Το Corsa αποτελεί επί σειρά ετών το απόλυτο best seller της Opel και ένα από τα πιο δημοφιλή supermini στην Ευρώπη, με σχεδόν 15 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1982 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά. Αντίστοιχα και στην Ελλάδα βρίσκεται χρόνια τώρα ψηλά σε ζήτηση, ενώ το 2023 κατέκτησε την 1η θέση, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Το σημαντικά αναβαθμισμένο Corsa που λανσαρίστηκε εδώ και λίγο καιρό, έχει όλα τα εφόδια για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του. Μεταξύ αυτών είναι και οι ανταγωνιστικές τιμές, με το Corsa 1.2 75 hp Edition να ξεκινά από 17.900 ευρώ (με προσφορά) και το 1.200άρι turbo των 100 ίππων από 19.700 ευρώ. Εκτός από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου 8τάχυτου της δοκιμής (από 21.200 ευρώ), το οποίο είναι ιδανικό για τις επιβαρυμένες με κίνηση πόλεις. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το 1.2 Turbo 130 hp AT8, ενώ εντός του τρέχοντος τριμήνου θα λανσαριστούν το 1.2 Hybrid 48V 100 hp & 136 hp και το Corsa Electric με το ισχυρότερο μοτέρ των 156 ίππων και τη νέα μπαταρία των 51 kWh.
Ακόμα πιο μοντέρνο και δυναμικό
Το υπάρχον έκτης γενιάς Corsa που έκανε ντεμπούτο το 2019, συγκέντρωσε κολακευτικά σχέδια για τον ιδιαίτερα θελκτικό του σχεδιασμό. Το ανανεωμένο γερμανικό supermini ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη και αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον, ειδικά στις πλουσιότερες εκδόσεις. Στο εμπρός τμήμα του υιοθέτησε το χαρακτηριστικό Opel Vizor με τη μαύρη μάσκα που ενσωματώνει αρμονικά τη γρίλια, τα φωτιστικά σώματα και το κεντρικά τοποθετημένο Opel Blitz. Σχετικά με τα φώτα, τα κορυφαία Intelli-Lux LED matrix είναι εκσυγχρονισμένα και φέρουν 14 μεμονωμένα στοιχεία LED, που προσαρμόζουν τη δέσμη φωτός με μεγαλύτερη ακρίβεια από πριν. Στις εκδόσεις GS τα σήματα της μάρκας μαζί και το λογότυπο ‘CORSA’ στην πόρτα του χώρου αποσκευών είναι μαύρου χρώματος. Επιπρόσθετα την πιο σπορτίφ εικόνα του νέου Corsa ενισχύουν οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες.
Πολύ καλή ποιότητα και ικανοποιητικοί χώροι
Αναβαθμίσεις εντοπίζονται και στο εσωτερικό του νέου Opel Corsa, όπως είναι στις υφασμάτινες επενδύσεις, στο λεβιέ των ταχυτήτων και στο κεντρικό τμήμα του τιμονιού. Νέο είναι το infotainment με την έγχρωμη οθόνη αφής των 10 ιντσών (5 ιντσών μόνο στην έκδοση Edition), τα αναβαθμισμένα γραφικά, την πιο ξεκάθαρη εικόνα, τις «over the air» ενημερώσεις χαρτών και την εντολή «Hey Opel». Ο χειρισμός της είναι εύκολος, ενώ τα φυσικά χειριστήρια κάτω από την οθόνη για τη ρύθμιση του ήχου και το «Home» διευκολύνουν τον οδηγό. Το ίδιο ισχύει και για τους διακόπτες του air condition που είναι τοποθετημένοι πιο κάτω. Στα Corsa Edition και Edition Launch Pack (αυτοκίνητο δοκιμής) ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πληρέστατος με τις αναλογικές ενδείξεις και την οθόνη ενημέρωσης των 3,5 ιντσών. Τα πιο ακριβά μοντέλα εφοδιάζονται με τον πλήρως ψηφιακό έγχρωμο πίνακα οργάνων των 7 ιντσών. Επίσης, ο λεβιές των ταχυτήτων στα αυτόματα Corsa αντικαταστάθηκε από το γνωστό μικρό διακόπτη που τοποθετείται σε διάφορα μοντέλα του ομίλου Stellantis.
Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκουν η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής με χρήση λεπτού μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και πολύ γεροδεμένη συναρμογή. Οι χώροι θα ικανοποιήσουν τους επιβάτες εφόσον πρόκειται για κανονικού αναστήματος. Αν πρόκειται για άτομα ύψους 1,80 μ. και άνω, ο αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι είναι οριακός, συν του ότι το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών δεν διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα. Για τις αποσκευές τα 309 λίτρα του πορτ μπαγκάζ εξυπηρετούν λόγω των επίπεδων πλευρικών τοιχωμάτων, αλλά πολλά supermini διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Ταιριαστός ο 1.2 Turbo με το 8άρι αυτόματο
Ο 1.200άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 100 ίππων έχει ταιριάξει ιδανικά σε διάφορα μοντέλα του ομίλου Stellantis και εμφανίζει στο σύνολό του πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το «πάντρεμα» με το 8τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ8) είναι πετυχημένο, αφού εξασφαλίζει ζωντάνια και ελαστικότητα, με τη συνδρομή και της αρκετής ροπής των 205 Nm που αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ. Η διάταξή του επιτρέπει πιο σφιχτή κλιμάκωση στις πρώτες 5-6 ταχύτητες, αφήνοντας τις 2 τελευταίες για ανοιχτούς δρόμους. Στην πράξη δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη ισχύ, λόγω και του σχετικά χαμηλού βάρους του αμαξώματος των 1.128 κιλών, παρά τα 4.061 χλστ. μήκους.
Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται αβίαστα και με γρήγορες αλλαγές σε 10,8 δλ. Ο οδηγός σε κάθε περίπτωση έχει στη διάθεσή του γεμάτο γκάζι και δυνατότητα αλλαγών ταχυτήτων όποτε χρειαστεί, μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Τα ανεβάσματα και κατεβάσματα των σχέσεων μετάδοσης πραγματοποιούνται γρήγορα και ομαλά, κάνοντας έτσι την οδήγηση πιο ξεκούραστη. Η επιλογή Normal στο Drive Mode είναι ιδανική για την πλειοψηφία των μετακινήσεων. Στο Eco το μοτέρ γίνεται πιο νωθρό και το Sport αποκτά πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, κρατώντας πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα. Όσο για τη μέση κατανάλωση στη δοκιμή, τα 6,9 λτ./100 χλμ. είναι ένα πολύ λογικό έως χαμηλό νούμερο, όπως και τα 122 γρ./χλμ. που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Στιβαρή αίσθηση στο δρόμο
Το αίσθημα της στιβαρότητας γίνεται αμέσως αισθητό στην οδήγηση, μέσω της γεροδεμένης συνολικά κατασκευής και του πλαισίου. Εξάλλου η πλατφόρμα CMP διακρίνεται για την ακαμψία που δίνει στο σασί και κατά επέκταση συμβάλλει στην ασφαλή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις δεν είναι μαλακές αλλά ούτε πολύ σφιχτές και ταιριάζουν κατάλληλα για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους με τις 16άρες ζάντες με ελαστικά 195/55. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι διάφορες λακκούβες και μπαλώματα δεν ενοχλούν τους επιβάτες και μόνο στις πιο έντονες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας θα δυσανασχετήσει.
Σε πιο γρήγορους ρυθμούς, το Corsa επιδεικνύει πολύ καλή σταθερότητα στην ευθεία και ουδετερότητα στις στροφές. Εκεί οι κλίσεις που εμφανίζονται είναι λογικές και το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου ικανοποιεί σε απόκριση, αν και το τιμόνι περνάει μια τεχνητή και ελαφριά αίσθηση βάρους στα χέρια. Με την επιλογή Sport το σύστημα διεύθυνσης βαραίνει και μαζί με την αμεσότερη απόκριση του γκαζιού, το Corsa γίνεται πιο ευχάριστο για όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες κινητήρα – κιβωτίου – πλαισίου. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου μένει καθηλωμένο σε κάθε περίπτωση με τη συνδρομή του ESP και τέλος, τα φρένα με δίσκους και στους πίσω τροχούς είναι πολύ καλά σε απόδοση και αίσθηση στο πεντάλ.