Δοκιμή BMW i5 eDrive40 340 PS

H BMW υπήρξε εκ των πρωτοστατών της ηλεκτροκίνησης, όταν «έβλεπε» τις μελλοντικές εξελίξεις από το 2013 και το λανσάρισμα του i3. Σήμερα το μικρό βαυαρικό EV δεν παράγεται, αλλά τη δουλειά του πρόλαβε να την κάνει στα 9 χρόνια που έμεινε στην αγορά. Άνοιξε το δρόμο για ολόκληρη γκάμα «i», η οποία φτάνει να διαθέτει μέχρι ηλεκτρική παραλλαγή της Σειράς 7. Άπαξ και το έκανε η ναυαρχίδα, αλλά και η Σειρά 4 πιο πριν (βλέπε i4), δεν θα μπορούσε να μπει στη λίστα παραπόνων η 5άρα.

Η Σειρά 5 G60 έχει το δικό της ηλεκτρικό παράγωγο, ονόματι i5, το οποίο ξεκινά στη χώρα μας από τις 75.100 ευρώ (χωρίς την επιδότηση αγοράς). Η i5 eDrive40 προσφέρεται και σε τετρακίνητη εκδοχή, συνοδευόμενη από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα μπροστά που ανεβάζει τη συνολική απόδοση στα 394 άλογα, έναντι 80.800 ευρώ. Όσοι, τέλος, θέλουν την απόλυτη i5, υπάρχει η M60xDrive των 601 ίππων και 106.500 ευρώ, που έχει στάνταρ και το πακέτο M.

Αρχοντική, αλλά και δυναμική εμφάνιση

Το M Package κάνει όλη τη διαφορά στη σχεδίαση, δίχως να είναι «φαρμακείο» στο κόστος. Το αεροδυναμικό πακέτο, οι σπορ προφυλακτήρες, οι 20άρες ζάντες (21 προαιρετικά) και το χρώμα M Brooklyn Grey τιμώνται συνολικά στις 6.716 ευρώ. Για τα δεδομένα αυτοκινήτου που κοστίζει 75.000 ευρώ, δεν είναι κάτι που θα σε αποτρέψει –  τί 75.100, τί 81.816 ευρώ που κοστίζει η i5 eDrive40 όπως τη θαυμάζουμε στις φωτογραφίες. Και τη θαυμάζει όλος ο κόσμος επίσης, περνώντας τη πολλές φορές για την καινούργια M5! Συνεπώς όποιος ενδιαφέρεται για την i5, θα πρέπει να έχει στο μυαλό του ως υποχρεωτικό το M Package.

Ακόμα και χωρίς αυτό, πάντως, η ηλεκτρική 5άρα αναμφίβολα θα άφηνε το αποτύπωμά της στο δρόμο. Τόσο σχεδιαστικά, με τις αιχμηρές γραμμές και τα επιθετικά-επιβλητικά φανάρια εμπρός-πίσω, όσο και από πλευράς κυριολεκτικού αποτυπώματος. Με 5,06 μέτρα μήκος και 1,90 μέτρα πλάτος, η i5 κοντράρει σε διαστάσεις την προ δεκαετίας Σειρά 7 G11 (5.098 χλστ. μήκος, 1.902 χλστ. πλάτος), ενώ οι αναλογικά μικροί πρόβολοι την κάνουν να φαίνεται ακόμα μεγαλύτερη. Ένα μέγεθος που επιβάλλει προσοχή από τον οδηγό, ειδικά στους δρόμους της πόλης, όπως φανερώνει ο κύκλος στροφής των 11,9 μέτρων.

Άμεμπτη ποιότητα και ατελείωτη τεχνολογία εντός

Η ενιαία διάταξη των οθονών δεν θα μπορούσε να λείπει από την καμπίνα των επιβατών, με 12,3 ίντσες μπροστά από τον οδηγό και 14,9 ίντσες ακριβώς δίπλα, για ένα σύστημα πολυμέσων που προσφέρει μέχρι online gaming! Το λειτουργικό σύστημα iDrive 8.5 υποστηρίζει την τελευταία λέξη συνδεσιμότητας, παρέχοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα παρακολούθησης προγραμμάτων σε πλατφόρμες streaming ή παιχνιδιού μέσω διαδικτύου, με ταχύτητες 5G μάλιστα (όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, εννοείται). Το head up display προσφέρει περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας (προαιρετικά), ενώ ακόμα μια πρεμιέρα συνιστούν οι πλήρως vegan επενδύσεις και τα αντίστοιχα υλικά – όλα από το ρετιρέ των ραφιών τόσο σε ποιότητα, όσο και συναρμογή.

Στο θέμα των χώρων τώρα, «καθαρίζει» το σχεδόν 3μετρο μεταξόνιο. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 2.995 χλστ., οπότε δεν θα ακουστεί παράπονο για την ευρυχωρία από κανέναν. Πίσω κάθεσαι εύκολα μέχρι σταυροπόδι, απολαμβάνοντας παράλληλα μπόλικο αέρα για το κεφάλι, ενώ μπροστά έχεις τα μπάκετ να σε σφίγγουν ακριβώς όσο πρέπει, ισορροπώντας ιδανικά μεταξύ πλευρικής στήριξης και άνεσης. Το ίδιο θα ίσχυε για την εργονομία, αν δεν έπρεπε να ρυθμίζεις το πού «χτυπάει» ο κλιματισμός αποκλειστικά μέσω του infotainment, δυσκολεύοντας τη ζωή σου δίχως λόγο. Αναμενόμενα δεν περιμένεις αχανές πορτμπαγκάζ, για το οποίο υπάρχει η έκδοση Touring. Τα 490 λίτρα της i5 πάντως δεν είναι λίγα, αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ένα ευμέγεθες μοτέρ 340 ίππων στον πίσω άξονα.

