Η TÜV Γερμανίας παρουσίασε την νέα Έκθεση TÜV 2025, στην οποία περιλαμβάνονται για πρώτη φορά και δέκα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού ολοένα και πληθαίνουν στους δρόμους. Παράλληλα ο εν λόγω οργανισμός πραγματοποιεί πάνω από 10 εκατομμύρια τεχνικούς ελέγχους ετησίως, που σημαίνει ότι υπάρχει μια μεγάλη βάση δεδομένων.
Ξεκινώντας από τα πιο νέα ηλεκτρικά οχήματα, ο Δρ. Joachim Bühler, Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης TÜV ανακοίνωσε ότι «Η γενική επιθεώρηση δείχνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι ούτε τεχνικά ασφαλέστερα ούτε λιγότερο ασφαλή από οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης». Ωστόσο, οι ειδικοί της TÜV συναντούν επανειλημμένα ορισμένα τυπικά ελαττώματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Οι αναρτήσεις σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο μεγάλο βάρος της μπαταρίας κίνησης και φθείρονται πρόωρα», είπε ο Bühler. «Τα φρένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά λόγω ανάκτησης. Αποτέλεσμα: Οι δίσκοι των φρένων παρουσιάζουν ελαττώματα και η λειτουργία πέδησης επιδεινώνεται. Επομένως, οι οδηγοί θα πρέπει να φροντίζουν να χρησιμοποιούν τακτικά και συνειδητά τα φρένα.
Τη χειρότερη επίδοση στους ελέγχους παρουσίασε το Tesla Model 3, αφού το 14,2% των οχημάτων που δοκιμάστηκαν απέτυχαν στο τεχνικό έλεγχο μετά από τρία χρόνια με σημαντικά ελαττώματα. Στην κατάταξη των 111 οχημάτων που δοκιμάστηκαν σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, το Tesla ήρθε τελευταίο, όπως και τα αυτοκίνητα ηλικίας 4 έως 5 ετών. Εκτός από ελαττώματα στα φρένα και τους άξονες, το Tesla έχει επίσης ένα ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό ελαττωμάτων στα φώτα του. Το Renault Zoe βρίσκεται επίσης στην κόκκινη ζώνη με ποσοστό ελαττωμάτων 8,9%, ενώ με σαφώς καλύτερη επίδοση ακολούθησαν το VW ID.3 με 5,0%, τα VW ID.4/ID.5 με 5,9% και το Mini Cooper SE με 4,4%. Στην κορυφή με τα λιγότερα προβλήματα τοποθετήθηκαν το Hyundai Kona Electric με 4,0% και το VW e-Golf με 3,4%.
Στη Γερμανία ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου οχημάτων έχει αυξηθεί και είναι σήμερα 10,3 ετών, έναν τι 8,8 ετών πριν από δέκα χρόνια. Αν αναρωτιέστε για την Ελλάδα, έχει από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με μέσο όρο ηλικίας 17 ετών (μαζί με την Εσθονία). Σύμφωνα με την έκθεση TÜV, το 23,0% των οχημάτων ηλικίας 10 έως 11 ετών αποτυγχάνουν στον τεχνικό έλεγχο MOT. Για τις ηλικίες 12 έως 13 ετών, το ποσοστό φτάνει το 28,1%. Το Renault Twingo είχε ιδιαίτερα κακή απόδοση σε αυτή την ηλικιακή κατηγορία με 41,5% και το Dacia Logan με 41,0%. Μοντέλα όπως το VW Golf Plus με 20,6% και το Mitsubishi ASX με 19,6% βρίσκονται σε σαφώς καλύτερη θέση.
Ο γενικός νικητής της τρέχουσας έκθεσης TÜV 2025 είναι το Honda Jazz. Μόνο το 2,4% των οχημάτων ηλικίας 2 έως 3 ετών φτάνουν στο TÜV με σημαντικά ελαττώματα. Αυτό είναι το χαμηλότερο ποσοστό προβλημάτων από όλα τα οχήματα που δοκιμάστηκαν. Στις διάφορες κατηγορίες οχημάτων, το Kia Picanto με 6,4% εντυπωσιάζει μεταξύ των ηλικιών 2 έως 3 ετών στην κατηγορία μίνι. Νικητής στα μικρομεσαία είναι το VW e-Golf (3,4%) και στη μεσαία κατηγορία το Audi A4/A5 (4,7%). Το VW Golf Sportsvan κερδίζει στα MPV με 2,5% και το Audi Q2 με 2,6% στα SUV.