Η κατηγορία των SUV αυτοκινήτων γνωρίζει μεγάλη άνοδο, τόσο σε παρουσία νέων μοντέλων όσο και σε πωλήσεις τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ευρώπη, σχεδόν ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται είναι SUV, ενώ μετά ακολουθούν οι άλλοτε ισχυρές κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων χάτσμπακ.
Κάτι ανάλογο ισχύει και στην Ελλάδα, αφού από τα 91.201 συνολικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2018, τα 25.745 ήταν SUV. Δημοφιλέστερη κατηγορία (το πρώτο 10μηνο του 2018) είναι αυτή των μικρομεσαίων SUV με 13.714 ταξινομήσεις, ενώ best seller μοντέλα στην κατηγορία τους αλλά και συνολικά στα SUV είναι το Nissan Qashqai (2.571 ταξινομήσεις), το Toyota C-HR (1.277) και το VW Tiguan (1.221). Τα τρία αυτά δημοφιλή μοντέλα σας τα παρουσιάζουμε με τους κινητήρες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ταξινομήσεις και στις εκδόσεις με τη χαμηλότερη τιμή. Επιπλέον, παρακάτω παραθέτουμε και τις συνολικές πωλήσεις των 20 δημοφιλέστερων SUV στην Ελλάδα για τους πρώτους 10 μήνες του 2018.
Nissan Qashqai 1.5D 116 PS
Το επί σειρά ετών πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ελλάδα, το Nissan Qashqai στη δημοφιλέστερη έκδοσή του με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.5 λτ. προσφέρει ότι αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, ενώ πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 21.790 ευρώ.
Μετά και την ανανέωσή του βελτιώθηκε αισθητικά, ποιοτικά και μηχανολογικά. Ο 1.500άρης dCi με τους 116 ίππους και τα 260 Nm ροπής διαθέτει πολύ θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις και έχει ραφιναρισμένη λειτουργία. Επίσης, η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 6,0 λτ./100 χλμ. Στο δρόμο, το Nissan Qashqai είναι εύκολο στους χειρισμούς και άνετο, αν και οι πιο έντονες ανωμαλίες των δρόμων γίνονται αισθητές στο εσωτερικό. Στις ευθείες κινείται με ασφάλεια και σιγουριά, όπως και στις στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές.
Στο εσωτερικό του Qashqai έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακών υλικών σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό και το αναβαθμίζει ποιοτικά. Ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων, ενώ θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Πολύ καλοί είναι οι χώροι για τέσσερις επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων.
Δείτε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Nissan Qashqai 1.5D 110 PS
Τιμή από: 21.790 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 90 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, cruise control.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 116/3/750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 260/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,3 δλ., Τελική ταχύτητα: 181 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 100 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
VW Tiguan 1.4 TSI 125 PS
Το δεύτερο δημοφιλέστερο SUV μοντέλο στην Ελλάδα, είναι το VW Tiguan, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τις 24.950 ευρώ, με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό και με τον κινητήρα 1.4 TSI 125 PS.
Το μηχανικό αυτό σύνολο των 125 ίππων και με ροπή 200 Nm από τις 1.400 σ.α.λ. παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, έχει γραμμική απόδοση και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ.) και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχύτητα σε 9,0/13,0 δλ. αντίστοιχα). Λογική είναι και η κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,0 λτ./100 χλμ. Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει και στο δρόμο, όπου είναι σίγουρο και ασφαλές σε κάθε διαδρομή και μεταφέρει καλή αίσθηση στον οδηγό, ενώ η άνεση από την ανάρτηση ικανοποιεί.
Ο θάλαμος των επιβατών του Tiguan είναι προσεγμένος και πλήρης σε κάθε επίπεδο. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε ανώτερα επίπεδα της κατηγορίας, η εργονομία είναι πολύ καλή και οι χώροι είναι άνετοι για τις μετακινήσεις έως 5 επιβατών με τις αποσκευές τους (420 λτ. έως 615 λτ.).
Δείτε εδώ την αναλυτική δοκιμή του VW Tiguan 1.4 TSI 125 PS
Τιμή από: 24.950 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 162 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων, cruise control και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.395 κ.εκ., Ισχύς: 125/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 200/1.400 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 6,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 135 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 PS
H Toyota έκανε την είσοδό της στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το C-HR, το οποίο ξεχωρίζει αρχικά από τον ευφάνταστο και δυναμικό του σχεδιασμό. Μεταξύ των δύο κινητήρων που διατίθεται, του turbo βενζίνης των 1.2 λτ. και του 1.8 λτ. υβριδικού, το δεύτερο σύνολο είναι αυτό που έχει κερδίσει με διαφορά την προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Οι τιμές του C-HR Hybrid ξεκινούν από 25.050 ευρώ με το τρέχον όφελος των 400 ευρώ.
Το υβριδικό μοτέρ αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. VVT-i κύκλου Άτκινσον με απόδοση 122 ίππων και 142 Nm ροπής και από ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 72 ίππων και 163 Nm ροπής. Στην πράξη παρουσιάζει ομαλή λειτουργία, ενώ βασικό του πλεονέκτημα αποτελεί η πολύ χαμηλή κατανάλωση, η οποία σε ρεαλιστικές συνθήκες κυμαίνεται στα 4,9 λτ./100 χλμ. Κάτι στο οποίο βοηθά πολύ στην κίνηση η εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, το C-HR είναι άνετο και ξεκούραστο στην οδήγηση, εύκολο στους χειρισμούς και σταθερό σε κάθε διαδρομή.
Το μοντέρνο και σύγχρονο προφίλ του Toyota C-HR ενισχύει με τη σειρά του και το φουτουριστικό εσωτερικό, όπου ξεχωρίζουν ο ρευστός σχεδιασμός και η στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών. Ποιοτικά το εσωτερικό του C-HR είναι προσεγμένο τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα με χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Σε χώρους το εσωτερικό του C-HR ικανοποιεί τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (377 λτ.), όμως τα πίσω παράθυρα είναι πολύ μικρά.
Δείτε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Toyota C-HR 1.8 λτ. Hybrid
Τιμή από: 25.050 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, διζωνικός κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.798 κ.εκ., Ισχύς θερμικού κινητήρα: 122 PS, Ροπή θερμικού κινητήρα: 142/3.600 Nm/σ.α.λ., Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 163 Nm, 0-100 χλμ./ώρα: 11,0 δλ., Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 86 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
20 best seller SUV | ||
α/α | Μάρκα/μοντέλο | Ταξινομήσεις (Ιαν. – Οκτ. 2018) |
1 | Nissan Qashqai | 2.571 |
2 | Toyota C-HR | 1.277 |
3 | VW Tiguan | 1.221 |
4 | BMW X1 | 1.121 |
5 | Suzuki Ignis | 1.054 |
6 | Suzuki Vitara | 1.024 |
7 | VW T-Roc | 931 |
8 | Mercedes GLA | 881 |
9 | Peugeot 2008 | 832 |
10 | Peugeot 3008 | 824 |
11 | Ford Kuga | 707 |
12 | Dacia Duster | 694 |
13 | Skoda Karoq | 558 |
14 | Citroen C3 Aircross | 541 |
15 | Ford EcoSport | 526 |
16 | Kia Stonic | 524 |
17 | MINI Countryman | 518 |
18 | SEAT Arona | 499 |
19 | Jeep Renegade | 499 |
20 | Audi Q2 | 494 |