Στα μέσα του 2014 η BMW λανσάρισε το πρώτο μεσαίο της 4θυρο κουπέ μοντέλο, την Σειρά 4 Gran Coupe, η οποία δέχτηκε μια ανανέωση στις αρχές του 2017, παράλληλα με την Σειρά 4 Coupe και την Σειρά 4 Convertible.
Η πιο πρακτική «4άρα» διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, σε τιμές που ξεκινούν από 44.800 ευρώ για την αρχική 418i Gran Coupe (1.5 λτ. 136 PS) και από 50.440 ευρώ η 418d Gran Coupe (2.0 λτ. 150 PS). Εμείς δοκιμάζουμε τη δεύτερη ντίζελ έκδοση 420d Gran Coupe των 190 ίππων, η οποία συνδυάζει την πολυτέλεια με τα σπορ χαρακτηριστικά και τη χαμηλή κατανάλωση, ωστόσο αναμενόμενα τοποθετείται ψηλά τιμολογιακά, αφού πωλείται από 53.410 ευρώ (56.271 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο).
Διαβάστε ακόμη: Όλες οι νέες δοκιμές
Ακόμα πιο εκλεπτυσμένη εξωτερικά
Η ιδιαίτερα ελκυστική και δυναμική σχεδιαστικά BMW Σειρά 4 Gran Coupe απέκτησε ακόμα πιο κομψή και σπορτίφ εμφάνιση μέσω των αισθητικών αλλαγών. Στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος διακρίνονται τα νέα στάνταρ bi-LED φωτιστικά σώματα ή τα πιο εντυπωσιακά full-LED, τα στάνταρ LED φώτα ομίχλης και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας. Παράλληλα, στο πίσω άκρο της ανανεωμένης Σειρά 4 Gran Coupe υπάρχουν τα νέα LED φανάρια και ο νέου σχεδιασμού προφυλακτήρας. Την σπορ εικόνα του αυτοκινήτου τονίζει η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω χυτό μέρος και η απουσία πλαισίων γύρω από τα παράθυρα. Επίσης, υπάρχουν νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου διαμέτρου 18 και 19 ιντσών, καθώς και δύο νέα χρώματα αμαξώματος.
Υψηλής ποιότητας εσωτερικό με καλούς χώρους
Στο εσωτερικό ανανεωμένης BMW Σειρά 4 Gran Coupe οι αλλαγές εντοπίζονται στα νέα διακοσμητικά, στο νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων και στο αναβαθμισμένο σπορ τιμόνι. Επιπλέον, την κορυφαία ποιότητα υλικών (μαλακά υλικά σε κάθε επιφάνεια), συναρμογής και φινιρίσματος αναβαθμίζει με την σειρά της η διπλή ραφή στο ταμπλό. Ο οδηγός απολαμβάνει και στην πιο πρακτική «4άρα» μια εξαιρετική, σπορτίφ θέση οδήγησης με πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθε επίπεδο. Από πλευράς χώρων, στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν με άνεση δύο επιβάτες, ενώ ο μεσαίος δεν θα νιώσει το ίδιο άνετα λόγω του ψηλού τούνελ της μετάδοσης και του σχεδιασμού του καθίσματος. Ο χώρος αποσκευών των 480 λίτρων έχει ίδια χωρητικότητα με εκείνον της σεντάν Σειρά 3, όμως επειδή ανοίγει όλη η πίσω πόρτα μαζί με το πίσω παρμπρίζ προσφέρει σημαντικά καλύτερη πρακτικότητα.
Διαβάστε ακόμη: Όλα τα νέα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο CNG
Δυνατός και οικονομικός κινητήρας
Ο 2λιτρος ντίζελ κινητήρας των 190 ίππων και με την πλούσια ροπή των 400 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., εξασφαλίζει στην 420d Gran Coupe γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.) και εν κινήσει, καθώς και χαμηλή κατανάλωση. Μοναδικό στοιχείο που θα ξενίσει τον οδηγό είναι ο αισθητός θόρυβος και κραδασμοί που γίνονται αντιληπτοί στις χαμηλές στροφές και δεν συμβαδίζουν με την πολυτέλεια και τις ανέσεις που προσφέρει το αυτοκίνητο. Εξαιρετική λειτουργία έχει και σε αυτή τη BMW το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic, τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία, αφού οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται σε κάθε περίπτωση άμεσα και ομαλά. Στα θετικά του εν λόγω μηχανικού συνόλου ανήκουν η γραμμική λειτουργία και το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, όπως και η αμεσότητα των επιταχύνσεων κάθε φορά που ο οδηγός που πατάει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού. Πολύ λογική είναι η κατανάλωση για την ισχύ και την κατηγορία του αυτοκινήτου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστη και ασφαλής σε κάθε διαδρομή
Όπως όλα σχεδόν τα μοντέλα της BMW, έτσι και η 420d Gran Coupe προσφέρει μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την άνεση σε πολύ καλά επίπεδα, παρόλο τον σπορτίφ προσανατολισμό της. Στο ανανεωμένο μοντέλο η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση με τους αλουμινένιους συνδέσμους απέκτησε πιο σφιχτή ρύθμιση με βελτιωμένη απόσβεση και μεγαλύτερη ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης. Οι αλλαγές αυτές μείωσαν τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και χάρισαν στο αυτοκίνητο πιο ουδέτερη συμπεριφορά υπό πίεση, καθώς και ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα στις ευθείες, όπου μπορεί εύκολα να αναπτύξει πολύ γρήγορες ταχύτητες. Το στιβαρό και σωστά ζυγισμένο πλαίσιο, το κοφτερό τιμόνι και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τη δύναμη του κινητήρα σε κάθε διαδρομή, ενώ υπερστροφή μπορεί να προκληθεί ομαλά και ελεγχόμενα κατόπιν επιδίωξης και απενεργοποίησης του συστήματος DSC. Εντυπωσιακά σε απόδοση είναι και τα αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.
Διαβάστε ακόμη: Τα νέα μικρά SUV της ελληνικής αγοράς
(+) Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, επιδόσεις, κατανάλωση
(-) Τιμή αγοράς, ορατότητα προς τα πίσω, θόρυβος κινητήρα στις χαμηλές στροφές