Η Mitsubishi έχει μακροχρόνια και ισχυρή παράδοση στα εκτός δρόμου οχήματα με το σκληροτράχηλο Pajero, ενώ με το λανσάρισμα του ASX το 2010 εισήλθε στην κατηγορία των SUV, η οποία τότε μετρούσε λίγα μοντέλα. Πλέον όμως τα SUV είναι πολλά και η Mitsubishi δεν θα μπορούσε να μην έχει έναν σύγχρονο εκπρόσωπο. Η απάντηση της Ιαπωνικής μάρκας έρχεται με το Eclipse Cross, το οποίο αποτελεί το πρώτο μοντέλο μιας νέας γενιάς της Mitsubishi Motors (δεν καταργεί το ASX), που εγκαινιάζει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, μαζί με πολλά νέα και καινοτόμα χαρακτηριστικά στην κατηγορία. Παράλληλα, είναι και το τελευταίο Mitsubishi που εξελίχθηκε πριν την ανακοίνωση της κοινοπραξίας της Mitsubishi με την Renault-Nissan.
Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές
Στην ελληνική αγορά το Mitsubishi Eclipse Cross διατίθεται με τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1.5 λτ. ισχύος 163 ίππων, με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς και με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μετά τις πρόσφατες προωθητικές ενέργειες της αντιπροσωπείας που ισχύουν το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου 2018, το Eclipse Cross προσφέρεται με νέες μειωμένες τιμές από 1.000 – 3.250 ευρώ. Σημαντικά ωφελημένη είναι η αρχική έκδοση 1.5 λτ. 2WD Inform, η οποία πωλείται από 21.650 ευρώ (με το όφελος των 3.250 ευρώ), ενώ η αμέσως επόμενη έκδοση 1.5 λτ. 2WD Invite+ κοστίζει από 25.500 ευρώ (με το όφελος των 2.000 ευρώ). Το κορυφαίο μοντέλο της δοκιμής, το 1.5 λτ. CVT 4WD Intense+ ανεβαίνει αρκετά σε τιμή και πωλείται από 34.950 ευρώ (με όφελος 1.000 ευρώ).
Δυναμικός και ξεχωριστός σχεδιασμός
Το πρώτο στοιχείο που κάνει το Eclipse Cross να ξεχωρίζει δεν είναι άλλος από τον σπορτίφ σχεδιασμό του 4.405 χλστ. αμαξώματός του. Στο εμπρός σφηνοειδές του άκρο κυριαρχούν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και η μεγάλη τρισδιάστατη νίκελ μάσκα «Dynamic Shield». Στο πλάι, το σφηνοειδές προφίλ του τονίζεται από τα έντονα νεύρα την κλίση της οροφής και των παραθύρων, ενώ πιο ιδιαίτερη εμφάνιση έχει το πίσω άκρο. Εκεί τα φωτιστικά σώματα έχουν τοποθετηθεί πολύ ψηλά στις άκρες του διαιρούμενου παρμπρίζ και ενώνονται μέσω της φαρδιάς μπάρας φώτων LED των φρένων.
Μοντέρνο, ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό
Στον θάλαμο των επιβατών του Eclipse Cross η σχεδίαση είναι πιο ήπιων τόνων και διακρίνεται για τη νέα αρχιτεκτονική του ταμπλό με κύριο στοιχείο τον οριζόντιο άξονα και τις απαλές καμπύλες επιφάνειες. Η κατασκευή του είναι αρκετά προσεγμένη τόσο σε υλικά μέσω της χρήσης μαλακών πλαστικών σε ολόκληρο το ταμπλό και στο πάνω μέρος των θυρών, όσο και σε συναρμογή και φινίρισμα. Την high-tech εικόνα του εσωτερικού ενισχύει το Touchpad Controller που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα των ταχυτήτων και ελέγχεται σχετικά εύκολα μέσω των δακτύλων για διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων. Το Smartphone Link Display Audio (SDA) με την λεπτή οθόνη αφής των 7 ιντσών βρίσκεται ψηλά στο ταμπλό και ενσωματώνει πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ένα ακόμα τεχνολογικό στοιχείο του Eclipse Cross αποτελεί και το Head Up Display πάνω από τον πίνακα οργάνων, το οποίο μέσω μιας αναδιπλούμενης έγχρωμης κρυστάλλινης οθόνης προβάλλει την ταχύτητα, την πλοήγηση, στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κ.λπ.
