Αποτελεί κοινό τόπο και εγκαθιδρυμένη συνθήκη πως τα hot και mega hatches σήμερα είναι το ίδιο, ή και πιο, γρήγορα από παλαιότερα supercars. Ακόμα και με αυτά τα δεδομένα, ωστόσο, προκαλεί ανατριχίλα το γεγονός πως ένα Honda Civic έχει φτάσει στο σημείο να είναι ταχύτερο από την πιο ποθητή και -κατά γενική ομολογία- καλύτερη Ferrari όλων των εποχών!
Δείτε ακόμα: Made in Japan το Αγγλικό Honda Civic
Για την F40 τα λόγια περιττεύουν. Κι όταν χρησιμοποιούνται, φέρνουν ρίγη μαζί με δάκρυα. Ο καλύτερος εκπρόσωπος του «Cavallino Rampante» και ο τελευταίος που είχε το προνόμιο να εξελιχθεί υπό το βλέμμα του ίδιου, του Enzo Ferrari. Για πολλούς, το απαύγασμα των supercars. Το αρχικό πλάνο ήθελε μόλις 499 αυτοκίνητα, όμως η ζήτηση και η αποδοχή ήταν τέτοια που οδήγησε τη Ferrari στην κατασκευή 1.311 F40, από το 1987 μέχρι το 1992. Μεγάλο μέρος του αμαξώματος ήταν κατασκευασμένο από Kevlar, ανθρακονήματα και αλουμίνιο, με τις πρώτες 50 να διαθέτουν ανοιγόμενα τζαμάκια από Lexan εν είδει παραθύρων (οι υπόλοιπες βγήκαν με κανονικά, χειροκίνητα πλαστικά παράθυρα). Όλα αυτά, διατηρούσαν το βάρος στα 1.254 κιλά βελτιστοποιώντας το έργο του πανίσχυρου 2.9 V8 twinturbo.
Η απόδοση έφτανε τους 478 ίππους (484 για όσες ταξίδεψαν πέρα από τον Ατλαντικό) στις 7.000 σ.α.λ. και 477 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., περνώντας στους πίσω τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Οι επιδόσεις ήταν εξωπραγματικές για τα δεδομένα των 80’s, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 4,1 δλ. και την τελική να υπερβαίνει τα 319 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Γιατί το νέο Honda Civic Type R έχει τρεις εξατμίσεις;
Η τοποθέτηση ενός Honda Civic Type R -ακόμα κι αν πρόκειται για το πιο σκληροπυρηνικό στην πορεία του μοντέλου -στην ίδια πρόταση με την F40, φλερτάρει με την ιεροσυλία. Ναι, το Limited Edition διαθέτει σφυρήλατες ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά Michelin Cup 2, πιο πισταδόρικο στήσιμο και χαμηλότερο βάρος, σε σχέση με το GT. Ναι, είναι το πιο ισχυρό μπροστοκίνητο που κυκλοφορεί, χάρις στον 2.0 λτ. VTEC Turbo κινητήρα των 320 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής στις 2.500-4.500 σ.α.λ. Σαφώς του πιστώνεται η χρήση παραδοσιακού 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, σε μια εποχή που βρέχει διπλούς συμπλέκτες και αυτόματα. Στο τέλος της ημέρας, όμως, δεν παύει να είναι ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ. Με χώρους για 5 επιβάτες και αξιοσέβαστο πορτμπαγκάζ. Κάτι που καθιστά τα ακόλουθα, ως πρωτοφανές στα χρονικά της αυτοκίνησης.
Το Limited Edition πρόσφατα γύρισε την πίστα της Suzuka σε 2.23.9, «φορτώνοντας» 1,5 δλ. στο Renault Megane R.S. Trophy-R και κατακτώντας τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής με κίνηση μπροστά, για τη θρυλική ιαπωνική πίστα. Ο χρόνος των 2.25.4 του γαλλικού hot hatch ήταν στα όρια του απίθανου, καθιστώντας το ταχύτερο από την Ferrari F50. Όμως, το Type R διέλυσε τα όρια του απίστευτου και έφτασε σε αυτά του απόκοσμου. Το 2.23.9 που πέτυχε, το καθιστά ταχύτερο ακόμα και από τον μύθο του Μαρανέλο, ο οποίος έχει σημειώσει χρόνο 2.25.6. Το Civic, δηλαδή, ρίχνει στην F40 κοντά στα 2 δλ.! Το ακόμα πιο σοκαριστικό έγκειται στο γεγονός πως ο οδηγός που πέτυχε τον χρόνο με τη Ferrari, δεν ήταν κάποιος δημοσιογράφος ή δοκιμαστής της Ferrari, αλλά ο Keichi Tsuchiya. Ο ίδιος, ο Drift King!
Πριν απολαύσουμε τις δυο Ferrari να μάχονται στην πίστα της Honda, να αναφέρουμε για την Ιστορία πως το ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής κατέχει το Koenigsegg One:1, με 2.17.00 ενώ ο απόλυτος χρόνος ανήκει σε μια άλλη Ferrari: την SF90 και τον Sebastian Vettel πίσω από το τιμόνι, με 1.27.06