Πολύ καλές επιδόσεις, λογική κατανάλωση

Μιλώντας για τον κινητήρα, 340 άλογα και 430 Nm μπορεί να μην ακούγονται πολλά για 2,1 τόνους. Εδώ, όμως, μιλάμε για κλασική ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, ήτοι τα πάντα διαθέσιμα από το μηδέν. Συνθήκη που κάνει την i5 να δείχνει πιο ελαφριά στην επιτάχυνση, ακόμα και όταν δεν είναι επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport, στο οποίο έχεις τους 340 ίππους στο δεξί πεντάλ (313 με Eco και Normal). Με αυτό στο «On» κάνεις εύκολα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δλ. και φτάνεις με συνοπτικές διαδικασίες την ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική των 193 χλμ./ώρα, την ώρα που τα αυτιά σου γεμίζουν από μια κακόηχη βαβούρα που -εντελώς αποτυχημένα- προσπαθεί να δώσει ηχητικά το ρυθμό της επιτάχυνσης. Ευτυχώς απενεργοποιείται, αφήνοντάς να απολαύσεις την κορυφαία ποιότητα κύλισης, ακόμα και με τους τροχούς του M Package.

Η κατανάλωση αναμενόμενα εξαρτάται από το πώς και πόσο χειρίζεσαι το γκάζι. «Τέζα» αγγίζει και τις 30 kWh/100 χλμ., υπό νορμάλ συνθήκες σταθεροποιείται στις 21-23,2 kWh/100 χλμ. Λογικές απαιτήσεις στο ρεύμα, δεδομένων των διαστάσεων και της ισχύος. Η μπαταρία των 81,2 kWh ανακοινώνεται στα 499-579 χλμ. αυτονομίας, ωστόσο στην πραγματικότητα θα πρέπει να οδηγείς με κλούβιο αυγό κάτω από το δεξί πόδι, για να αγγίξεις τα 450 χλμ. Στα 420-430 χλμ. τοποθετείται ένα ρεαλιστικό όριο, δίχως να χρειαστεί το πρόγραμμα Max Range. Εκεί μπαίνει κόφτης στα 90 χλμ./ώρα και απενεργοποιείται κλιματισμός-ηχοσύστημα, οπότε στην ουσία θα το χρησιμοποιήσεις μόνο αν φτάσεις στο «αμήν» και δεν θες να σε μαζεύει η οδική βοήθεια. Όταν με το καλό συνδεθείς σε (ταχυ)φορτιστή, μπορείς να γεμίσεις από 10 σε 80% εντός μισής ώρας.

Εξαιρετικό στήσιμο, καμουφλάρει ιδανικά βάρος-μέγεθος

Όποιο πρόγραμμα κι αν επιλέξεις, ωστόσο, θα αποθεώσεις την οδική συμπεριφορά της i5. Ειδικά αυτή που είχαμε για δοκιμή, με το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης, σε κάνει να νομίζεις ότι «κόβεις» 1 μέτρο από το μήκος όποτε στρίβεις! Εξαιρετική απόκριση στο -σχετικά ελαφρύ, ανεξαρτήτως mode- τιμόνι, ένα σασί συγκροτημένο να συνδυάζεται άψογα με τις αναρτήσεις, πολύ μικρές κλίσεις, ελάχιστες αναταράξεις ακόμα και με τα αμορτισέρ στο «Sport», πρόσφυση να «βάζεις και στις τσέπες» από τα -επίσης προαιρετικά 285/30/21- ελαστικά, ουρά πρόθυμη να θυμίσει ΒΜW M όταν της το ζητήσεις (αρκεί να είναι απενεργοποιημένο το ESC).

Η i5 εμφανίζεται ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οδηγικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, απαιτώντας φυσικά την ανάλογη προσαρμοστικότητα στις συνθήκες. Σε πολύ  ανώμαλο οδόστρωμα, ας πούμε, θα πρέπει να ελαττώσεις ταχύτητα για να αποφύγεις ζημιές στους τροχούς. Μετά, στις στροφές, θα πρέπει να θυμάσαι ότι οδηγείς λιμουζίνα 5.060 χλστ. και να υπολογίζεις μια περίσσεια χώρου, αν θες να πειραματιστείς με τις πλαγιολισθήσεις. Στα φρένα, αντίθετα, δεν χρειάζεσαι προσαρμογές. Μπαίνεις, τσαρουχώνεις, σταματάς. Σεμιναριακή απόδοση, αναλόγου επιπέδου συνεργασία με την ανάκτηση ενέργειας, και μια αίσθηση που επ’ ουδενί δεν θυμίζει ηλεκτρικό όχημα.

(+) Σχεδίαση, φρένα, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης, ποιότητα εσωτερικού, εξοπλισμός, χώροι επιβατών, τεχνολογία
(-) Χροιά ήχου προσομοίωσης, κατανάλωση, πορτμπαγκάζ

Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
340
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
430
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193 ηλεκτρονικά περιοριζόμενη
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
16-18,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
5.060
Πλάτος (χλστ.)
1.900
Ύψος (χλστ.)
1.515
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.995
Βάρος (κιλά)
2.130
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
490
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
86%
Επικουρικά συστήματα
78%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
75.100 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store