Το νέο Civic Type R είναι ισχυρότερο, κατά πολλούς καλύτερο εμφανισιακά και σύμφωνα με τη Honda ακόμα ικανότερο στην πίστα. Πώς μεταφράζονται όλα τα παραπάνω σε αποτέλεσμα;
Το Motor Trend είναι από τα πρώτα Μέσα παγκοσμίως που κατάφεραν να δοκιμάσουν το FL5, μετρώντας τα πάντα: 0-100 χλμ./ώρα, 100-0 χλμ./ώρα και skidpad. Με άλλα λόγια, πώς γκαζώνει/φρενάρει/στρίβει μέσα από αριθμούς. Τα μετρητικά όργανα αποτύπωσαν μερικά πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα, ιδίως στο θέμα της επιτάχυνσης. Ο 2.0λιτρος VTEC Turbo παράγει στο νέο Type R αμερικανικών προδιαγραφών 315 ίππους, σημειώνοντας αύξηση 9 ίππων σε σχέση με το απερχόμενο και ερχόμενο σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό (320 άλογα). Η ελαφρώς αυξημένη ισχύ συνοδεύεται από μεγαλύτερες διαστάσεις, που με τη σειρά τους έχουν επιφέρει άνοδο της ένδειξης στη ζυγαριά (+40 κιλά, 1.430 στο σύνολο).
Η συσχέτιση βάρους-ισχύος αποτυπώθηκε στα χρονόμετρα των Αμερικανών, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα (0-96 χλμ./ώρα για την ακρίβεια, όπως αντιστοιχεί το 0-60 μίλια) ολοκληρώνεται σε 5,3 δλ. Χρόνος εξαιρετικός κατά μόνας, αλλά χωρίς να ξεπερνάει τον αντίστοιχο του προηγούμενου Limited Edition (επίσης 5,3 δλ.). Η κατάσταση μάλιστα ανατρέπεται στο 400άρι, όπου το νέο «Τάπερ» περνάει τη γραμμή του τερματισμού σε 13,9 δλ. και ταχύτητα εξόδου 167,8 χλμ./ώρα, ενώ το FK8 Limited Edition τα είχε καταφέρει σε 13,7 δλ. και με 173,5 χλμ./ώρα! Συγκριτικά με το απλό απερχόμενο Type R, ωστόσο, το καινούργιο είναι οριακά ταχύτερο: 14,0 δλ. και 164,9 χλμ./ώρα για το προηγούμενο GT.
Εκεί που σημειώνει τη μεγάλη νίκη, όμως, είναι απέναντι στο άσπονδο συμπατριωτή του. Το Motor Trend είχε επίσης το προνόμιο του να είναι από τους πρώτους παγκοσμίως που μέτρησαν το Toyota GR Corolla. Πόσο χρειάστηκε για το 0-100 χλμ./ώρα το τετρακίνητο hot hatch των 304 ίππων; 5,4 δλ.! Το μπροστοκίνητο Type R, δηλαδή, κατάφερε να το ξεπεράσει για 0,1 δλ.!
Στα φρένα και τα πλευρικά G, η τελευταία γενιά του «Σαμουράι» πραγματικά έλαμψε! Το 100-0 χλμ./ώρα ολοκληρώθηκε σε 31,69 μέτρα, ξεπερνώντας κατά 1,52 μέτρα την επίδοση του VW Golf R και κατά 1,82 μέτρα το Toyota GR Corolla. Στο skidpad δε όχι μόνο άφησε πίσω του τα κορυφαία Golf και Corolla (για 0,09 G, «τραβώντας» 1,03 G), αλλά ισοφάρισε την Porsche Cayman GTS 4.0!