωρίς να κουράζουν.
Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων
Το οπτικό πακέτο αναβάθμισης ενισχύουν με την σειρά τους και τα ένθετα τύπου ανθρακονήματος στο ταμπλό και τα πεντάλ αλουμινίου. Τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις πόρτες είναι στιβαρά συναρμολογημένα και ποιοτικά. Στα θετικά στοιχεία ανήκουν η πολύ καλή εργονομία, η πρακτικότητα και οι άνετοι χώροι για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές (330 λτ.).
Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.0 TSI 95 PS
Ο γνώριμος και από άλλα μοντέλα του ομίλου VW κινητήρας 1.0 TSI 95 PS ταιριάζει κατάλληλα και στο αμάξωμα της Fabia, συνδυάζοντας σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο των 95 ίππων και των 160 Nm ροπής από τις 1.800 – 3.500 σ.α.λ. εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, έχει πολιτισμένη λειτουργία με λιγοστούς κραδασμούς και επιταχύνει άνετα από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.) και εν κινήσει το αμάξωμα των 1.046 κιλών. Ο 5τάχυτος επιλογέας έχει καλή αίσθηση, ενώ η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι μακριά (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ. με 5η ταχύτητα) και βοηθά στο ταξίδι στη διατήρηση του θορύβου και της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα. Καταλληλότερο θα ήταν ένα 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με πιο πυκνή κλιμάκωση. Όσον αφορά τις απαιτήσεις του 1.0 TSI 95 PS σε βενζίνη, βρέθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστη στην οδήγηση
Η Fabia 1.0 TSI 95 PS Monte Carlo κερδίζει γρήγορα τον οδηγό της και στο δρόμο, καθώς διαθέτει ευχάριστη αίσθηση χωρίς να επιβαρύνεται η άνεση. Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση σε συνδυασμό με τις 16 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά 215/45 περνά πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ενοχλεί με «χτυπήματα». Στους ανοιχτούς δρόμους παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα και χαμηλό θόρυβο κύλισης, αποπνέοντας σιγουριά ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες.
Εξίσου ασφαλής είναι και σε διαδρομές με στροφές όπου τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και οι κλίσεις του αμαξώματος μικρές. Έτσι ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια, λαμβάνοντας καλή αίσθηση από το ελαφρύ τιμόνι και από τα δυνατά φρένα με τους δίσκους και στους πίσω τροχούς. Για όσους πάλι αναζητούν πιο σπορτίφ αίσθηση υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης sport ανάρτησης με διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ (προσφέρεται με όλους τους κινητήρες).