Για πρώτη φορά η Audi λανσάρει το A3 με κινητήρα που χρησιμοποιεί ως καύσιμο και φυσικό αέριο, διευρύνοντας τις επιλογές μαζί με τις πολλές εκδόσεις κινητήρων βενζίνης TFSI και ντίζελ TDI. Το Α3 g-tron όπως και το αδελφό VW Golf 1.4 TGI που δοκιμάσαμε πρόσφατα καθίσταται ιδιαίτερα οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου διατηρώντας παράλληλα τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το Α3 σε αυτή του τη γενιά να ξεχωρίζει στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Η τιμή του Α3 g-tron ξεκινά από τις 26.040 ευρώ με απόσυρση και είναι υψηλότερη κατά 2.000 ευρώ περίπου από την αντίστοιχη έκδοση Attraction του πετρελαιοκίνητου A3 1.6 Sportback TDI. Εξωτερικά, το μόνο στοιχείο που μαρτυρά ότι πρόκειται για το A3 με κινητήρα διπλού καυσίμου, είναι τα λογότυπα «g-tron» που βρίσκονται στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στα εμπρός φτερά.
Με κατανάλωση φυσικού αερίου 3,2€/100 χλμ.
Ο κινητήρας του Α3 g-tron είναι χωρητικότητας 1.395 κ.εκ. τεχνολογίας TFSI ο οποίος ωστόσο δέχθηκε τις απαραίτητες τροποποιήσεις ούτως ώστε να μπορεί να κάνει χρήση και φυσικού αερίου. Η απόδοσή του έτσι έπεσε στους 110 ίππους (τιμή αντίστοιχη του κινητήρα 1.2 TFSI), ωστόσο η ροπή παρέμεινε στα 200 Nm του 1.4 TFSI κινητήρα των 125 ίππων. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει καλή απόκριση και θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του, χαρακτηριστικά που στην χρήση φυσικού αερίου παραμένουν αλλά σε ελαφρώς πιο ήπια κατάσταση, ενώ οι επιδόσεις είναι ελαφρώς υποδεέστερες σε σχέση με το αμιγώς βενζινοκίνητο Α3 1.4 TFSI αφού και το βάρος του αμαξώματος είναι αυξημένο κατά 55 κιλά σε σχέση με εκείνο.
Αρχικά το Α3 g-tron καταναλώνει αποκλειστικά το φυσικό αέριο που βρίσκεται στις δύο δεξαμενές (14,4 κιλά) και εν συνεχεία γυρνάει στην βενζίνη, χωρίς ωστόσο ο οδηγός να έχει τη δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ των δυο καυσίμων, γεγονός που αποτελεί μειονέκτημα. Η κατανάλωση και στις δύο περιπτώσεις είναι χαμηλή, με το φυσικό αέριο να διαμορφώνει μια κατανάλωση της τάξης των 3,3 κιλών για κάθε 100 χιλιόμετρα (περίπου 4 κιλά σε πραγματικές συνθήκες), ενώ με τη χρήση της βενζίνης αποκλειστικά εκείνη ανέρχεται στα 5,2 λτ./100 χλμ. (κοντά στα 6,5 λτ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής). Με το κόστος του φυσικού αερίου να βρίσκεται κάτω από το 1 ευρώ/κιλό, το Α3 g-tron χρειάζεται κάτι παραπάνω από 3 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ η θεωρητική αυτονομία του με αποκλειστική χρήση του φυσικού αερίου ανέρχεται στα περίπου 400 χλμ. και η συνολική του στα 1.300 χλμ. συνδυαστικά. Το ουσιαστικό μειονέκτημα είναι το γεγονός ότι τα πρατήρια φυσικού αερίου στη χώρα μας είναι -προς το παρόν τουλάχιστον- περιορισμένα (Ανθούσα, Κηφισιά, Ν. Φιλαδέλφεια και Πυλαία Θεσσαλονίκης).
Μινιμάλ, άρτιο σε ποιότητα και άνετο εσωτερικό
Το εσωτερικό του A3 g-tron δεν διαφέρει σε τίποτα από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου πλην από την ένδειξη στον πίνακα οργάνων για την στάθμη του φυσικού αερίου, η οποία αντικαθιστά εκείνη της θερμοκρασίας του κινητήρα. Η ποιότητα παραμένει κορυφαία όπως και η συναρμολόγηση ενώ η εικόνα είναι λιτή αλλά όχι απλοϊκή και ευχάριστη. Σε επίπεδο χώρων, τέσσερα η με κάποιες παραχωρήσεις και 5 άτομα θα μετακινηθούν εύκολα στο εσωτερικό του Α3 g-tron. Όμως ο χώρος αποσκευών είναι κατά 100 λίτρα μικρότερος εξ’αιτίας της τοποθέτησης των δεξαμενών φυσικού αερίου στο δάπεδο εκείνου, φτάνοντας τα 280 λίτρα και περιορίζοντας έτσι τις μεταφορικές ανάγκες 4 ατόμων.
Άνετο και ασφαλές αλλά χωρίς την «νοστιμιά» του 1.4 TFSI
Το AudiA3 g-tron αντίθετα με το αδελφό 1.4 TFSI των 125 ίππων, διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, προφανώς για εξοικονόμηση χώρου ελέω της παρουσίας δεξαμενών φυσικού αερίου. Αυτό ωστόσο δεν επηρεάζει σημαντικά την οδική του συμπεριφορά παραμένοντας άνετο μέσω της ρύθμισης της ανάρτησης αλλά και ασφαλές, επιδεικνύοντας σταθερότητα και ουδέτερα χαρακτηριστικά υπό πίεση. Στο μόνο που υπολείπεται ελαφρώς είναι στην αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός κυρίως από τις αντιδράσεις του πίσω μέρους που δεν είναι τόσο συμμετοχικό στην γρήγορη οδήγηση όσο η έκδοση 1.4 TFSI με τον άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Σε κάθε περίπτωση πάντως ο οδηγός του Α3 g-tron μπορεί να κινηθεί ταχύτατα έχοντας αρωγό του το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης και το ESP το οποίο θα επέμβει διακριτικά όταν διαγνώσει απώλεια πρόσφυσης, επαναφέροντας στην τάξη το πεντάθυρο αμάξωμα. Ικανοποιητικά σε αίσθηση και αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα του που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω.
(+) Ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση
(-) Τιμή αγοράς, χώρος αποσκευών, μη δυνατότητα επιλογής καυσίμου από τον οδηγό, περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου