Δοκιμή Kia XCeed 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid 7DCT

Η Kia έχει λανσάρει το μικρομεσαίο Crossover μοντέλο της XCeed με αναβαθμίσεις (Model Year 2025), προσθέτοντάς του περισσότερο εξοπλισμό, αλλά διατηρώντας τις τιμές του σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο τιμοκατάλογος εκκινεί από τις 25.190 ευρώ -μετά την πρόσφατη μείωση που έγινε σε όλες τις εκδόσεις του, με τον ήπια υβριδικό κινητήρα 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT, στην τιμή των 26.890 ευρώ.

Πλήρως εξοπλισμένο από τη βάση

To XCeed MY25 διαθέτει νέα στάνταρ στοιχεία στον εξοπλισμό, όπως είναι η μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη οθόνη του infotainment των 10,25 ιντσών (8 ιντσών πριν) με εργοστασιακή πλοήγηση. Περιλαμβάνει και το σύστημα τηλεματικής Kia Connect (δωρεάν συνδρομή 7 ετών) για έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως μέσω εφαρμογής στο smartphone. Επιπλέον ενσωματώνει τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, Full LED φώτα και φώτα ομίχλης LED, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 235/45 R18 και με διάφορα ακόμα αξεσουάρ και στοιχεία ανέσεων.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και αρκετούς χώρους

Στο θάλαμο των επιβατών του αναβαθμισμένου XCeed οι μόνες διαφορές εστιάζονται στον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων και στη μεγαλύτερη οθόνη πολυμέσων των 10,25 ιντσών με τα σύγχρονα γραφικά και το εύκολο στη χρήση μενού. Ο σχεδιασμός είναι σύγχρονος, ο οδηγός θα βολευτεί γρήγορα στη θέση του και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα σχετικά με την εργονομία. Σε αυτό βοηθούν και τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, όπως επίσης τα αφής και τα περιστροφικά που είναι τοποθετημένα στη βάση του infotainment. Ουσιαστικά νιώθει ότι γίνεται ένα με το αυτοκίνητο και ότι βρίσκεται σε ένα Crossover με σπορτίφ χαρακτηριστικά και πολυτελή στοιχεία.

Αξιοζήλευτη είναι και η ποιότητα κατασκευής, τόσο σε υλικά με τη χρήση μαλακών σε υφή τμημάτων στο ταμπλό και στις πόρτες, όσο σε συναρμογή και προσεγμένο στη λεπτομέρεια φινίρισμα. Το XCeed είναι σε θέση να καλύψει εύκολα τις μεταφορικές ανάγκες επιβατών με ύψος άνω του μέσου όρου, χάρη στον αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, παρά την κλίση της οροφής προς τα πίσω. Μπόλικο είναι και το ωφέλιμο πλάτος στο ύψος των ώμων (1.428 χλστ. εμπρός και 1.406 χλστ. πίσω), εξυπηρετώντας έως 5 φιλοξενούμενους. Όσο για τις αποσκευές, τα 380 λίτρα είναι πλήρως αξιοποιήσιμα και φτάνουν έως τα 1.332 λίτρα με πεσμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ είναι τοποθετημένη η μπαταρία του 48V Hybrid και κόβει κάποια λίτρα χωρητικότητας (426 λίτρα είχε το μη υβριδικό XCeed), ενώ μικρές θήκες εξυπηρετούν για την αποθήκευση μικροπραγμάτων.

Ήρεμη δύναμη ο 1.5 T-GDI 140 PS με το 7DCT

Μοναδική επιλογή κινητήρα για το XCeed αποτελεί ο 4κύλινδρος turbo των 1.498 κ.εκ. με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V Hybrid. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 140 άλογα και 253 Nm από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Η ηλεκτρογεννήτρια παρέχει έξτρα δύναμη κατά την εκκίνηση και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ομαλοποιεί ιδιαίτερα τη λειτουργία στου Stop & Start, και θέτει προσωρινά το βενζινοκινητήρα εκτός λειτουργίας όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, εξοικονομώντας έτσι βενζίνη. Η συνεργασία του με το 7τάχυτο DCT είναι αγαστή σε κάθε περίπτωση, αφού τα ανεβοκατεβάσματα γίνονται γρήγορα και ομαλά, ανεξαρτήτως επιλογής του Drive Mode (Eco, Normal, Sport). Κατάλληλο για τις περισσότερες περιπτώσεις είναι το Normal διότι οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται σε κατάλληλες στροφές (ούτε χαμηλά, ούτε ψηλά).

Στο Eco μειώνεται η απόκριση στο γκάζι και το μοτέρ δουλεύει με μεγαλύτερη σχέση και χαμηλότερες στροφές, ενώ το αντίθετο γίνεται στο Sport, το οποίο θα επιλεγεί σε μια «γρήγορη» ορεινή διαδρομή με φουλ γκάζι. Σε κανονικούς ρυθμούς ο οδηγός έχει στη διάθεσή του γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, απολαμβάνει τη ραφιναρισμένη λειτουργία του μοτέρ και ταξιδεύει ξεκούραστα (130 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.). Οι επιδόσεις είναι σβέλτες τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ.), όσο και εν κινήσει με βαθύ πάτημα του γκαζιού και kickdown. H συνδυαστική κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κίνησης βρίσκεται στα 7,2 λτ./100 χλμ. Χώρια που το 7DCT διευκολύνει τον οδηγό και του «λύνει» χέρι και πόδι στους πηγμένους δρόμους.

Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο

Τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του XCeed συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και το ισορροπημένο πάτημά του στο δρόμο. Οι μηχανικοί και δοκιμαστές της Kia ταίριαξαν αρμονικά το στιβαρό κράτημα με την άνεση σε όποια διαδρομή και να χαράξει ο οδηγός. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) διαθέτουν ελαφρώς σφιχτό σετάρισμα, τόσο-όσο χρειάζεται, έτσι ώστε από τη μια πλευρά να εμφανίζει μικρές κλίσεις στις στροφές και από την άλλη να φιλτράρονται πλείστες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.

Το XCeed «καταπίνει» με ευκολία χιλιόμετρα στους ανοιχτούς δρόμους, ενώ θα βάλει στο παιχνίδι τον οδηγό που θέλει να… ξεδώσει σε διαδρομές με στροφές. Το μικρομεσαίο Crossover της Kia εφόσον στρίψει με γεμάτο γκάζι θα εμφανίσει μια αναμενόμενη και άμεσα ελεγχόμενη τάση υποστροφής, η οποία δεν μετατρέπεται σε υποστροφή με άφημα του δεξιού πεντάλ εντός της στροφής. Απλά μαζεύεται το εμπρός μέρος του μέσω του τιμονιού με το κατάλληλο βάρος (ειδικά με την επιλογή Sport) και την ακριβή πληροφόρηση για το πού σημαδεύουν και πόσο κρατάνε οι εμπρός τροχοί. Επιπλέον, τα φρένα διακατέχονται από εξαιρετική αίσθηση και αμεσότητα, απολαμβάνοντας τη συνδρομή ενός πολύ αποτελεσματικού συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Συν του ότι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 184 χιλιοστών παρέχει τη δυνατότητα κίνησης σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, αλλά πάντα με προσοχή στις πέτρες λόγω των αμιγώς ασφάλτινων ελαστικών.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις

(-) Μία επιλογή κινητήρα

Get it on Google Play Download on the App Store