Στις μέρες μας πολλά έχουν αλλάξει στην παραγωγή ενός αυτοκινήτου προκειμένου οι εταιρείες να κάνουν την κατασκευή τους πιο ευέλικτη, πιο γρήγορη και πιο οικονομική. Αυτό όμως που δεν έχει αλλάξει, τουλάχιστον στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι το σήμα κάθε μάρκας. Πόσο όμως τοις εκατό από τη μάρκα του έχει μέσα του ένα μοντέλο;
Δείτε ακόμη: Κάνοντας βίδες μια Skoda Fabia (+video)
Η απάντηση προκαλεί έκπληξη και δεν αναφερόμαστε στις συμμαχίες, τις κοινοπραξίες και τους ομίλους, αλλά στα επιμέρους τμήματα που έχει κάτω από το αμάξωμά του. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από την έγκριτη εφημερίδα Automotive News Europe, το 80% ενός αυτοκινήτου απαρτίζεται από εξαρτήματα προμηθευτών.
Ενδεικτικά, πιο πάνω στις εικόνες, έχουμε βάλει μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών. Κάνοντας κλικ σε αυτές θα δείτε με τα μαύρα γράμματα να αναγράφεται το είδος του εξαρτήματος και με τα πράσινα ο κατασκευαστής του. Έτσι, μπορείτε να πάρετε μία ιδέα για το τι ακριβώς συμβαίνει. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα όλων των κατασκευαστών παγκοσμίως. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως ακόμη και το ίδιο μοντέλο στη διάρκεια της ζωής του (συνήθως μία γενιά κατασκευάζεται από πέντε έως και επτά χρόνια) μπορεί να έχει το ίδιο εξάρτημα από διαφορετικό κατασκευαστή, καθώς οι συμφωνίες ανάμεσα σε προμηθευτή και κατασκευαστή αλλάζουν με το πέρασμα των χρόνων.
Autoliv, Aptiv, Continental, Denso, Robert Bosch, Schaeffler, ZF, Borbet, Carcoustics, Mann + Hummel, Veritas και Wabcο είναι μερικά μόνο από τα ονόματα των προμηθευτών που αυτή τη στιγμή προμηθεύουν τις κατασκευάστριες εταιρείες με ανταλλακτικά. Φυσικά υπάρχουν και μάρκες αυτοκινήτου που έχουν θυγατρικές εταιρείες οι οποίες τους προμηθεύουν εξαρτήματα και συνυπολογίζονται στο παραπάνω ποσοστό ως προμηθευτές.
Ενδεικτικό εξάλλου είναι το πρόβλημα που εξελίχθηκε σε… πανδημία στην αυτοκινητοβιομηχανία με τους προβληματικούς αερόσακους του Ιάπωνα προμηθευτή Takata, το οποίο εξαπλώθηκε σε όλες τις μάρκες αυτοκινήτου.
Διαβάστε επίσης: Τρακάρισμα με γνήσια και «μαϊμού» ανταλλακτικά σοκάρει (+video)