Το VW Polo αδιαμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο γνωστά ονόματα στον κόσμο του αυτοκινήτου, τουλάχιστον επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς τέσσερις δεκαετίες και πλέον αποτελεί σταθερή αξία. Εμείς το δοκιμάζουμε στη νέα του, έκτη γενιά, με τον 1.0 λτ. TSI των 95 ίππων το οποίο είναι και το μοτέρ που θα απασχολήσει περισσότερο και την αγορά μας, καθώς παντρεύει αρμονικά τα πλεονεκτήματα ενός συνόλου χαμηλού κυβισμού με ικανοποιητικές επιδόσεις. Μόνο που αυτή τη φορά έχει από μόνη της βάζει πολύ ψηλά τον πήχη η VW και πρέπει να δούμε αν το νέο της Polo μπορεί να πιάσει κορυφή σε μία κατηγορία που πλέον σφύζει από ζωή, καθώς είναι γεμάτη από νέα μοντέλα (Toyota Yaris, Ford Fiesta, SEAT Ibiza κλπ.)
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Όσον αφορά στην τιμή του, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ξεκινά από τα 14.050 ευρώ για την εξοπλιστική έκδοση Trendline, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φώτα ημέρας LED, έξι αερόσακους, όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, Hill Hold, σύστημα ένδειξης χαμηλής πίεσης ελαστικών, Start/Stop, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρα φώτων, κλιματισμό και έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών.
Ένας γνωστός από τα παλιά…
Είναι γνωστό πλέον πως η Volkswagen δεν είναι από τις εταιρείες που τολμούν σχεδιαστικά. Αντιθέτως προτιμά να υιοθετεί μία εξελικτική σχεδίαση, η οποία ουσιαστικά διατηρεί την αρχιτεκτονική των αυτοκινήτων της, προσθέτοντας σε κάθε γενιά μικρές αλλαγές είτε αναγκαίες (λόγω τεχνολογιών και αεροδυναμικής), είτε αισθητικές για να εναρμονιστούν τα μοντέλα της με τα νέα δεδομένα. Το νέο Polo δεν είναι εξαίρεση. Μοιάζει αρκετά με το Polo που αντικαθιστά, χωρίς το αμάξωμά του να είναι τόσο «αιχμηρό» όσο αυτό του απελθόντος μοντέλου, καθώς έχει… μαλακώσει λίγο στις άκρες του, αφήνοντας λίγο χώρο στις καμπύλες. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το Polo μεγάλωσε και ξεπέρασε τα τέσσερα μέτρα με το συνολικό του μήκος να είναι στα 4.053 χλστ. το πλάτος του στα 1.751 χλστ. και το ύψος του στα 1.461 χλστ. τη στιγμή που το μεταξόνιό του είναι στα 2.564 χλστ. Διαστάσεις που το φέρνουν στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Πολύ ποιοτικό εσωτερικό με τεχνολογία αιχμής
Το εσωτερικό του νέου VW Polo έχει κορυφαία ποιότητα. Το ταμπλό καλύπτεται από παχύ μαλακό υλικό από το παρμπρίζ έως κάτω από το διακοσμητικό φιλέτο, το οποίο μπορεί να αλλάξει και χρώμα και είναι εξαιρετικό σε φινίρισμα και σε όψη. Όλα τα υλικά είναι καλά δεμένα μεταξύ τους και δεν ακούς τον παραμικρό τριγμό. Η εργονομία είναι προσεκτικά μελετημένη με όλα τα χειριστήρια σε σωστή θέση και μία μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό η οποία πραγματικά απογειώνει την εικόνα του εσωτερικού. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστός και πλήρης ενδείξεων (προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί ψηφιακός πίνακας οργάνων), ενώ η θέση οδήγησης θα βολέψει τους πάντες καθώς έχει αναπαυτικό κάθισμα με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων για αυτή αλλά και για το τιμόνι (σε ύψος και απόσταση). Πιο χαμηλά τα πλαστικά είναι σκληρά, χωρίς όμως να είναι φθηνά, ενώ η συναρμογή τους είναι και σε αυτή την περίπτωση τέλεια. Οι χώροι, ως απόρροια και των αυξημένων διαστάσεων, είναι αυξημένοι σχέση με το απελθόν μοντέλο. Τέσσερις ενήλικες ακόμη και άνω του κανονικού αναστήματος βολεύονται άνετα, αλλά μεσαίος στο πίσω κάθισμα θα δυσανασχετήσει λόγω του τούνελ στο δάπεδο. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετοί, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχουν ποτηροθήκες, οι τσέπες των θυρών είναι μεγάλες εμπρός και ικανοποιητικές πίσω. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 355 λίτρα (τιμή κορυφαία για την κατηγορία) με μεγάλο άνοιγμα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.125 λίτρα.
