Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Hybrid Turbo 100 hp

Το δημοφιλές supermini της Opel, το Corsa με τις 15 εκατομμύρια πωλήσεις και τα 42 χρόνια επιτυχημένης πορείας από το 1982 που παρουσιάστηκε, απέκτησε για πρώτη φορά υβριδική έκδοση. Το νέο Corsa 1.2 Hybrid ξεκίνησε το λανσάρισμά του στην Ελλάδα πριν από μερικές εβδομάδες, λίγους μήνες μετά την έναρξη διάθεσης ανανέωση του μοντέλου.

Οι τιμές του Corsa 1.2 Hybrid ξεκινούν από τις 24.100 ευρώ με τους 100 ίππους στην εισαγωγική έκδοση Edition Plus και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλο το σύγχρονο πακέτο συστημάτων ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και συνδεσιμότητας (στάνταρ οθόνη αφής 10 ιντσών). Επίσης, το μηχανικό αυτό σύνολο διατίθεται και σε ισχυρότερη έκδοση με 136 ίππους, ξεκινώντας από την πιο σπορ έκδοση GS (από 27.100 ευρώ). Όσοι πάλι θέλουν πιο οικονομικές προτάσεις, το Corsa διατίθενται με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα των 75 ίππων (από 20.400) και τον αμιγώς βενζίνης 1.2Τ 100 hp με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο ή αυτόματο 8τάχυτο (από 21.600 ευρώ και 23.100 ευρώ αντίστοιχα).

Στιβαρό και μοντέρνο εσωτερικό

Το Opel Corsa Hybrid υιοθετεί και αυτό τις πρόσφατες αλλαγές που έγιναν στο μοντέλο, μεταξύ των οποίων εκτός από το αμάξωμα (ανασχεδιασμένο εμπρός – πίσω) και στο εσωτερικό. Οι νέες υφασμάτινες επενδύσεις, το ανασχεδιασμένο τιμόνι, ο νέος λεβιές ταχυτήτων και το πιο σύγχρονο infotainment με την έγχρωμη οθόνη αφής των 10 ιντσών, αποτελούν τα βασικότερα. Επίσης, εφοδιάζεται με πλήρως ψηφιακό -αλλά λιτό σε γραφικά- έγχρωμο πίνακα οργάνων 7 ιντσών. Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού του Corsa ανήκει και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, με χρήση λεπτού μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και πολύ γεροδεμένη συναρμογή όλων των επιμέρους τμημάτων. Ο οδηγός θα βολευτεί στο αναπαυτικό κάθισμα και θα βρει χωρίς δυσκολία τη θέση που τον εξυπηρετεί, ενώ τα φυσικά χειριστήρια και η εύχρηστη κεντρική οθόνη ευνοούν την εργονομία.

Οι διαθέσιμοι χώροι θα ικανοποιήσουν τους επιβάτες, εφόσον πρόκειται για άτομα κανονικού αναστήματος. Αν πρόκειται για φιλοξενούμενους με ύψος 1,80 μ. και άνω, ο αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι είναι οριακός, συν του ότι το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών δυσχεραίνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα, ειδικά των πιο εύσωμων. Κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας τοποθετείται το πορτ μπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 309 λίτρων (τουλάχιστον 350 λίτρα έχουν άλλα supermini). Το θετικό είναι ότι τα επίπεδα πλευρικά τοιχώματα και το μεγάλο άνοιγμα καθιστούν το χώρο αποσκευών πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Πολύ καλός συνδυασμός απόδοσης και οικονομίας

Το υβριδικό σύνολο που κινεί το Corsa Hybrid έχει ως βάση ένα νέο τρικύλινδρο 1.2 λτ. turbo κινητήρα κύκλου Miller απόδοσης 100 ίππων και 205 Nm ροπής, συνδυασμένο με ένα ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων και 55 Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός νέου εξηλεκτρισμένου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων (eDCT6). Αυτό εξασφαλίζει γρήγορες και ομαλές αλλαγές, είτε στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, είτε στη χειροκίνητη με τα ανεβο-κατεβάσματα μέσω των paddles. Από πλευράς επιδόσεων, το Corsa 1.2 Turbo Hybrid 48V 100 hp επιταχύνει γοργά στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και είναι ιδιαίτερα πρόθυμο σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Το ηλεκτρικό μοτέρ με το θερμικό συνδυάζονται με πολύ ισορροπημένο τρόπο, θυμίζοντας πολύ φουλ υβριδικό σύνολο, όπως ισχύει και για την ανάκτηση ενέργειας. Η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου καθαρής χωρητικότητας 432 Wh παρέχει την ενέργεια και είναι τοποθετημένη κάτω από αριστερό κάθισμα, που σημαίνει ότι δεν επιβαρύνει τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Με άφημα του γκαζιού ο κινητήρας βενζίνης σταματά και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας 48V του υβριδικού συστήματος. Παράλληλα επιβραδύνει πιο έντονα με αποτέλεσμα να χρειάζεται λιγότερο πάτημα το πεντάλ του φρένου, συνεπώς λιγότερη φθορά σε δίσκους – τακάκια.

Ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει στο Corsa Hybrid να κινείται πλήρως ηλεκτρικά για έως και ένα χιλιόμετρο υπό χαμηλά φορτία (και εφόσον δεν επαναφορτιστεί η μπαταρία), όπως όταν κάνει ελιγμούς και η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 30 χλμ./ώρα. Σε δρόμους με ελαφριά κατηφορική κλίση μπορεί να κινηθεί και με υψηλότερη ταχύτητα αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ με την επαναφόρτιση της μπαταρίας και λίγο προσοχή στο πάτημα του γκαζιού είδαμε στον ψηφιακό πίνακα οργάνων μέχρι και 65% ηλεκτρική κίνηση στην πόλη και κατανάλωση κοντά στα 4 λτ./100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες και με νορμάλ οδήγηση, η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ. Επίσης, με εκπομπές CO2 στα 101 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο.

Άνετο στο δρόμο και με σίγουρο πάτημα

Οδηγώντας το νέο Opel Corsa Hybrid, το αίσθημα της στιβαρότητας γίνεται αμέσως αντιληπτό και οι αναρτήσεις συνδυάζουν επιτυχημένα την άνεση με το κράτημα. Οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών με τα ελαστικά διαστάσεων 195/55 ταιριάζουν ιδανικά για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, μαζί με το σετάρισμα που έχουν τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Το αυτοκίνητο περνά από τις μύριες λακκούβες και μπαλώματα χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες, μιας και το φιλτράρισμά τους γίνεται με μαλακό τρόπο. Μειονέκτημα αποτελεί ο θόρυβος που ακούγεται από τις αναρτήσεις, ειδικά σε πιο χαμηλές ταχύτητες και σε πιο έντονες ανωμαλίες, όπου ο ημιάκαμπτος άξονας θα δυσανασχετήσει.

Ο οδηγός που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί το «γεμάτο» σε απόδοση κινητήρα, είναι σε θέση να κινηθεί σε γοργούς ρυθμούς, νιώθοντας ασφαλής, μιας και το αμάξωμα του Corsa επιδεικνύει πολύ καλή σταθερότητα σε ευθείες και στροφές. Στους αυτοκινητόδρομους διανύει εύκολα και ξεκούραστα πολλά χιλιόμετρα, ενώ σε πιο «σφιχτές» διαδρομές το πάτημα του αυτοκινήτου είναι στιβαρό. Στις στροφές οι κλίσεις που παρουσιάζει είναι λογικές και τα λάστιχα θα αρχίσουν να «ακούγονται» κατόπιν αρκετής πίεσης. Ακόμα και έτσι το Corsa Hybrid είναι προβλέψιμο, ελεγχόμενο και γενικά το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου ικανοποιεί σε απόκριση. Όμως το τιμόνι περνάει τεχνητή και ελαφριά αίσθηση βάρους στα χέρια, αν και με την επιλογή Sport (διαθέτει ακόμα τις Eco και Normal) βαραίνει και μαζί με την αμεσότερη απόκριση του γκαζιού, το Corsa γίνεται πιο ευχάριστο για όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες κινητήρα – κιβωτίου – πλαισίου. Ωστόσο, λόγω του υβριδικού συνόλου, ο οδηγός θα έχει απώτερο στόχο την άνεση και την επίτευξη της χαμηλότερης δυνατής κατανάλωσης, παρά στο να πηγαίνει με το γκάζι στο πάτωμα.

(+) Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα κύλισης, στιβαρότητα, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία eDCT6
(-) Αίσθηση τιμονιού, χώροι για τους πίσω επιβάτες, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
eDCT6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.750
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
28
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
55
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
101
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.061
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.435
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.192
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
309
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.100 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store