Ένα νέο φουτουριστικό πρωτότυπο παρουσιάζει η Renault, το EOLAB, το οποίο δείχνει το μικρό αυτοκίνητο της επόμενης δεκαετίας. Η ονομασία του προέρχεται από την σύνθεση των λέξεων Aeolous (ο θεός των ανέμων Αίολος) και Labatory (μτφ. εργαστήριο). Το πολύ αεροδυναμικό του αμάξωμα (Cd: 0,235) με τις 2+1 πόρτες ζυγίζει 955 κιλά χάρη στην χρήση πολύ ελαφριών υλικών στην κατασκευή του, όπως μαγνήσιο (η οροφή ζυγίζει μόλις 4,5 κιλά), αλουμίνιο και λεπτό αλλά πολύ ανθεκτικό ατσάλι. Επιπλέον, κάθε τμήμα του και μηχανικό εξάρτημα, από τα φρένα τα παράθυρα έως τα καθίσματα έχει δεχθεί εντατική «δίαιτα» με αποτέλεσμα να εξοικονομηθούν συνολικά 400 κιλά σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητο.
Παράλληλα εφοδιάζεται με ενεργά σπόιλερ και πτερύγια στις ζάντες που ανοιγοκλείνουν για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής ή για την ψύξη των φρένων όταν είναι αναγκαίο, ενώ η ανάρτηση χαμηλώνει αυτόματα έως 50 χιλιοστά για τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης.
Για την τροφοδοσία του EOLAB υπάρχει ένας τρικύλινδρος 1.0 SCe κινητήρας βενζίνης απόδοσης 75 ίππων και 95 Nm ροπής, συνδυασμένος με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 67 ίππων και 200 Nm ροπής. Το υβριδικό αυτό σύνολο, το οποίο καταναλώνει μόλις 1 λτ./100 χλμ. βενζίνης συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων – λιθίου 6,7 kWh, που επιτρέπουν την κίνηση του οχήματος αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια για αποστάσεις έως 60 χιλιομέτρων.
Τέλος, η Renault αναφέρει για το EOLAB ότι δεν θα μπει στην παραγωγή, ωστόσο φέρει 100 νέες ρεαλιστικές τεχνολογίες που θα υιοθετηθούν σταδιακά στα επερχόμενα αυτοκίνητά της.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο της παρουσίασης του EOLAB: