Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων έχει πλέον κατακλυστεί από μικρά downsized turbo μηχανικά σύνολα σε κάθε κατηγορία, τα οποία στην πλειοψηφία τους έχουν αντικαταστήσει τα παλαιότερα ατμοσφαιρικά 1.400άρια και 1.600άρια (και άνω).
Δείτε ακόμη: Ποιο είναι το φθηνότερο 4×4 της αγοράς;
Πλέον ένας 1.000άρης turbo κινητήρας έχει την ίδια δύναμη ή και περισσότερη από έναν παλιό δυνατό 1.6 λτ., ενώ λόγω της 3κύλινδρης δομής του έχει μικρότερο όγκο και βάρος, συνεισφέροντας στη μείωση της κατανάλωσης, των ρύπων και του συνολικού βάρους. Παράλληλα, η τεχνολογία έχει προοδεύσει σημαντικά και στους κινητήρες, αφού οι κατασκευαστές «διυλίζουν τον κώνωπα» για να κάνουν τα μοτέρ τους όσο λιγότερο βενζινοβόρα και καθαρά γίνεται.
Παλιά θα ακουγόταν αστείο, ότι ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ με μήκος γύρω στα 4,3 μ. διαθέτει κινητήρα 1.0 λτ., ο οποίος είναι «ολοζώντανος», όμως σήμερα είναι πραγματικότητα, όσο ακόμα και αν δεν το έχουν συνηθίσει οι πελάτες. Σίγουρα υπάρχουν πολλοί που παραξενεύονται όταν ακούν για 1.000άρι κινητήρα σε τέτοια αμαξώματα, αλλά μάλλον αλλάζουν γνώμη όταν βρεθούν στο τιμόνι τους.
Δείτε ακόμη: Νέα SUV μοντέλα σε χαμηλές τιμές
Ποιο είναι όμως το πιο γρήγορο μικρομεσαίο χάτσμπακ με turbo κινητήρα 1.0 λτ.; Εμείς ψάξαμε όλα τα μοντέλα της ελληνικής αγοράς και τα συγκρίναμε στις ισχυρότερες εκδόσεις τους (με κινητήρες έως 1.000 κ.εκ.), σε συνδυασμό με τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων.
Στην τυπική επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα και με βάση πάντα τις εργοστασιακές μετρήσεις, έχουμε τον ίδιο ακριβώς χρόνο μεταξύ τριών μοντέλων του ομίλου VW: SEAT Leon, Skoda Scala και VW Golf χρειάζονται μόλις 9,8 δλ. Χρόνο που πριν κάποια χρόνια πετύχαιναν σπορ εκδόσεις. Την υψηλότερη τελική ταχύτητα φτάνει το Audi A3, αφού αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα, νούμερο αν μη τι άλλο εντυπωσιακό για ένα 1.000άρι αυτοκίνητο με 116 ίππους.
Δείτε ακόμη: Μικρομεσαία 5θυρα στις πιο χαμηλές τιμές
Πιο αναλυτικά στοιχεία επιδόσεων για όλα τα μικρομεσαία 1.0 λτ. turbo στις πιο ισχυρές εκδόσεις τους μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα:
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||||
Μοντέλο | Ισχύς PS | Ροπή Nm | 0-100 | Τελ. ταχ. |
Audi A3 30 TFSI | 116 | 200 | 9,9 | 206 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost | 125 | 170 | 10,0 | 200 |
Honda Civic 1.0 VTEC TURBO | 129 | 200 | 10,8 | 203 |
Hyundai i30 1.0 T-GDI | 120 | 171 | 11,1 | 190 |
Kia Ceed 1.0 T-GDI | 120 | 172 | 11,1 | 190 |
Opel Astra 1.0T | 105 | 170 | 11,8 | 195 |
SEAT Leon 1.0 ECO TSI | 115 | 200 | 9,8 | 198 |
Skoda Scala 1.0 TSI | 115 | 200 | 9,8 | 201 |
VW Golf 1.0 TSI | 115 | 200 | 9,8 | 198 |
*εργοστασιακές μετρήσεις |