Το δημοφιλέστερο μοντέλο της Skoda, η Octavia ανανεώθηκε το 2017 και δέχτηκε κυρίως μια αισθητική ανανέωση στο εμπρός άκρο, που την κάνει να ξεχωρίζει από το προ facelift μοντέλο. Η κύρια αλλαγή εστιάζεται στα τέσσερα (από δύο) φωτιστικά σώματα, στη νέα μάσκα και προφυλακτήρα, ενώ και στο πίσω τμήμα του αμαξώματος έχει ανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας και τα φανάρια.
Διαβάστε ακόμη: Όλα τα νέα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο CNG
Στην γκάμα των κινητήρων της Octavia, οι επιλογές που έχει να κάνει ο αγοραστής είναι πολλές, τόσο όσον αφορά τους βενζίνης, όσο και τους πετρελαίου. Μεταξύ αυτών ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το διπλού καυσίμου μηχανικό σύνολο 1.4 TSI G-TEC, το οποίο χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο και τη βενζίνη ως δευτερεύον. H Octavia 1.4 TSI CNG προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα των υπολοίπων εκδόσεων, συν εξαιρετική οικονομία με τη χρήση του φυσικού αερίου. Επίσης, διατίθεται σε πολύ ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από 19.900 ευρώ με όλο τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας.
Σβέλτες επιδόσεις και οικονομία στο maximum
O turbo, άμεσου ψεκασμού κινητήρας των 1.4 λτ. απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής που κινεί την Octavia 1.4 TSI G-TEC CNG προσφέρει σβέλτες επιδόσεις στο μεσαίο αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα το κόστος που απαιτεί σε φυσικό αέριο είναι πάρα πολύ χαμηλό. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής το trip computer έγραψε μόλις 4,3 λτ./100 χλμ., τα οποία ισοδυναμούν με μόλις 3,8 ευρώ/100 χλμ. (με τιμή φυσικού αερίου κίνησης στα 0,889 ευρώ/κιλό).
Εκτός από τη δεξαμενή βενζίνης των 50 λίτρων, υπάρχουν δύο ακόμα δεξαμενές φυσικού αερίου 15 κιλών που είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Μόλις τελειώσει το φυσικό αέριο και δε γίνει ανεφοδιασμός, τότε αυτομάτως και χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί καμία διαφορά γίνεται η εναλλαγή σε βενζίνη. Οι επιδόσεις είτε με το φυσικό αέριο ή με τη βενζίνη δε διαφέρουν, ενώ όταν ο κινητήρας καίει φυσικό αέριο δεν καταναλώνει καθόλου βενζίνη. Ο ροπάτος κινητήρας εξασφαλίζει σβέλτες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, είναι ελαστικός από τις χαμηλές στροφές, έχει χαμηλό θόρυβο και η μακριά 6η ταχύτητα (140 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.) ενισχύει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Άνετη στο δρόμο και για κάλυψη ταξιδιών
Η Octavia 1.4 TSI CNG κερδίζει αμέσως τον οδηγό της από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύει, αφού αποπνέει ασφάλεια, στιβαρότητα και είναι άνετη. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση (διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω αντί ημιάκαμπτου άξονα) αμβλύνει με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει πολύ καλή σταθερότητα στο αμάξωμα στις ευθείες και ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές με μικρές κλίσεις. Ο οδηγός λαμβάνει καλή αίσθηση από το σχετικά ελαφρύ τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους του τροχούς είναι αποτελεσματικά.
Μεγάλοι χώροι και προσεγμένη ποιότητα
Στην ανανεωμένη Octavia έγιναν κάποιες μικρές αλλαγές και στο εσωτερικό, όπως είναι τα νέα διακοσμητικά, οι υφασμάτινες επενδύσεις και το φόντο του πίνακα οργάνων. Στον τελευταίο υπάρχει μία ακόμα ένδειξη για την πλήρωση καυσίμου CNG, στη θέση της ένδειξης θερμοκρασίας. Την συντηρητική συνολικά εικόνα αναβαθμίζει το νέο στάνταρ σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 6,5 ιντσών (Swing), ή το αμέσως πιο μεγάλο των 8,0 ιντσών (Bolero). Παράλληλα, στο αυτοκίνητο της δοκιμής η διχρωμία μαύρου – μπεζ το έκανε να δείχνει πιο πολυτελές και φωτεινό. Ποιοτικά, η Octavia είναι συνολικά προσεγμένη μέσω της χρήσης του αφρώδους μαλακού πλαστικού σε ολόκληρο το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα, ενώ πολύ καλή είναι η συναρμογή και το φινίρισμα. Στα πλεονεκτήματα της Octavia ανήκουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, καθώς και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ, το οποίο αν και έχει μικρύνει στα 460 λίτρα λόγω των δεξαμενών CNG (590 λτ. χωρίς CNG), χωράει δίχως παραχωρήσεις όλα τα μπαγκάζια της οικογένειας.
Διαβάστε ακόμη: 70+ αυτοκίνητα χωρίς τέλη κυκλοφορίας 2018
(+): Κατανάλωση, τιμή, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις
(-): Συντηρητική εικόνα εσωτερικού, απουσία επιλογής εναλλαγής καυσίμου