Ήρεμη δύναμη ο 1.0 λτ. TSI των 95 ίππων
Η γκάμα κινητήρων του νέου VW Polo απαρτίζεται από τρία μοτέρ βενζίνης 1.0 λτ. με 75, 95 και 115 ίππους, δύο μοτέρ πετρελαίου 1.6 λτ. με 80 και 95 ίππους και ένα μοτέρ βενζίνης-φυσικού αερίου 1.0 λτ. με 90 ίππους. Στην περίπτωσή μας, το VW Polo της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με τον 95άρι βενζινοκινητήρα. Το μοτέρ αυτό αποδίδει την μέγιστη ιπποδύναμή του στις 5.000 με 5.500 σ.α.λ. και έχει 175 Nm ροπής από τις 2.000 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Όσον αφορά στις επιδόσεις, χαρίζει στο Polo βάρους 1.145 κιλών 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Νούμερα που κινούνται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Στην πράξη το μοτέρ επιταχύνει ζωηρά το αυτοκίνητο χωρίς να ιδρώνει ακόμη και όταν ο ρυθμός ανεβαίνει, με μόνη παραφωνία το θόρυβο και την τραχύτητα από την λειτουργία του, που μπορεί να μην ενοχλούν, γίνονται όμως αισθητοί στην καμπίνα. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, η μέση τιμή της δοκιμής μας ήταν στα 6,1 λίτρα/100 χλμ.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων VW
Οδική συμπεριφορά από μεγαλύτερη κατηγορία
Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου VW Polo, μένεις άναυδος από το επίπεδο άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και από την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου. Εξαιρετικό στήσιμο που προσδίδει στιβαρότητα και σιγουριά στο πάτημα του Polo που μόνο από αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας έχουμε συναντήσει. Εξαιρετική δουλειά από τους μηχανικούς της VW που φέρνουν νέα δεδομένα στην κατηγορία στον συγκεκριμένο τομέα. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ακλόνητο, ενώ σε δρόμο με στροφές το αμάξωμα παίρνει μικρή κλίση, χωρίς σε καμία περίπτωση να είναι έντονη. Οι πιο… τολμηροί οδηγοί θα παρατηρήσουν το EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό) να κάνει δουλειά και να αποτρέπει στον εσωτερικό τροχό να σπινάρει (στο μέτρο του εφικτού) ενώ σε κάθε περίπτωση υπερβολής υπάρχει το ESP να σε διορθώσει. Το κιβώτιο είναι πεντάρι και αν και θα θέλαμε μια έκτη σχέση (προνόμιο της έκδοσης με τους 115 ίππους) έχει καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα και λογικές διαδρομές ο επιλογέας. Το τιμόνι είναι καλό σε αίσθηση και αρκούντως γρήγορο, ενώ τα φρένα είναι πανίσχυρα.
+ Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, ευρυχωρία/πρακτικότητα, χώρος αποσκευών
– Θόρυβος και τραχύτητα κινητήρα