Τα καινούργια SUV/crossover μοντέλα που προσφέρονται στην ελληνική αγορά είναι πάρα πολλά και είναι σε θέση να καλύψουν κάθε ανάγκη και κάθε οικονομικό βαλάντιο. Ωστόσο, τα πιο οικονομικά σε τιμή 4×4 τα οποία κοστίζουν λίγο πιο πάνω από τις 14.000 ευρώ είναι μόνο δύο. Αυτά είναι το Suzuki Ignis 1.2 λτ. Dualjet 4WD και το Fiat Panda 0.9 TwinAir 85hp 4×4, τα οποία σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Suzuki Ignis 1.2 λτ. Dualjet 4WD
Το Suzuki Ignis 1.2 λτ. Dualjet 4WD στην αρχική έκδοση GL+ κοστίζει από 14.180 ευρώ και είναι το φθηνότερο 4×4 της αγοράς. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας όπως είναι 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition ζάντες αλουμινίου, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικοί καθρέπτες, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματη λειτουργία φώτων, κ.λπ.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GLX VVT 102HP
Ο 1.200άρης 4κύλινδρος κινητήρας είναι πολιτισμένος σε λειτουργία, χωρίς κραδασμούς και θόρυβο, εύστροφος και ζωντανός. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 90 ίππους και 120 Nm ροπής, προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ., τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. Παράλληλα υπάρχει και η έκδοση Hybrid με το ήπιο υβριδικό σύστημα (από 16.730 ευρώ η έκδοση 4WD GLX), με κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD
Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip Auto μεταφέρει ροπή αυτόματα στους πίσω τροχούς όταν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός, μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη. Επίσης, συνδυάζεται με το σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control, το οποίο βοηθά πολύ τον οδηγό σε ολισθηρές και με έντονη κλίση κατηφόρες. Η απόσταση από το έδαφος είναι 180 χιλιοστά.
Fiat Panda 0.9 TwinAir 85hp 4×4
Το Fiat Panda 0.9 TwinAir 85hp 4×4 είναι μόλις 170 ευρώ πιο ακριβό από το αντίπαλο Suzuki (από 14.350 ευρώ) και εμφανίζει στο σύνολό του σύγχρονα και ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά. Στον εξοπλισμό του μίνι ιταλικού τετρακίνητου περιλαμβάνονται σύστημα αυτόνομης πέδησης, μετωπικοί αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, προβολείς ομίχλης, πίσω αισθητήρες στάθμευσης ηχοσύστημα κ.α.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Fiat Panda 0.9 TwinAir 80 HP CNG
Την κίνησή του αναλαμβάνει ο turbo 2κύλινδρος 0.9 TwinAir, ο οποίος αποδίδει 85 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 145 Nm στις 1.900 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο κιβώτιο, το μικρό μοτέρ επιταχύνει το βάρους 1.050 κιλών αμάξωμα στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ. η τελική ταχύτητα φτάνει τα 163 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 130 γρ./χλμ.
Το Panda 4×4 είναι εφοδιασμένο με ένα ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (ELD), το οποίο φρενάρει τους τροχούς που θα ολισθήσουν και κατανέμει την ισχύ στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση. Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και εξόδου είναι 21, 32 και 20 μοίρες, ενώ τε ελαστικά M+S (Mud and Snow) βοηθούν στην εκτός δρόμου κίνηση.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Fiat Panda Cross 1.3 MTJ 4X4 MY2017