Η Volvo διαθέτει μια μεγάλη γκάμα από SUV, σεντάν και στέισον βάγκον μοντέλα με όλους τους τύπους μηχανικών συνόλων και τεχνολογιών, όπως αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in hybrid και mild hybrid. Μεταξύ αυτών το XC40 T2 είναι το μοναδικό Volvo με 1.500άρη κινητήρα, αφού όλα τα υπόλοιπα που χρησιμοποιούν θερμικό κινητήρα είναι 2λιτρα βενζίνης και πετρελαίου.
Το Volvo XC40 T2 διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την Core (από 40.563 ευρώ) και την Plus Dark (από 45.312 ευρώ). Στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό του Core ανήκουν τα εξής: 7 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Διατήρηση λωρίδας • Οθόνη οδηγού 12 ιντσών • Κεντρική οθόνη 9 ιντσών • Πλοήγηση • Αισθητήρα βροχής • Διζωνικός κλιματισμός • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες • Υποβοήθηση στάθμευσης πίσω • Ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτ μπαγκάζ • Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Στο Plus Dark προστίθενται: Ηχοσύστημα Harman Kardon • Διαφορετικές ζάντες • Διακοσμητικά σε μαύρο χρώμα • Επενδύσεις μαρσπιέ αλουμινίου • Κονσόλα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα • Σπορ ταπέτα • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα • Θερμαινόμενο τιμόνι • Αισθητήρες στάθμευσης εμπρός – πίσω • Κάμερα οπισθοπορείας.
Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 1.477 κ.εκ. της Volvo, εκτός από το ότι είναι ο μικρότερος στην γκάμα της σουηδικής μάρκας, είναι και ο μόνος χωρίς εξηλεκτρισμό. Αποδίδει 129 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 245 Nm ροπής στις 1.600 σ.α.λ. και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 8 σχέσεων Geartronic. Το αυτόματο σασμάν εξασφαλίζει γρήγορα και ομαλά ανεβάσματα και κατεβάσματα (και στη χειροκίνητη λειτουργία), ενώ ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport), αλλάζουν οι στροφές που γίνονται οι αλλαγές, η απόκριση στο γκάζι και το βάρος του τιμονιού.
Ο χρήστης του δεν θα νιώσει ότι στερείται δύναμης, αφού από χαμηλά ο 1.5 Turbo έχει το απαιτούμενο τράβηγμα και ελαστικότητα, ενώ στις μεσαίες είναι γεμάτος με ισχύ. Το XC40 T2 επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και στο ταξίδι διατηρεί δίχως πρόβλημα γρήγορες ταχύτητες, χωρίς να ενοχλεί καθόλου με θορύβους ή δονήσεις. Εξάλλου, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται καθόλου ότι πρόκειται για 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο. Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες βρέθηκε στη δοκιμή στα 8,6 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 166 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 116 ευρώ.
Το XC40 γεμίζει αμέσως με το αίσθημα της ασφάλειας τον οδηγό, ο οποίος παράλληλα απολαμβάνει αυξημένες ανέσεις μαζί με πολυτέλεια. Η πολύ καλή ηχομόνωση κρατά εκτός καμπίνας τους όποιους ενοχλητικούς θορύβους, ενώ οι ανεξάρτητες αναρτήσεις φιλτράρουν με επιτυχία τις ανωμαλίες των δρόμων. Μαζί με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης το XC40 T2 κάνει ξεκούραστες τις όποιες διαδρομές. Παρά τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, το XC40 δεν θα αρνηθεί να καλύψει και τους λιγότερο συντηρητικούς οδηγούς σε στροφές, όπου πατάει με σιγουριά και μπόλικη πρόσφυση. Παράλληλα, η απόσταση από το έδαφος των 205 χιλιοστών του επιτρέπει να πατάει με ασφάλεια σε χωματόδρομους και η επιλογή Off Road αυξάνει την πρόσφυση σε πιο δύσκολα εδάφη και σε απότομες κατηφόρες (μέχρι τα 40 χλμ./ώρα).
Το SUV της Volvo με την αρχοντική εμφάνιση εξωτερικά, παρουσιάζει πολυτελή χαρακτηριστικά και στο εσωτερικό του. Πρόσφατα αναβαθμίστηκαν οι οθόνες των 12 ιντσών του πίνακα οργάνων και των 9 ιντσών του -εξελιγμένου σε συνεργασία με την Google- infotainment. Για την κατασκευή του ταμπλό και των πάνελ των θυρών έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών σε πολλές επιφάνειες, μαζί με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Από πλευράς χώρων, το XC40 προσφέρει στο πίσω κάθισμα αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι και των πιο ψηλών επιβατών. Αρκετός με τη σειρά του είναι και ο χώρος αποσκευών των 452 λίτρων.