Πολλοί είναι οι εσφαλμένοι μύθοι που υπάρχουν γύρω από τα εργοστασιακά αυτοκίνητα CNG με κινητήρες φυσικού αερίου, είτε λόγω ελλιπούς ενημέρωσης, είτε λόγω παραπληροφόρησης. Ορισμένους από αυτούς τους λάθος μύθους έρχεται να ξεδιαλύνει ο επικεφαλής των προϊόντων CNG της SEAT, Andrew Shepherd, ο οποίος πιστεύει ότι υπάρχουν όλες οι ενδείξεις ότι το καύσιμο αυτό θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην αυτοκίνηση. Κάτι που αποδεικνύει και το γεγονός ότι οι πωλήσεις των CNG οχημάτων της SEAT στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 18%.
Δείτε ακόμα: Με 14 ευρώ διανύσαμε 433 χλμ. με 4 αυτοκίνητα!
1) Προσφέρουν την ίδια αίσθηση στην οδήγηση; Ναι. Η ιδέα ότι η οδήγηση ενός αυτοκινήτου CNG διαφέρει από τα συμβατικά οχήματα είναι λάθος. Στην πραγματικότητα, η αίσθηση κατά την οδήγηση είναι ακριβώς ίδια, καθώς η απόδοση των κινητήρων αερίου είναι ίδια με εκείνη των αντίστοιχων κινητήρων ντίζελ ή βενζίνης.
2) Είναι η δεξαμενή του φυσικού αερίου εξίσου ασφαλής; Απολύτως ναι. Οι δεξαμενές του CNG έχουν σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα υψηλότερα βιομηχανικά πρότυπα. Επίσης, είναι εξοπλισμένες με βαλβίδα ασφαλείας και, στην απίθανη περίπτωση πυρκαγιάς, απελευθερώνουν το αέριο στον εξωτερικό αέρα με ελεγχόμενο τρόπο. Επιπλέον, τα εξαρτήματα έχουν δοκιμαστεί για να αντέξουν τις ακραίες συνθήκες: η δεξαμενή φτάνει μια μέγιστη πίεση περίπου 200 bar, αλλά έχει σχεδιαστεί για να αντέχει περισσότερο από το διπλάσιο. Επιπλέον, ο Shepherd τονίζει ότι ο μύθος ότι το φυσικό αέριο μπορεί να παγώσει κάτω από συνθήκες χρήσης είναι αδύνατο επειδή για να υγροποιηθεί το φυσικό αέριο, η εξωτερική θερμοκρασία θα έπρεπε να είναι ψυχρότερη από 160 βαθμούς κάτω από το μηδέν.
3) Μπορώ να συνεχίσω να οδηγώ όταν τελειώσει το φυσικό αέριο; Ναι. Όταν το CNG στη δεξαμενή τελειώσει, το αυτοκίνητο μεταβαίνει αυτόματα στη βενζίνη. Ο οδηγός μπορεί να συνεχίσει χωρίς να χρειάζεται να σταματήσει για ανεφοδιασμό.
Διαβάστε επίσης: Απίστευτο: Με 2,9 ευρώ διανύσαμε 100 χιλιόμετρα!
4) Μπορώ να οδηγώ αποκλειστικά με φυσικό αέριο; Ναι. Τα οχήματα CNG κινούνται με φυσικό αέριο από προεπιλογή και μπορείτε να οδηγείτε χωρίς να χρειάζεται να μεταβείτε στην άλλη δεξαμενή. Παρόλα αυτά, πρέπει να έχετε πάντα μια ελάχιστη ποσότητα βενζίνης κατά την εκκίνηση του κινητήρα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ή αμέσως μετά το ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο. Αυτή η ποσότητα βενζίνης θα πρέπει να καταναλώνεται μέσα σε περίπου έξι μήνες.
5) Κοστίζουν περίπου τα ίδια χρήματα με τα συμβατικά οχήματα; Ναι. Η τιμή πώλησης αυτών των αυτοκινήτων είναι παρόμοια με τα ντίζελ και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, για να μην αναφέρουμε τα μακροπρόθεσμα οφέλη τους. Με αυτή την έννοια, ο Andrew επισημαίνει ότι «κοστίζει μόνο περίπου 13 ευρώ για να γεμίσει τη δεξαμενή» έτσι τα αυτοκίνητα CNG «σας επιτρέπουν να εξοικονομήσετε 30% σε σύγκριση με το πετρέλαιο ντίζελ και 55% σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα οχήματα».
6) Χρειάζονται παρόμοια συντήρηση; Ναι. Η μηχανική λειτουργία των οχημάτων φυσικού αερίου είναι η ίδια με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα. Είναι λάθος ότι τα μπουζί ή τα φίλτρα πρέπει να αλλάζουν συχνότερα. Το μόνο που διαφέρει είναι ότι η στεγανότητα του συστήματος αερίου πρέπει να πιστοποιείται πριν από κάθε επιθεώρηση και η κατάσταση των δεξαμενών πρέπει να ελέγχεται οπτικά κάθε τέσσερα χρόνια σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο.
Διαβάστε ακόμη: Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 17,6 ευρώ για καύσιμα!