Τα e-fuels λογίζονται ως οι σωτήρες των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Συνθετικά, εναλλακτικά και βιοκαύσιμα είναι αυτά που κέρδισαν τη μάχη με τις νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξασφαλίζοντας ζωή στις Μ.Ε.Κ. και μετά το 2035. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται εδώ και χρόνια πάνω στη διαδοχή της αμόλυβδης και του ντίζελ, έχοντας εμφανίσει πολλά υποσχόμενα δείγματα. Ένα εξ αυτών μας έρχεται από τη BMW, η οποία εφεξής θα βάζει καύσιμο με βάση τα φυτικά έλαια στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της.
Συγκεκριμένα, στα αυτοκίνητα που θα φεύγουν από τα εργοστάσια σε Μόναχο, Ντιγνκόλφινγκ, Ρέζενμπουργκ και Λειψία. Το καύσιμο προέρχεται από τη φινλανδική Neste και είναι τύπου HVO 100, αποτελούμενο από υδροαποθειωμένα φυτικά έλαια, μαγειρικό λάδι και λοιπά σχετικά απόβλητα. Κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός οχήματος παράγει έως 90% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου, συγκριτικά με το κλασικό ντίζελ κίνησης, με τις ολοκαίνουργιες πετρελαιοκίνητες BMW να απολαμβάνουν το HVO 100 ως πρώτο καύσιμο. Με αυτό θα φεύγουν από τη μονάδα παραγωγής και θα πηγαίνουν στον πελάτη, άσχετα που δεν θα έχουν γεμάτο ρεζερβουάρ (5-8 λίτρα βάζουν οι Βαυαροί, άρα πρακτικά ο ιδιοκτήτης το παραλαμβάνει με αναμμένο το λαμπάκι). Αντίθετα η φίρμα από το Μόναχο φουλάρει κανονικά με αυτό το καύσιμο, επιλεγμένες νταλίκες μεταφοράς αυτοκινήτων και ανταλλακτικών.
«Όταν πρόκειται για την προστασία του κλίματος, κάθε τόνος CO2 που εξοικονομείται μετράει», δήλωσε ο πρόεδρος της BMW Oliver Zipse. «Τα περισσότερα από 250 εκατομμύρια υπάρχοντα οχήματα στην Ευρώπη είναι ένας σημαντικός παράγοντας εδώ: το ισοζύγιο CO2 τους θα μπορούσε να βελτιωθεί σημαντικά εάν αυξανόταν το μερίδιο ανανεώσιμων καυσίμου. Εμείς κοιτάμε μπροστά. Από τον Ιανουάριο του 2025, θα βάζουμε καύσιμο HVO 100 σε όλα τα μοντέλα ντίζελ που παράγονται στη Γερμανία, πριν από την παράδοση στους αντιπροσώπους — ένα υψηλής ποιότητας υποκατάστατο, με έως και 90% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον συνολικό ισολογισμό».