Η Audi έκανε την κίνηση «ματ» όταν παρουσίασε το Q2 πριν από επτά χρόνια, αφού ήταν ο πρώτος premium κατασκευαστής που εισήλθε στην κατηγορία των μικρών SUV. Το 2021 δέχτηκε ένα φρεσκάρισμα σε σχεδιασμό, ποιότητα, εξοπλισμό και τεχνολογίες, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό και να είναι μία από τις κορυφαίες, αλλά και ακριβότερες προτάσεις της κατηγορίας.
Στην Ελλάδα το αρχικό μοντέλο Comfort 30 TFSI 110 PS κοστίζει από 26.900 ευρώ συνοδευόμενο με το σύγχρονο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, ασφαλείας και ανέσεων συν διάφορα αξεσουάρ. Στην αμέσως επόμενη έκδοση Advanced (αυτοκίνητο δοκιμής) ακριβαίνει κατά 2.000 ευρώ και περιλαμβάνει επιπλέον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (virtual cockpit), διαφορετικού σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, πίσω κολόνες σε γκρι μεταλλική απόχρωση και επενδύσεις αλουμινίου στα μαρσπιέ. Πιο πάνω και σε ισχύ τοποθετείται το Q2 35 TFSI με τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων και στάνταρ το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, σε τιμές που ξεκινούν από 31.900 ευρώ.
Ποιότητα ανωτέρου επιπέδου και αρκετοί χώροι
Παραδοσιακά τα αυτοκίνητα της Audi διακρίνονται και για την υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής, χαρακτηριστικό που ισχύει και για το μικρότερο SUV της γερμανικής μάρκας. Αρχικά, όποιος μπει στο εσωτερικό του Q2 θα πιάσει το ταμπλό με το αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το άνω τμήμα του. Κατόπιν θα ψηλαφίσει τις υπόλοιπες επιφάνειες με τη γεροδεμένη συναρμογή και το πολύ καλό φινίρισμα. Ψηλά στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η -μικρή πλέον- οθόνη των 7 ιντσών (προαιρετικά 8,3 ιντσών) του infotainment MMI radio plus της Audi. Εν αντιθέσει με την τάση της εποχής, η οθόνη δεν είναι αφής, αλλά ο έλεγχός της γίνεται από φυσικά χειριστήρια που βρίσκονται πίσω από το λεβιέ των ταχυτήτων. Σίγουρα δεν προσφέρει την ευκολία άλλων infotainment, ωστόσο υπακούει σε φωνητικές εντολές. Επίσης, είναι συμβατό με τα Apple Car Play & Android Auto, αλλά μόνο ενσύρματα. Τελείως λάθος είναι θέση του περιστροφικού χειριστηρίου για τον ήχο και την αλλαγή των σταθμών, μπροστά και δεξιά (αντί αριστερά) από τον επιλογέα ταχυτήτων. Αντιθέτως, τα χειριστήρια στο κέντρο της κονσόλας και εκείνα του κλιματισμού διακρίνονται για την πολύ καλή εργονομία τους Πολύ καλά είναι τα γραφικά του Audi Virtual Cockpit των 12,3 ιντσών, με την πληθώρα των ενδείξεων και πληροφοριών.
Στον τομέα των χώρων, στο εσωτερικό του Audi Q2 θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις επιβάτες και πιο ψηλοί, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Μειονέκτημα αποτελεί το πολύ ψηλό κεντρικό τούνελ, δυσκολεύοντας τη φιλοξενία ενός ακόμα στη μέση του πίσω καθίσματος. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί και με το παραπάνω, αφού είναι διαθέσιμα 405 λίτρα, τα οποία φτάνουν τα 1.050 λίτρα με επίπεδη διαμόρφωση, όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Επαρκέστατος ο 1.000άρης κινητήρας των 110 ίππων
Ο 1.0 TFSI 110 PS που αποτελεί τη βάση κίνησης στο Audi Q2, κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.250 κιλών καθαρού βάρους. Γεγονός που συμβάλλουν με τη σειρά τους η ροπή των 200 Nm που αποδίδεται από τις 2.000 σ.α.λ. και το κατάλληλης κλιμάκωσης χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων (αυτόματο μόνο το 1.5 TFSI). Το τράβηγμα που εμφανίζει είναι γεμάτο από τις στροφές και άνω που αποδίδεται η ροπή, ενώ ανεβάζει αγόγγυστα ρυθμούς μέχρι ψηλά, εξασφαλίζοντας σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δλ.). Το μηχανικό σύνολο λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και ενσωματώνει τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, ενώ δεν συνοδεύεται από κανενός τύπου εξηλεκτρισμού, ούτε καν mild hybrid. Start/stop έχει, όμως όταν εκκινεί ο κινητήρας μετά από μια στάση (π.χ. στο φανάρι) ακούγεται η χαρακτηριστική «μιζιά». Η πολύ καλή ηχομόνωση κρατά εκτός καμπίνας τους όποιους παρασιτικούς θορύβους και δύσκολα θα αντιληφθεί ο επιβάτης ότι πρόκειται για τρικύλινδρο μοτέρ. Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες δοκιμής βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ., με δυνατότητα προς τα κάτω χωρίς πολύ προσπάθεια. Στο ταξίδι η 6η ταχύτητα κρατά τον κινητήρα εντός της ωφέλιμης ισχύος του (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.), με το θόρυβο να μην ενοχλεί και την κατανάλωση να πέφτει περίπου κατά 1 λτ./100 χλμ.
Στιβαρή αίσθηση στο δρόμο
Το αίσθημα της ασφάλειας και της στιβαρότητας που αντιλαμβάνεται ο οδηγός του Audi Q2, γίνεται αμέσως αντιληπτό. Το γεροδεμένο πλαίσιο και η όλη κατασκευή γενικότερα, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αποτελεσματική ηχομόνωση συνάδουν με την premium υπόσταση του αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις του περνούν με ποιοτικό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας υψηλή σταθερότητα. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας δεν συνεπάγεται αναπηδήσεις και απότομες αντιδράσεις, παρά μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Οι κλίσεις που εμφανίζει είναι περιορισμένες και τα περιθώρια πρόσφυσης μεγάλα, χαρακτηριστικά που ενισχύουν περεταίρω την εμπιστοσύνη στο χειριστή του Q2 και του δίνουν το έναυσμα να πιέσει ακόμα περισσότερο στις στροφές. Ταυτόχρονα το τιμόνι με την στάνταρ λειτουργία progressive steering (κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος) γίνεται πιο άμεσο, όσο αυξάνεται η γωνία στο στρίψιμο. Έτσι παρέχει περισσότερη ακρίβεια, μαζί με σωστό βάρος, χωρίς ωστόσο να ενθουσιάζει από πλευράς πληροφόρησης. Πολύ αποτελεσματικά και με θετική αίσθηση είναι τα φρένα, τα οποία ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας που απολαμβάνει ο οδηγός του Audi Q2.