H Mitsubishi επανέφερε το όνομα Eclipse μετά από 5 χρόνια απουσίας, με εντελώς διαφορετικούς προσανατολισμούς. Βέβαια, προκειμένου να μη δημιουργηθούν παρεξηγήσεις, προσέθεσε το «Cross» στην ονομασία και ξεκαθάρισε μονομιάς τις προθέσεις και τους προσανατολισμούς του νέου της μοντέλου.
Επιφορτισμένο με το έργο της εμπορικής τόνωσης και το καθήκον της ενδυνάμωσης του προφίλ των «τριών διαμαντιών», το Eclipse Cross θέλει να συνδυάσει την χρηστικότητα των σύγχρονων crossover με τον σπορ χαρακτήρα του αρχέγονου Eclipse. Κατά πόσο τα καταφέρνει;
Ξεχωριστή εμφάνιση
Η πρώτη εντύπωση φωνάζει ένα βροντερό «φυσικά»! Η σχεδίαση καταφέρνει να είναι εναρμονισμένη με τις επιταγές της πιο εμπορικής κατηγορίας παγκοσμίως, δίχως να γίνεται τετριμμένο ή αδιάφορο. Φροντίζουν για αυτό τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και η μεγάλη τρισδιάστατη νίκελ μάσκα «Dynamic Shield», ενώ το σφηνοειδές προφίλ «υπογραμμίζουν» τα έντονα νεύρα στις πίσω πόρτες και τα φτερά, αλλά και η γραμμή της οροφής που κλίνει, θυμίζοντας κουπέ αμάξωμα.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται το νέο Mitsubishi Colt
Πίσω συναντάμε το highlight του Eclipse Cross, με τα φωτιστικά σώματα να δημιουργούν -ειδικά τη νύχτα- ένα φαντασμαγορικό αποτέλεσμα. Η ενιαία φάσα που ενώνει τα δυο φανάρια σχήματος «μπούμερανγκ» δίνει μια πίσω όψη, που κάλλιστα θα μπορούσε να ανήκει σε εκθεσιακό πρωτότυπο, παρά σε ένα μοντέλο παραγωγής που θέλει να πάρει την σκυτάλη των πωλήσεων από το ASX (η Mitsubishi δεν αντικαθιστά το μικρότερο crossover της, αλλά ουσιαστικά στηρίζει το μέλλον και την ανάπτυξή της στο Eclipse Cross).
Μοντέρνο, ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό
Στο θάλαμο των επιβατών του Eclipse Cross η σχεδίαση είναι πιο ήπιων τόνων και διακρίνεται για τη νέα αρχιτεκτονική του ταμπλό, με κύριο στοιχείο τον οριζόντιο άξονα και τις απαλές καμπύλες επιφάνειες.
Η κατασκευή του είναι προσεγμένη τόσο σε υλικά, μέσω της χρήσης μαλακών πλαστικών σε ολόκληρο το ταμπλό και στο πάνω μέρος των θυρών, όσο και σε συναρμογή και φινίρισμα. Την high-tech εικόνα του εσωτερικού ενισχύει το Touchpad Controller, που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα των ταχυτήτων και ελέγχεται σχετικά εύκολα μέσω των δακτύλων για διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων. Το Smartphone Link Display Audio (SDA) με την λεπτή οθόνη αφής των 7 ιντσών βρίσκεται ψηλά στο ταμπλό και ενσωματώνει πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ένα ακόμα τεχνολογικό στοιχείο του Eclipse Cross αποτελεί και το Head Up Display πάνω από τον πίνακα οργάνων, το οποίο μέσω μιας αναδιπλούμενης έγχρωμης κρυστάλλινης οθόνης προβάλλει την ταχύτητα, την πλοήγηση, στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κ.λπ.
Δείτε ακόμα: Η εξέλιξη των ηχοσυστημάτων: Από το ράδιο στο internet
Η εργονομία με όλα αυτά τα συστήματα απαιτεί ένα διάστημα εξοικείωσης. Δεν είναι λίγες οι φορές που μπορεί να ακουμπήσεις το Touchpad κατά λάθος, όταν χρησιμοποιείς τις ποτηροθήκες, ωστόσο αυτό που θα ενοχλήσει περισσότερο είναι μη εύκολα προσβάσιμη θέση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω από τη μεγάλη χειρολαβή της πόρτας του οδηγού. Ο τελευταίος κάθεται ψηλά και σωστά, όμως εδώ «πληρώνεται» το προχωρημένο ντιζάιν, καθώς την ορατότητα περιορίζει προς τα πίσω η οριζόντια μπάρα στο παρμπρίζ.
Την πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύουν τα πίσω ανακλινόμενα (από 16-32 μοίρες) και συρόμενα (κατά 20 εκατοστά) σε διάταξη 60:40 καθίσματα, τα οποία διαμορφώνουν ανάλογα την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 341-448 λίτρα, συν 37 λίτρα κάτω από το δάπεδο. Με το κάθισμα στην πιο πίσω θέση ο χώρος για τα πόδια των επιβατών είναι αρκετός, όμως το πορτ μπαγκάζ είναι μικρό, ρηχό και με θόλους που εισχωρούν αρκετά σε αυτό.
Δυνατός κινητήρας, σκληρή ανάρτηση
Όλα τα ανωτέρω εκπληρώνουν επάξια το κομμάτι του «Cross». Τι γίνεται με το «Eclipse», όμως; Ο 1.500αρης υπερτροφοδοτούμενος MIVEC με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, την ηλεκτρική βαλβίδα ελέγχου υπερπλήρωσης και τις κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου αποδίδει 163 ίππους, ωστόσο η αίσθηση που αποκομίζεις στην οδήγηση είναι πως διαθέτει περισσότερους. Το τράβηγμα είναι δυναμικό, τα 250 Nm της ροπής μένουν σταθερά μεταξύ 1.800 και 4.500 σ.α.λ. και το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο συνδράμει με την καλή κλιμάκωση, αλλά και το σαφές κούμπωμα.
Σε σύγκριση με το CVT που δοκιμάσαμε παλιότερα, πάντως, ο κινητήρας παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό «από τα παλιά». Μόλις η βελόνα του στροφόμετρου δείξει το peak της ροπής (1.800 σ.α.λ.) νιώθεις μια δυναμική «κλοτσιά» από την τουρμπίνα, συνοδευόμενη από το αντίστοιχο –και πολύ διασκεδαστικό- σφύριγμα. Προφανώς η λειτουργία του κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης «μακιγιάρει» το εν λόγω μίνι- ξέσπασμα. Μπορεί να θεωρηθεί ξένο προς τη φιλοσοφία της κατηγορίας, όμως είναι ένα ιδίωμα που σε κάποιους μπορεί να αρέσει.
Το αντίθετο θα πρέπει να ομολογήσουμε για το σετάρισμα της ανάρτησης. Όπως το CVT λειαίνει το νεύρο του μοτέρ στις χαμηλές στροφές, έτσι και η τετρακίνηση επιτρέπει πιο ομοιογενή ρύθμιση στην απόσβεση των αμορτισέρ. Το 2WD δε διαθέτει την ποιοτική απόσβεση του τετρακίνητου, καθώς οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας έχουν επιλέξει σκληρότερο λόγο ελατηρίων-αμορτισέρ. Η συμπεριφορά παραμένει ιδιαίτερα ισορροπημένη, όμως το «αίμα νερό δεν γίνεται», κάτι που σημαίνει ότι ως προσθιοκίνητο, το Eclipse Cross θα ανοίξει την τροχιά του εμπρός μέρους όταν πιεστεί. Η ουρά μένει ακλόνητη και θα παρουσιάσει τάσεις «αυτονομίας» μόνο σε πολύ άτσαλο χειρισμό, ή κατόπιν επίμονης προσταγής του οδηγού.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 λτ. 163 PS CVT 4WD
Η επιτάχυνση που ανακοινώνει η Mitsubishi για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι στα 10,3 δλ., όμως οδηγώντας το Eclipse Cross η αίσθηση που σου αφήνει είναι πως το νούμερο αυτό είναι συντηρητικό. Τα φρένα δεν δυσκολεύονται να χαλιναγωγήσουν τα 1.425 κιλά του αμαξώματος, ενώ και η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. Με την επιλογή Eco Mode μειώνεται, αλλά πέφτει αισθητά και η απόδοση του μοτέρ.
Κορυφαίος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
Το Mitsubishi Eclipse Cross έχει βαθμολογηθεί με 5 αστέρια στις νέες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, ενώ εξοπλίζεται και με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Αυτά επιγραμματικά είναι τα εξής συστήματα προειδοποίησης: εμπρόσθιας σύγκρουσης, αλλαγής λωρίδας, τυφλού σημείου και διασταυρούμενης κυκλοφορίας, καθώς και τα συστήματα προσαρμοζόμενου cruise control και αυτόματης λειτουργίας προβολέων.
Το Eclipse Cross επωφελείται των προωθητικών ενεργειών της ελληνικής αντιπροσωπείας, ξεκινώντας από τις 21.650 ευρώ (με το όφελος των 3.250 ευρώ), ενώ η αμέσως επόμενη έκδοση 1.5 λτ. 2WD Invite+ κοστίζει από 25.500 ευρώ (με το όφελος των 2.000 ευρώ). Το κορυφαίο μοντέλο της δοκιμής, το 1.5 λτ. CVT 4WD Intense+ ανεβαίνει αρκετά σε τιμή και πωλείται από 34.950 ευρώ (με όφελος 1.000 ευρώ).
(+) Ξεχωριστή σχεδίαση, απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, εξοπλισμός, ποιότητα κατασκευής, χώροι, τεχνολογία, ασφάλεια
(-) Άνεση ανάρτησης, άβολη θέση διακοπτών ηλεκτρικών παραθύρων, ορατότητα προς τα πίσω, τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές