Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν έρθει για να μείνουν, ουδείς αμφιβάλει. Πλέον το ρεύμα δεν αφορά μόνο τις οικονομικές μετακινήσεις, αλλά έχει μπει δυναμικά και στους αγώνες ταχύτητας. Τρανό παράδειγμα το VW I.D. R, το οποίο διέλυσε ένα ρεκόρ που πριν 5 χρόνια, έμοιαζε ότι θα κρατήσει για τουλάχιστον μια δεκαετία.
Δείτε ακόμα: Βγήκε το 45.000.000ό VW από το Βόλφσμπουργκ
Το Pikes Peak είναι η «μητέρα των αναβάσεων» και ένας από τους πιο φημισμένους αγώνες στο παγκόσμιο στερέωμα. Προ 5ετίας ο 9ακις παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, Sebastien Loeb, κάλυψε την ανηφορική διαδρομή των 19,95 χιλιομέτρων και 156 στροφών σε 8.13.878, πίσω από το τιμόνι του «κτηνώδους» Peugeot 208 T16 των 875 ίππων και ίδιων κιλών. Σκοπός της VW φέτος ήταν να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτερου χρόνου για ηλεκτρικό όχημα, που κατείχε η ιδιοκατασκευή των 1.595 ίππων του φημισμένου Rhys Millen, επίσης από το 2016. Τι κατάφερε τελικώς το ηλεκτρικό VW;
Με τον Romain Dumas στα πηδάλια -νικητή στο Pikes Peak και τον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans το 2016, αλλά και το 2010- το I.D. R «ισοπέδωσε» το ρεκόρ του Loeb σημειώνοντας 7.57.148. Η VW, βέβαια, είχε κάνει μια ιδιαίτερα τολμηρή πρόβλεψη που ήθελε το ηλεκτρικό πρωτότυπο κοντά στα 7μιση λεπτά. Κάτι τέτοιο δεν επαληθεύτηκε, όμως άφησε υποσχέσεις για του χρόνου, όταν η γερμανική ομάδα θα επιχειρήσει εκ νέου να προσεγγίσει έναν «απλησίαστο» χρόνο.
Διαβάστε επίσης: Έτσι θα μοιάζει το νέο VW Golf
Το VW I.D. R Pikes Peak. αποδίδει 680 άλογα (500 kW) και 650 Nm ροπής, χάρις σε δυο ηλεκτροκινητήρες-έναν σε κάθε άξονα. Κατά συνέπεια είναι τετρακίνητο, με το βάρος του να περιορίζεται στα 1.100 κιλά, ελέω της εκτενούς χρήσης ανθρακονημάτων στο μονοκόκ σασί και το αμάξωμα. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 2,25 δλ., η εξέλιξή του διήρκησε 9 μήνες και η Porsche -κυρίαρχος στους αγώνες αντοχής, μέχρι φέτος που αποσύρθηκε- προσέφερε μεγάλο μέρος της τεχνογνωσίας της, κάτι που φανερώνει ο σχεδιασμός του I.D. R Pikes Peak θυμίζοντας αρκετά τα πρωτότυπα της κορυφαίας κατηγορίας LMP1.
H ίδια η διαδρομή του Pikes Peak είναι μια τεράστια πρόκληση, καθώς πέρα από το μεγάλο μήκος των σχεδόν 20 χιλιομέτρων και την αλληλουχία 156 στροφών, άνθρωποι και μηχανές έχουν να αντιμετωπίσουν μια υψομετρική διαφορά από την αφετηρία στον τερματισμό, που ξεπερνάει το 1μιση χιλιόμετρο. Η διαφορά αυτή προκαλεί σημαντική μεταβολή στην πυκνότητα του αέρα και την παραγόμενη κάθετη δύναμη, αλλά και την απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τα ηλεκτρικά μοτέρ δεν απασχολούνται από ζητήματα του είδους, κάτι που απέδειξε περίτρανα το I.D. R.