Η δεύτερη γενιά του Opel Insignia συνοδεύεται από τις λέξεις Grand Sport στην ονομασία της που δείχνουν αρκετά για τη φιλοσοφία και τον χαρακτήρα του. Αυτή την φορά το δοκιμάζουμε με το αυτόματο κιβώτιο στην έκδοση με τον 1.6 λτ. πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων με την τιμή του να ξεκινά από τα 33.550 ευρώ.
Αυτόματο κιβώτιο με έξι σχέσεις
Το αυτόματο κιβώτιο της Opel είναι γνωστό από την προηγούμενη γενιά του Insignia. Διαθέτει έξι σχέσεις και στο Insignia Grand Sport τοποθετείται στα “μικρά” μοτέρ καθώς για τους κινητήρες των 2.0 λίτρων υπάρχει το καινούργιο των οκτώ σχέσεων. Σε σχέση με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο έχουμε μία μικρή αύξηση του συνολικού βάρους κατά 19 κιλά (1.447 έναντι 1.428). Επιπρόσθετα οι επιδόσεις είναι ελαφρώς υποδεέστερες με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. έναντι των 10,5 δλ. και τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα έναντι 211 χλμ./ώρα του μηχανικού κιβωτίου. Αντίστοιχες αυξήσεις υπάρχουν και στους τομείς της εργοστασιακής κατανάλωσης με μέση 5.1 λτ./100χλμ. για το αυτόματο και 4.3 λτ./100χλμ. για το μηχανικό και των εκπομπών ρύπων CO2 με 134 γρ./χλμ. έναντι 114 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Αυτό βεβαίως μεταφράζεται σε αύξηση και των τελών κυκλοφορίας με το αυτόματο να καταβάλει σε ετήσια βάση 160,80 ευρώ έναντι 111,72 ευρώ.
Δείτε ακόμη: Όλες οι νέες δοκιμές αυτοκινήτων
Η άνεση στην πρώτη γραμμή
Με βάση τα παραπάνω η επιλογή του αγοραστή πρέπει να είναι το μηχανικό κιβώτιο. Όμως στην πράξη η επιλογή διαφέρει καθώς το αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει γάντι με τον χαρακτήρα του Opel Insignia Grand Sport. Πρωτίστως εξασφαλίζει άνεση κατά την καθημερινή και όχι μόνον μετακίνηση. Δεν είναι το πλέον γρήγορο αυτόματο κιβώτιο της αγοράς αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και αργό. Σπάνια θα επιλέξει λάθος σχέση και βεβαίως δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να καλύψει αβίαστα δεκάδες εκατοντάδες χιλιόμετρα τόσο εντός πόλης όσο και εκτός. Και αυτό είναι ένα πολύ βασικό χαρακτηριστικό υπέρ του αυτόματου κιβωτίου καθώς το Opel Insignia Grand Sport είναι ένα πολύ μεγάλο αυτοκίνητο με μήκος 4.897 χλστ.
Επιπρόσθετα εκμεταλλεύεται σωστά τη διαθέσιμη ροπή των 320 Nm έχοντας καλή κλιμάκωση. Σε χαλαρούς ρυθμούς εναλλάσσει τις σχέσεις κοντά στις 2.000 σ.α.λ. ενώ στον αυτοκινητόδρομο σε ταχύτητες 120-130 χλμ./ώρα ταξιδεύει έχοντας 1.700 σ.α.λ. Όλα αυτά μεταφράζονται σε μία καλή μέση κατανάλωση που στην πράξη κυμαίνεται στα 6.6 λτ./100χλμ. δηλαδή μόλις 0.6 λτ./100χλμ. παραπάνω από την μέτρηση που είχαμε κατά τη δοκιμή του Opel Insignia Grand Sport με το μηχανικό κιβώτιο. Το κιβώτιο διαθέτει και σειριακή λειτουργία ωστόσο η ταχύτητα των αλλαγών σε καθεστώς πίεσης, η απουσία paddles στο τιμόνι αλλά και η ανάποδη διάταξη (αύξηση σχέσης προς τα μπροστά, μείωση προς τα πίσω) δεν προδιαθέτουν τον οδηγό να επιλέξει την “χειροκίνητη” λειτουργία.
Δείτε επίσης: Όλες οι δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Ευρύχωρο και hi tech εσωτερικό
Όπως είναι λογικό οι αλλαγές δεν έμειναν στο αμάξωμα και συνεχίστηκαν και στο εσωτερικό. Εκεί οι σχεδιαστές της Opel φρόντισαν ώστε να είναι πιο μοντέρνο σχεδιαστικά, προηγμένο τεχνολογικά, ποιοτικό και ευρύχωρο. Το εσωτερικό του νέου Insignia Grand Sport, ακολουθεί το σχεδιαστικό προφίλ των νέων μοντέλων της μάρκας και διαθέτει σημαντικά βελτιωμένη εργονομία. Το ταμπλό διακρίνεται από τις μεγάλες επίπεδες επιφάνειες, τις απαλές καμπύλες, το μικρότερο τιμόνι και τα σημαντικά λιγότερα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα. Πολλές λειτουργίες ελέγχονται μέσω της στάνταρ οθόνης αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- και 4G/LTE Wi-Fi Hot spot. Επιπλέον, στην έγχρωμη οθόνη των 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων προβάλλονται διάφορες χρήσιμες πληροφορίες, ενώ με πολύ καλή ευκρίνεια απεικονίζονται στο εμπρός παρμπρίζ διάφορες ενδείξεις μέσω του προαιρετικού head-up display. Πολλά είναι και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως η αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματη ενεργοποίηση πέδησης έκτακτης ανάγκης, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η υποβοήθηση διατήρησης πορείας, η προειδοποίηση σύγκρουσης εμπρός και το Opel OnStar. Η θέση οδήγησης θα βολέψει τους πάντες καθώς έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις στο τιμόνι φυσικά. Μαλακό πλαστικό υπάρχει σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα και στο πάνω μέρος των θυρών. Η συναρμογή πάντως είχε κάποιες μικροατέλειες. Ιδιαίτερα γενναιόδωρο είναι το εσωτερικό σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, αφού στο πίσω κάθισμα ακόμα και ψηλά άτομα έχουν πολύ αέρα για τα πόδια τους. Το πορτμπαγκάζ είναι 490 λίτρων. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει τα 1.450, ενώ η ύπαρξη πέμπτης πόρτας συνεπάγεται και τεράστιο άνοιγμα που διευκολύνει με τη σειρά του την φόρτωση/εκφόρτωση.
(+) Σχεδιασμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τεχνολογία, πληρότητα εξοπλισμού
(-) Πολυπλοκότητα χειρισμού κλιματισμού