Δείτε ακόμη: Έρχεται το νέο Mitsubishi Colt
Η εργονομία με όλα αυτά τα συστήματα απαιτεί ένα διάστημα εξοικείωσης, ωστόσο αυτό που θα ενοχλήσει περισσότερο είναι μη εύκολα προσβάσιμη θέση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω από τη μεγάλη χειρολαβή της πόρτας του οδηγού. Ο τελευταίος κάθεται ψηλά και σωστά, ωστόσο την ορατότητα περιορίζει προς τα πίσω η οριζόντια μπάρα στο παρμπρίζ. Την πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύουν τα πίσω ανακλινόμενα (από 16-32 μοίρες) και συρόμενα (κατά 20 εκατοστά) σε διάταξη 60:40 καθίσματα, τα οποία διαμορφώνουν ανάλογα την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 341-448 λίτρα, συν 37 λίτρα κάτω από το δάπεδο. Με το κάθισμα στην πιο πίσω θέση ο χώρος για τα πόδια των επιβατών είναι αρκετός, όμως το πορτ μπαγκάζ είναι μικρό, ρηχό και με θόλους που εισχωρούν αρκετά σε αυτό.
Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο
Οι μηχανικοί της Mitsubishi φαίνεται πως έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στο «στήσιμο» του Eclipse Cross, αφού ταίριαξαν ιδανικά την άνεση με την οδική συμπεριφορά. Η σωστά ρυθμισμένη ανεξάρτητη σε όλους ανάρτηση σε συνδυασμό με το ενισχυμένο πλαίσιο (πάνω από 55% είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής) συνθέτουν ένα ομοιογενές σύνολο. Οι επιβάτες εκτιμούν αμέσως την πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση και το χαμηλό θόρυβο από τον κινητήρα και την κύλιση των τροχών, κάτι που δείχνει την προσοχή που έχει δοθεί και στην ηχομόνωση. Ταυτόχρονα ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το άμεσο και ακριβές τιμόνι, ενώ ο γραμμικός και δυνατός κινητήρας συμβάλλει και αυτός με την σειρά του στα πολύ καλά συνολικά οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Αυτά ενισχύει και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης Super-All Wheel Control (S-AWC) με στάνταρ κατανομή ροπής εμπρός/πίσω 80/20%, που μπορεί να ρυθμίζεται άμεσα και συνεχώς σε 55/45% στην επιλογή Auto. Εκτός αυτής υπάρχουν οι επιλογές (μέσω του στρογγυλού μπουτόν στην κονσόλα) Snow για ολισθηρές επιφάνειες (80/20% έως 45/55%) και Gravel (70/30% έως 40/60%) για πιο δύσκολα εκτός δρόμου εδάφη. Σε κάθε διαδρομή το Eclipse Cross παραμένει σταθερό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, τόσο στις ευθείες, όσο και στις στροφές όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά.
Δυνατός και πολιτισμένος ο 1.5 λτ. turbo κινητήρας
Την κίνηση του Eclipse Cross αναλαμβάνει το νέο, 4κύλινδρο turbo, άμεσου ψεκασμού μηχανικό σύνολο 1.5 λτ. MIVEC με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, την ηλεκτρική βαλβίδα ελέγχου υπερπλήρωσης και τις κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου. Ο εν λόγω κινητήρας με απόδοση 163 ίππων και σταθερή ροπή 250 Nm μεταξύ 1.800 – 4.500 σ.α.λ. διακρίνεται για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία, τη γραμμική απόδοση με θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και δίχως ξεσπάσματα ισχύος και την πολύ καλή συνεργασία του με το CVT κιβώτιο, με τις 8 προσομοιωμένες σχέσεις και τη δυνατότητα εναλλαγών ταχυτήτων μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Οι ρυθμοί που επιταχύνει το βάρους 1.550 κιλών αμάξωμα είναι σβέλτοι από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ.) και εν κινήσει με βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η κατανάλωση είναι αναμενόμενα «τσιμπημένη» και κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 9,8 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, με την επιλογή Eco Mode μειώνεται, αλλά πέφτει αισθητά και η απόδοση του μοτέρ.
Κορυφαία επίπεδα ασφαλείας
Το Mitsubishi Eclipse Cross έχει βαθμολογηθεί με 5 αστέρια στις νέες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, ενώ εξοπλίζεται και με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Αυτά επιγραμματικά είναι τα εξής συστήματα προειδοποίησης: εμπρόσθιας σύγκρουσης, αλλαγής λωρίδας, τυφλού σημείου και διασταυρούμενης κυκλοφορίας, καθώς και τα συστήματα προσαρμοζόμενου cruise control και αυτόματης λειτουργίας προβολέων.
Δείτε ακόμη: Φθηνότερο κατά 3.250€ το Mitsubishi Eclipse Cross
(+) Οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, λειτουργία κινητήρα – CVT, χώροι επιβατών, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, ασφάλεια
(-) Ορατότητα προς τα πίσω, κατανάλωση, χώρος αποσκευών (με τα καθίσματα πίσω), εργονομικά λάθη